|
|
||||
Arak Group - franšiza e-izobraževanj za podjetnikeDelujejo prek interneta, kar omogoča poceni pristop v franšizo, podjetnikom pa izobraževanje »iz domačega naslanjača«.
Marca 2005 se je na našem trgu pojavila zanimiva slovenska »e-franšiza«, katere glavni cilj je trženje podjetniškega znanja prek interneta v obliki e-seminarjev in e-knjig. Nosilec franšize je skupina Arak Group, ki jo sestavljajo podjetja z večletnimi izkušnjami na področju izobraževanja. Ker so hoteli to področje dodatno razviti in ga približati željam strank, so se odločili za korak naprej v ponudbi. Zastavili so si cilj, da bodo nastopali na širšem območju tako v Sloveniji kot na mednarodnem trgu, in v franšizingu so našli rešitev. V franšizing so šli zlasti zaradi lažjega dostopa do širšega trga in hitrejšega razvoja poslovanja, pojasnjuje Damijan Hrženjak (franšizij, sopobudnik nastanka franšizne verige ter odgovoren za razvoj in širitev franšize). Konec koncev pa, nadaljuje Damijan, je treba slediti sodobni tehnologiji, in dejstvo je, da se z e-izobraževanji zmanjšajo stroški izobraževanj tako za podjetja kot za posameznike. Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Bistvo e-produktov Arak Group je, da na spletni strani posameznega franšizija Arak Group, lahko kdorkoli (podjetja in fizične osebe) v njihovi e-trgovini kupuje e-seminarje in e-knjige. S plačilom izbranega izdelka dobite geslo, s katerim od kjerkoli, prek interneta odstopate do video posnetka izbranega seminarja (recimo seminar »Offshore posel«) in tekstovnega gradiva za seminar, ali elektronske knjige. Potrebujete le internet dostop in računalnik. Slovenija in trg e-knjig in e-izobraževanj Po izkušnjah Arak Groupa, trdi Damijan Hrženjak, je Slovenija že pripravljena na tovrstne produkte. Zanimanja je kar veliko, tako s podjetij kot tudi od posameznikov. Konkretno glede e-knjig prevladuje povpraševanje podjetnikov, pri »on-line« seminarjih pa je veliko povpraševanja tako fizičnih kot tudi pravnih oseb. Glavni razlog pa Damijan vidi v tem, da ima spletni seminar določene prednosti, kot sta časovna in prostorska prilagodljivost (stranka si lahko seminar ogleda kadarkoli). Prodor tudi na mednarodne trge Arak Group se s franšizo nikakor ne želi omejiti le na Slovenijo, pač pa cilja stopiti tudi na mednarodna tržišča. Tako ko imajo na določenem trgu dovolj strank, to je vsaj 10, materiale prevedejo, pojasnjuje Damijan. Trenutno so prisotni v Sloveniji, na Hrvaškem, na Madžarskem, v Italiji, Avstriji, Nemčiji in Belgiji. Zdaj prodirajo tudi v Rusijo. Zaščita pred konkurenco Konkurence se zaenkrat ne bojijo, ker večina konkurence predstavlja na seminarjih učbenike in le redki izhajajo iz prakse. Kot pravi Damijan, oni izhajajo predvsem iz prakse, zato tudi pri njih predavajo v glavnem podjetniki iz prakse. Seminarji skušajo biti čim bolj preprosti, brez »hudih« teorij. Pripravljeni in posredovani so tako, da pritegnejo poslušalca s preprosto in življenjsko predstavitvijo. Pogoj za pristop - starost vsaj 25 let V skupini Arak Group so postavili kot pogoj za pristop k franšizi starost 25 let, z izjemami. To pa zato, pojasnjuje Damijan, ker so prepričani, da pri tej starosti začne človek resneje razmišljati o svoji prihodnosti in izražati željo po boljšem življenju, kar mu tudi franšiza omogoča. Tako je povprečna starost njihovih franšizijev od 25 do 30 let. Opažajo tudi, da se za franšizo v glavnem zanimajo mladi. Franšizij s pristopom prevzame sistem, ki deluje, ki ima znane ciljne stranke in ga ni treba vzpostavljati na novo. Poleg pravice za trženje e-produktov Arak Group dobijo na začetku tudi dve izobraževanji (eno bolj motivacijske, drugo bolj poslovne narave), dve e-knjigi, izdelano spletno stran (izbrati morajo le svoj spletni naslov), zakup domene za dobo enega leta in poslovno podporo skupine Arak Group. Trženje e-produktov in franšize Trženje e-produktov je prepuščeno iznajdljivosti in znanju franšizijev samih. Tržijo pa jih v glavnem prek spletne strani ali osebnih stikov. Na začetku je bilo slednjega več, pravi Damijan, zdaj pa se vse čedalje bolj seli na internet. Glede trženja imajo izdelan cel kodeks oglaševanja, v katerem so prepovedali pasice in neželeno pošto − spam. Franšiziji se lahko oglašujejo v revijah. Dvakrat letno pa skupina nastopi na trgu s skupno oglaševalsko akcijo. Neznanje je razlog, da franšizing v Sloveniji ne zaživi Franšizing je, kot pravi Damijan, v svetu zelo razvit poslovni model v Sloveniji pa ni ravno zaživel med podjetniki. Damjan vidi glavne razloge v neznanju in pomanjkanju strategije, potem pa nastopi še strah zaradi neznanja, ki vse dodatno blokira za nedoločen čas. Franšizing je lahko velika priložnost za tiste, ki ga znajo izkoristiti sebi v prid in to tako za franšizorje kot za franšizije. Beseda franšiziju – Primož Markovič, študent pomorstva Zakaj ste se odločili za franšizo Arak Group? Ta franšiza mi je odprla vrata v podjetništvo in podjetniško razmišljanje. Osnove podjetništva mi je približala hitro in preprosto, čeprav o tem prej nisem vedel nič. Preden sem začel, sem opravil izobraževanje, ki mi precej koristi tudi v vsakdanjem življenju. Zdaj sem franšizij že pet mesecev in prodaja mi gre dobro. Prodajam prek interneta in osebnih stikov. Za zdaj sem zelo zadovoljen. Franšiza Arak Group
Ponudba: sistem trženja e-produktov v internetu Začetek franšize: 2005 Trajanje pogodbe: eno leto z možnostjo podaljšanja Naložba: 330 evrov; zalog in stroškov najemnine ni; predhodno znanje ni potrebno Pogoji za franšizije: starost nad 25 let, lahko fizične ali pravne osebe, zaposleni ali študentje Največje število franšizijev v Sloveniji: 2000 (če franšize delujejo tudi na tujih trgih, imajo prevedeno internetno stran) Več informacij: Damijan Hrženjak – info@arak.si ali www.arak.si |
|