Aleš Kristančič leto kasneje

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.01.2003



Naš zadnji Podjetnik leta je vinar iz Goriških Brd Aleš Kristančič. Ko smo ga pred nekaj dnevi poklicali in povprašali, kakšne uspehe mu je prineslo minulo leto, je bil dobre volje. Ujeli smo ga ravno na poti iz Milana, ko se je vračal s pomembnega poslovnega srečanja. Z uredniki ameriške vinarske revije Wine Spectator se je dogovoril za končno degustacijo vin sredi januarja, po kateri naj bi sledila predstavitev slovenskega vinarja v reviji. Kristančič ocenjuje dosežek za krono naporov v zadnjih petih letih.  
»V svetu sta za širitev ugleda vinarske hiše pomembna dva medija. Prvi je revija Decanter, ki je našo hišo že predstavila med 50 vzhajajočimi zvezdami svetovnega vinarstva. Drugi pomemben medij pa je ameriška revija z visoko naklado Wine Spectator. Tudi v tej reviji so naša vina zelo dobro ocenili, vendar se v njo nismo prebili, ker bi bilo to povezano v oglaševanjem, za kar pa nismo dovolj močni,« razlaga Aleš Kristančič. Tokrat so njegova pričakovanja velika. »Že ko so nas predstavili v Decanterju, je postalo za nas vse lažje. Če bi oceno naših vin objavili še v reviji Wine Spectator, bi lahko v trenutku prodali svojo večletno proizvodnjo.«  
Aleš Kristančič tudi sicer ocenjuje lansko leto kot zelo uspešno. Po desetletju povečevanja izvoza so v leto stopili bolj previdno. Ob 80-odstotnem izvozu niso več pričakovali občutne rasti prodaje na tuje trge, kljub temu pa so ponovno izvoz povečali za pet odstotkov. In kar je pomnenju vinarja še pomembneje, blagovna znamka Movia se je uveljavila med pomembnejšimi vini v svetu. Postala je tako znana, da se jim novi trgi odpirajo praktično sami. »Zelo sem zadovoljen, da smo lani prišli na dva nova trga, v Hongkong in Novo Zelandijo. Na nobenem od obeh trgov nisem strateško delal. Posebno Nova Zelandija se je »rodila« sama, brez večjih naporov,« pravi Kristančič.  

Zanj pomeni priznanje tujih kupcev največji uspeh. Pa ne zato, ker bi več vedeli od domačih kupcev, ampak ker z izvozom pušča prostor na domačem trgu za nove vinarje, da se v miru pripravijo na izvoz. Prepričan je, da se vina ne da prodajati samo v Sloveniji. Vino mora krožiti, ker želijo pravi ljubitelji vin poizkusiti čim več različnih vin iz vsega sveta. Zato je izgovor, da so slovenski vinarji premajhni za izvoz, po mnenju Kristančiča neupravičen. Prav nasprotno, majhnost je v vinarskih krogih prej prednost kot slabost.

Za konec nas je zanimalo, kakšni so bili odzivi poslovnih partnerjev in znancev na priznanje za Podjetnika leta. »Odzivi so bili zelo pozitivni. Ta častni naziv sem tudi sam vzel zelo resno, čeprav sem že ob podelitvi povedal, da je v naši dejavnosti težko govoriti isti jezik, kot v drugih proizvodnih in storitvenih dejavnostih. Mi ne moremo vsako leto povečevati proizvodnje, včasih jo moramo celo umetno zmanjšati,« trdi naš zadnji Podjetnik leta.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *