Čiščenje poslovnih prostorov - Janez Štrukelj

Avtor: Janez Kolar | Objava: 10.06.2003

Kako deluje podjetje Intel servis, največje zasebno podjetje na Dolenjskem, ki se ukvarja s čiščenjem.



Kaj lahko privede človeka po 30 letih delovne dobe, s solidnim standardom, do tega, da pusti službo, ki jo pozna, obvlada, in da začne znova, tvega? »Po vseh teh letih, izkušnjah, sem se odločil, da želim narediti še nekaj zase,« mi pove Janez Štrukelj, soustanovitelj in direktor podjetja INTEL servis, d.o.o., Novo mesto. Rast in razvoj podjetja sta mu v največje veselje. Rad se spopada z izzivi, organizira in dela z ljudmi. Sam dodaja: »Z ženo sva začela s 30.000 DEM kapitala. Če bi mi danes, po vseh teh letih, kdo povedal, da bo začel posel s 30.000 DEM, bi mu svetoval, naj ne bo neumen in naj denar raje lepo pospravi na varno, dokler ga še ni izgubil.«

Podjetje INTEL servis je danes največje zasebno podjetje na Dolenjskem, ki se ukvarja s čiščenjem. V osnovi je specializirano za domove za ostarele. Vsakdanji kruh reže dvesto zaposlenim, ima letni promet približno tri milijone nemških mark in redno čisti več kot 140.000 kvadratnih metrov, tudi najzahtevnejših, površin, torej za približno trideset velikih nogometnih igrišč.

»Kako to, da smo uspeli? Najverjetneje je bila kriva prava dejavnost v pravem trenutku, pa malo tudi podjetniški nos.« Podjetje, družbo z omejeno odgovornostjo, so ustanovili za opravljanje intelektualnih storitev, kar pove tudi ime: INTEL servis. Ukvarjalo naj bi se z organizacijo, davčnim svetovanjem in računalništvom, z znanjem, ki so ga imeli v družini. Med samim postopkom registracije pa se je utrnila ideja o čiščenju. »Seveda ni šlo povsem brez srečnega naključja: Ko sem se marca 1991 znašel na hodniku neke poslovne zgradbe v Novem mestu, sem naletel na razjarjenega vodilnega moža, ki se je ravno jezil nad čistilkami v svoji ustanovi. Zvedel je za mojo idejo in mi takoj ponudil delo, če prevzamem v službo tudi njegove delavke. Po naključju sta bila zraven še dva vodilna moža iz drugih hiš in mi takoj prepustila tudi svoje kapacitete,« razlaga Janez Štrukelj.

To je bila verjetno ključna točka, saj so ti dogodki po eni strani pomenili lažji začetek poslovanja, po drugi strani pa so bili tehten dokaz, kako pereče je lahko področje čiščenja za posamezno podjetje oziroma ustanovo, to pa je pravšnji trenutek, da ponudi takšne storitve specializirano zunanje podjetje, s katerim je mnogo lažje uskladiti potrebe in želje.

Začetni koraki so bili za podjetje INTEL servis mnogo lažji ob pomoči Novomeščana Bineta Bajca, čeprav se je ta ukvarjal z isto dejavnostjo, nepogrešljiva je bila tudi pomoč domžalskega podjetja BENT. Veliko pa podjetju INTEL servis pomeni tudi tehnična podpora podjetja Henkel Ecolab.

Podjetje je raslo generično, tako da ima danes sedem poslovnih enot: Črnomelj, Brežice, Novo mesto 1, Novo mesto 2, Dom-servis, mobilna enota in Bolnišnica Novo mesto.

»Imamo najmočnejšo mobilno ekipo v Sloveniji. V tem trenutku, ko se pogovarjava, je kljub predprazničnemu dnevu triindvajset čistilcev na objektu nedaleč odtod,« se pohvali podjetnik. Z mobilno ekipo so želeli kar najučinkoviteje zadovoljiti potrebe strank, saj lahko hitro, kakovostno in učinkovito izpolnijo njihova naročila. V podjetju INTEL servis so ponosni na to, da njihove stranke nimajo pritožb.

Ena rakastih ran v slovenskem podjetništvu je tako imenovano upravljanje človeških virov. Prav nenehno komuniciranje s sodelavci, usklajevanje mnenj, interesov, talentov, umirjanje strasti in podobno so prepogosto opravila, ki se jih podjetniki na vse kriplje otepajo. Direktor podjetja INTEL servis pravi drugače: »Delo z ljudmi, motiviranje in vodenje mi leži. Mislim, da je to eden ključnih dejavnikov uspeha v vsakem, manjšem ali večjem podjetju.« Pravi, da je za njihovo panogo značilno, da je zaposlene izredno težko voditi, saj čutijo odpor do vsega, kar je prestižno, vendar pa so, na drugi strani, hvaležni za vse, kar narediš zanje.

V podjetju INTEL servis si trenutno služi kruh okoli 200 ljudi, torej je od njegovega poslovanja, vsaj delno, odvisnih okoli dvesto družin. To jih čvrsto vpleta v okolje, s katerim jih povezuje tudi njihova nenehna skrb za preprečevanje onesnaževanja okolja, pa tudi s sponzorstvom so pomagali že pri prenekaterem športnem in kulturnem projektu.

Podjetje so ljudje. To vemo. Dobre sodelavce pa je treba znati tudi motivirati. Toda kako? Plače v podjetju INTEL servis so usklajene s kolektivno pogodbo za panogo. Niso sicer visoke, vendar v vseh letih delovanja podjetja niso zaostale niti za en dan. Kljub ne najvišjim plačam pa vseeno stalno skrbijo za motiviranost in privrženost zaposlenih v podjetju. V ta namen imajo svoj vzajemni sklad - čebelico, lastno planinsko sekcijo, občasno prirejajo nakupovalne izlete v sosednje države.

V podjetju take velikosti in s specifično dejavnostjo je izrednega pomena sistem komuniciranja znotraj podjetja. V podjetju INTEL servis imajo v ta namen svet delavk, ki ga izberejo zaposleni sami in šteje enajst članic. Svet delavk deluje predvsem kot posvetovalno-informativno telo v obeh smereh. »Ljudje poznajo številke, v vsakem trenutku vedo, kako nam gre,« doda podjetnik. Na rednih kolegijih, kjer se srečujejo direktor in njegovi pomočniki ter vodje enot, pa skrbijo za nemoteno poslovanje in razvoj podjetja ter seveda rešujejo nastale težave.

Podjetje INTEL servis skrbi za svojo prihodnost. Imajo štipendiste z različnih področij, skrbijo za strokovno izpopolnjevanje zaposlenih, njihov razvoj ob delu. Zelo dobro sodelujejo z enotami in izpostavami Republiškega zavoda za zaposlovanje. Znano je, kako pomembna je za obstoj podjetja sposobnost odgovornih za izbiranje novih sodelavcev, zato si oglejmo kar primer. Na dan najinega pogovora so za določen čas zaposlili pet novih sodelavk. Prijavilo se je dvaintrideset kandidatk. S splošnimi vprašalniki in pogovori jih je pomočnica direktorja izbrala devet, s temi pa se je podrobneje pogovoril tudi direktor in nato izmed njih izbral pet, kolikor so jih iskali. Vsi novo zaposleni se podrobno seznanijo s pravili, postopki in tehniko, tako da se lahko na delu pri stranki kar najbolj izkažejo.

In prihodnost? »Naša usmeritev je jasna: Ne bomo najcenejši, vendar za nami ne bo nihče več delal,« pravi Janez Štrukelj. Da je njihova usmeritev pravilna in da jo uspešno uresničujejo, dokazuje referenčna lista kupcev, med katerimi so novomeška bolnišnica, domovi za ostarele, banke, ..., pred nedavnim pa se jim je pridružila tudi novomeška farmacevtska velikanka KRKA.

Niso pa pozabili tudi na individualne stranke. Za vse tiste, ki si zaželijo, da jim nekdo očisti rolete, umije stekla, zavese, generalno očisti stanovanje ali hišo, ali pa samo opere posodo, imajo poslovno enoto, ki je malce drugačna od preostalih: DOM-SERVIS. Namenjena je zahtevnejšim uporabnikom, ki ne morejo, nočejo ali pa preprosto nimajo časa, da bi postorili to ali ono, želijo pa čisto življenjsko okolje. In pri tem jih prav nič ne moti, ali ste iz Ljubljane ali od kod drugod.

Za reklamo in promocijo namenjajo od 4 do 7 odstotkov letnega prometa, pravijo pa, da je še zmeraj najboljša reklama od ust do ust. »Z vsemi konkurenti dobro sodelujem. Med večjimi podjetji v naši branži ni nelojalne konkurence in tudi odnosi so prejkone prijateljski. Dela je pač za vse, ki smo kakovostni, dovolj,« pripomni Janez Štrukelj. Poleg tega pa je na moč pomembna budnost, zato takoj doda: »Smo izredno aktivni pri spremljanju trga, ponudnikov, konkurence, kupcev, odmevov na lastno delo...«

Podjetnik pravi, da traja njegov delovni dan 26 ur. Podjetju, njegovi rasti, zaposlenim in novim uspehom je popolnoma predan. Otroka sta že velika, žena je njegova desna roka v podjetju. Prostega časa praktično nima. Kadar pa najde trenutek zase, se zagrize v ugankarske orehe in reševanje križank. Da bi še izboljšal poslovanje podjetja, rad prelista strokovne revije, si ogleda kako televizijsko oddajo, izpopolnjuje se na vsakem koraku. Obiskovanje sejmov je seveda obvezno. Ob vsem tem od začetka poslovanja z ženo nista bila na dopustu še niti enkrat, denarja za osebno rabo je manj kot prej... Na vprašanje, če mu je bilo kdaj žal, odgovori kot iz topa: »Ne!« In po krajšem premisleku doda: »Žal mi je le, da tega nisem storil vsaj deset let prej!«


Moj recept za uspeh

Ne bodite prelakomni. Realno spremljajte dogajanje okoli sebe. Ne mislite, da je mogoče uspeti čez noč. Za vsak uspeh je treba tudi trdo delati. Treba je uvajati tehnične novosti in zaupati ljudem. Predvsem zaupati, vendar jih ne prepustiti. Pri nas velja rek: »Vse ti verjamem, vendar dovoli, da preverim.«

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *