Podjetnik logo
 

16 nasvetov za uspešno komuniciranje

Avtor: Tina Vilfan | Objava: 10.06.2003

Daje jih Tom Peters v knjigi The Pursuit of Wow!



Moč. Cele knjižnice so bile napisane o njeni rabi in zlorabi. Vodila je velike (in pohlepne) skozi zgodovino. Imenovali so jo celo temeljni afrodizijak. Toda kaj je moč? Grda beseda, ki označuje politično ozadje ali vsakdanji del življenja? Tom Peters pravi, da moč označuje oboje, predvsem pa mu pomeni osnovni princip v vsakdanjem poslovnem življenju. Moč je lahko - in pogosto je - zlorabljena v poslu, lahko pa je uporabljena tudi za dobro velikega števila ljudi. V poslu pomeni počasna nadgradnja moči najverjetnejšo uspešno pot do uspeha.

Tom Peters je zgradil svoja zlata pravila na osebnih izkušnjah. Bistvo je preprosto: vsi ljudje imajo radi pozornost, hvaležnost, odobravanje, spoštovanje in hkrati nikoli ne pozabijo prijaznosti. Iz te preproste resnice izhajajo naslednja pravila:

1. Nikoli se ne pozabi zahvaliti. Za uslugo, idejo, pomoč. Peters je nekoč delal za uspešnega poslovneža, analitičnega in strogega. Vsak večer po napornem delu je sedel za pisalno mizo in tajnici narekoval 15 zahvalnih pisem. Večina jih ni bila daljša od stavka ali dveh : »George, to je bila imenitna ideja. Upam, da jo boš še razvil. Sporoči mi, kako se je izteklo. Walt.« Peters pravi, da so Waltu ljudje takorekoč jedli z roke. Za to je bilo sicer več razlogov, verjetno pa so bila zahvalna pisma na vrhu seznama.

Zahvalite se po možnosti pisno, ker to zahteva nekaj truda in je trajno. Dve napisani, težko berljivi vrstici odtehtata stran in pol z vašega tiskalnika.

2. Tudi »potlač« deluje. To je starodavna praksa darovanja pri nekaterih plemenih, kjer so nekateri dobesedno razdali vso svojo lastnino, njihov status pa je rasel proporcionalno. Nenehna radodarnost ustvarja podobo altruizma. Grše rečeno, ni slabo ohranjati pozitivnih stikov z velikim številom ljudi, ker nikoli ne veste, kdaj vam bodo prišli prav. Ni pa treba pretiravati.

3. Priznaj drugim njihova dobra dela. Nekateri mislijo, da s pohvalo drugih zmanjšujejo svojo vrednost. Nasprotno, nič te ne stane, če nekoga pohvališ, lahko pa ti prinese korist.

4. Pomembna je fizična prisotnost. Peters pravi, da je 85 odstotkov uspeha zagotovljenega že s tem, da se pojaviš. Če se pripelješ zelo daleč samo za to, da boš z nekom kosil, si bodo ljudje to zapomnili in te jemali resno.

5. Majhne reči štejejo. Peters je v nekem govoru časopisnim založnikom kritiziral pozno dostavo jutranjega časopisa, ki mu je sicer všeč. Kasneje je med pogovorom spoznal Harrisa, založnika časopisa, ki ga je kritiziral. Naslednje jutro je dobil časopis ob 5.05 zjutraj. Karkoli se bo s tem časopisom dogajalo v prihodnosti, vedno si bo zapomnil to gesto in Harrisa kot velikega človeka.

6. Kopiči majhne zmage. Iz majhnih nastanejo velike. Tak je bil moto predsedniške kampanje Georga Busha. Govoril je vsem republikancem od senatorjev do volilcev in neprestanoma potoval po celo Ameriki. Ko je prišel čas volitev, je nasprotni kandidat Dan Quale naletel na trden zid lojalnosti, ki ga je Bush zgradil kamen na kamen. Za naslednje volitve si je Quale izbral enak način.

7. Ne spreglej malenkosti. Lahko mislite, da ste najboljši govornik na svetu in da je vaše sporočilo zelo pomembno - toda, če so hladilne naprave v dvorani naravnane na najmanjšo stopnjo in vaš mikrofon neprestano hrešči in piska - lahko na celotno stvar pozabite.

8. Razvijaj mrežo poznanstev. Moč, ki jo ima človek, je skoraj sorazmerna z debelino njegovega adresarja in časom, ki ga porabi za ohranjanje kontaktov. Peters pravi, da najbolj močni ljudje poznajo vsakogar od vsepovsod. Napovedujejo, da bodo ženske še posebej uspešne v današnji dobi »virtualnih podjetij«, se pravi podjetij, ki temeljijo na povezavah med ljudmi izven podjetja in ne na velikem številu zaposlenih, ker imajo mnogo boljši čut za razvijanje stikov.

9. Hodi na poslovne zabave. Dejstvo je, da se največ poslov sklene v bolj sproščenem okolju - na zabavah, v telovadnicah, pri poslovnih kosilih. Peters pravi, da nikoli ne smemo zapraviti kosila tako, da jemo sami. Odmori za kosilo v celem letu, če odštejemo krajše dopuste, predstavljajo 225 priložnosti za razvijanje stikov.

10. Telefonske klice vračaj hitro. Kredibilnost človeka je zgrajena na tem, če lahko nanj računamo. Veliko je načinov, na katere si lahko pridobimo tak sloves, verjetno pa ni noben boljši kot ta, da hitro vračamo klice. Na svetu sta dve vrsti ljudi, taki, ki klice vračajo hitro, in taki, ki jih ne. Družbeni položaj tu ne igra velike vloge. Brez dvoma poznate podjetja, kjer se nikoli nihče ne oglasi in pa taka, kjer vam organizirana mreža vratarjev, receptorjev ter malih in velikih tajnic prepreči dostop do iskanega človeka. Po določem času enostavno prenehate klicati.

11. Realnost kot taka ne obstaja. Zgrajena je na predstavi, ki jo imajo drugi o vas. Jeff Greenfield, ki je delal za predsednika Kennedyja, ponuja naslednji nasvet: če mislite, da lahko vaš nasprotnik zbere samo sedem ljudi, ki ga bodo poslušali, imejte vi naslednji govor v telefonski govorilnici. Novinarji bodo pokazali ljudi, ki se prerivajo, da bi prišli noter. Tudi Peters to uporablja pri svojih predavanjih, vedno najame dvorano, ki ima malo manj sedežev, kot pričakuje ljudi. Mogoče sicer zasluži malo manj z vstopnicami, vendar ni videti slabo, če jih potem pred dvorano prodajajo po dvojni ceni in vsi govorijo : »Ta mora biti pa res dober!«

12. Obleka naredi človeka. Sliši se banalno, vendar drži. Če boste s svojo genialno idejo prišli k pomembnemu finančniku v kratkih hlačah, vas ne bo več pogledal. Imejte svoj stil, pokažite, da ste skrbni in samozavestni.

13. Razvijaj komunikacijske sposobnosti. Mnogi poslovneži niso slabi govorniki, vendar to ni dovolj. Telesna višina in barva oči sta zapisana v genih, javno nastopanje pa ni. Je veščina, ki se je lahko naučimo, jo izboljšamo, izbrusimo. Ameriški predsednik Bill Clinton je leta 1988 s svojih govorom na demokratski konvenciji uspaval celo dvorano, njegov govor na inavguraciji 1993 pa je bil izreden. Z dobrim govorom lahko držite publiko tako rekoč v svojih rokah in v tem je izjemna moč. Tako je Churchill uspel premagati najbolj črne dneve za Anglijo med drugo svetovno vojno.

14. Pomembno je vedeti, kdaj se je potrebno umakniti in kdaj napredovati. Najboljši vojaški voditelji in poslovneži vedo, da je dober napad boljši kot dobra obramba. Biti napadalec, inovator v današnjem svetu je izredno težko. Četudi si Hanibal ali Napoleon, pride čas, ko te sovražniki lahko potolčejo. Takrat zapusti bojno polje in reši vsaj nekaj čet. Tako boš živel naprej in dočakal nov bojni (podjetniški) dan.

15. Vztrajaj! Direktorja ameriške firme, ki ogromno izvaža na zahteven japonski trg, so vprašali, kakšna je njegova skrivnost. »Preprosta, na Japonsko redno hodim že 30 let.« Na kratko, zmaga ponavadi pripada najbolj vztrajnim.

16. Gradi mostove s prijatelji, ne podiraj jih pred sovražniki. Vsi sovražimo konflikte, ko pa si enkrat ustavarimo sovražnika, nas to lahko veliko stane. Vsak problem je najprej problemček, ki bi ga lahko razrešili, če bi le... Če bi le opravili en sam telefonski klic, ponavadi ne daljši od dveh minut in si namesto sovražnika raje pridobili prijatelja.

KOMENTARJI

Če želite svoje mnenje o tem članku deliti z drugimi bralci vas vabimo, da svoje mnenje vpišete spodaj. Komentarjev ne cenzuriramo, samo v skrajnih primerih, ko gre za spodbujanje nestrpnosti, navajanje h kriminalnim dejanjem ipd. Za mnenja ne odgovarjamo.

 

 

Ime
Naslov *
Vsebina *

Prosimo seštejte enajst in šest * 
Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *