Čokoladna razvada

Avtor: Petra Mauer | Objava: 09.01.2012

Slovenec povprečno poje okoli 2,5 kilograma čokoladnih izdelkov na leto, kar nas uvršča med srednje velike porabnike. Tega se dobro zavedajo člani družine Fojkar in so dejstvo izkoristili sebi v prid ter svoj posel ustvarili ravno zaradi sladke razvade.


»Trgi nekdanje skupne države so večji, a so še vedno dovolj podobni slovenskemu, čeprav je manj konkurence,« pravi Luka Fojkar.

Podjetje Benedict je slovensko družinsko podjetje, ki so ga leta 1993 ustvarili Fojkarji. »Čeprav smo imeli vsak svojo službo, je padla odločitev o novem poslu. Starša sta odprla podjetje, saj sta želela ujeti čas, ko se je podjetništvo začelo pri nas šele dobro razvijati. Odprla sta Cukrček, trgovino z bomboni, ciljna publika pa so bili v največji meri otroci. Način, s katerim smo poslovali, je zajemal posode, iz katerih si je stranka lahko nabrala različne bombone in praline, ki jih Slovenci in Slovenke sploh še niso poznali,« pojasni Luka Fojkar, ki je podjetje od staršev prevzel pred devetimi leti. 

Dolgo brez konkurence
 

Lotili so se dela, kupili posode iz pleksistekla, pohištvo, blagajne in seveda bombone, postavili stojnice pred kinodvoranami in na sejmih ter začeli prodajati. Sladke dobrote so uvažali iz tujine, večinoma iz Nemčije, nato še iz Italije in Francije, kjer slovijo po odlični čokoladi. Začetno stopničko so prestopili, ko so odprli trgovino v Ljubljani in bili s svojo dejavnostjo izjemno zadovoljni. »Ljudje so nas odlično sprejeli in celo presegli naša pričakovanja. Za malega podjetnika so takrat veljali boljši pogoji kakor danes, potrebnega je bilo manj začetnega kapitala, trg ni bil obremenjen z blagom in podobno,« razloži sogovornik, ki prizna, da so bili do leta 2001 edini na slovenskih tleh, ki so se ukvarjali s tovrstnim poslom in so bili dejansko brez konkurence. Prodali so ogromne količine bombonov, nato so začeli tudi sami delati čokolado ter med drugim ustvarili dobro poznano Prešernovo kroglico. »Slovenija se je priključila Evropski uniji, zato smo želeli pripomoči k prepoznavnosti naše države. Naša država je bila takrat ekonomsko slabo pripravljena na predstavljanje s spominki in tradicionalnimi izdelki, zato je bilo zanimanje za Prešernove kroglice izjemno.«  
 
Vrhunske in ročno narejene čokoladne izdelke pod blagovno znamko Cukrček prodajajo v lastnih čokoladnicah, supermarketih in specializiranih trgovinah s čokolado. Trudijo se biti ustvarjalni, zato nikoli ne počivajo. Dopolnjevati želijo že obstoječo paleto sladkih dobrot ter kupce pritegniti z estetskim videzom, ekskluzivnim izdelkom in odličnim izborom sadja in krem za praline. Skrbno izbirajo dobavitelje in tudi svoje zaposlene. »Trenutno je pri nas 12 redno zaposlenih prodajalcev, šest je študentov, nekaj jih z nami sodeluje pogodbeno, imamo poslovodkinjo, skratka vseh skupaj nas je okoli 25.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *