|
|
||
Čedalje bolj nevarno za ITPodjetniki in drugi odgovorni v organizacijah so vse bolj zaskrbljeni za varnost podatkov pred globalnim kibernetskim podzemljem. Letos se znova obeta 50 odstotkov več škodljivih kod.
Težava s podatki podjetij, ustanov in posameznikov je v tem, da imajo vrednost ne le zanje, temveč tudi za druge. To posebej velja za podatke o denarju, pa tudi mnogi drugi poslovni in osebni podatki imajo vrednost na črnem trgu. Problem je za organizacije toliko večji, če imajo podatke nameščene ali razdeljene v več delih organizacije in na več računalnikih. Organizacije se tega še kako zavedajo, vprašanje je le, kako ukrepajo. Svetovalno-revizijsko podjetje Deloitte je v raziskavi v 1600 podjetjih in ustanovah septembra lani odkrilo, da je bilo med njimi manj kot 6 odstotkov »zelo prepričanih« v lastno zaščito pred kiberkriminalom, delež tistih, ki »niso prepričani«, pa je presegal 40 odstotkov.
Zavedanje o nevarnosti
Ameriški Inštitut Ponemon je izračunal, da vdori prinašajo podjetjem škodo v višini 202 dolarja na zapis oziroma povprečno med 600 tisoč in 30 milijonov dolarjev na incident. Pri nas škode niso tako velike kakor v ZDA, ampak jih ne smemo podcenjevati. Velik del škode se nanaša na izgubljene posle, del pa so stroški, povezani s časom in trudom odzivanja na incident. Med posledice je treba dodati opozarjanje strank in drugih na incident ter morebitne reakcije regulatornih organov in organov pregona. Vdor vpliva tudi na ugled organizacije v poslovnem svetu, v medijih in javnosti pa je za popravljanje vtisa pogosto potrebna oglaševalska kampanja. Potrebno je tudi usposabljanje zaposlenih in še posebej prodajalcev za ustrezno odzivanje na vprašanja strank o incidentu.
Med večje stroške sodi tudi izboljšanje varnostnih mehanizmov v informacijskem sistemu organizacije. Ker je, seveda, kakršnekoli okužbe bolje preprečiti kakor zdraviti, Deloitte priporoča preventivno izobraževanje vseh zaposlenih o shranjevanju podatkov in o nevarnostih, prežečih iz »podzemne globalne ekonomije«, ki zajema krajo, prodajo in zlorabljanje informacij. Posebej pomembno je, da se naučijo razlikovati pomembne podatke, da bi zanje bolje skrbeli, ter da se naučijo posebej paziti na podatke, ki so pomembni in jih uporabljajo tudi stranke.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|