Čarobna beseda »tehnologija«

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 17.08.2004

Kaj narediti, da bi čim več pametnih glav tuhtalo za gospodarstvo. Kakšna vloga za male?



Kako pomemben adut je tehnologija v podjetništvu in sploh v gospodarstvu? Človek bi na to vprašanje najbrž refleksno odgovoril, da je pomen tehnologije velik - mar ne imenujemo zgodnjih obdobij človeštva po osnovnih materialih? In mar nismo brali razlag o uspehu različnih osvajalcev v zgodovini, ki so bili v nečem tehnološko bolj napredni od poražencev?  

Po drugi strani pa se spominjamo svarila izpred nekaj let, da je tehnologija pomembna le za kakšnih 15 odstotkov novih poslov. Kakšne zveze ima na primer uspešna restavracija s tehnologijo?  

Kje je torej resnica? Ne vem, kakšna je resnica, izražena v odstotkih, a takole subjektivno bi rekel, da je tam, kjer gre za resne bitke za položaj na slovenskem trgu - in še toliko bolj za mednarodne »igre« - beseda »tehnologija« kar čarobna.  

Na prvi mednarodni konferenci slovenskih grozdov, o kateri smo poročali v prejšnji stevilki, so besedo »znanje« - in pri tem je šlo v glavnem za tehnološko znanje - izgovorili neštetokrat. Na trenutke se je zdelo, da gre za mantro. Obstati in uspeti danes - v čim večji meri predvsem na tujih trgih - pomeni preprosto ves čas dodajati novo tehnološko znanje, to so nam sporočali udeleženci konference.  

In če je največji problem Slovenije ta, da danes raziskovalci srečno živijo praviloma ločeni od gospodarstva, potem je rešitev za Slovenijo v tem, da razvijemo čim več mostov med raziskovalci in gospodarstveniki v obliki podjetij za inženiring, centrov tehnološke odličnosti in drugih rešitev v tem smislu. Tako so svojo rešitev formulirali naši »grozdniki«.  

Precejšnjo pozornost tehnologiji smo prenesli tudi v to številko. Dodali pa smo vprašanje, koliko so pri različnih rešitvah, ki napovedujejo, da bo vedno več pametnih slovenskin glav tuhtalo za gospodarstvo, udeležena tudi manjša podjetja. Dobili smo odgovor, da je v obstajajoče rešitve vpletenih že veliko malih podjetij. Še več, izkaže se, da je marsikatera pobuda nastala predvsem v korist malih podjetij. Zanimivo in razveseljivo. Torej, vse se še lahko zgodi!

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *