Automeister – franšiza za servisiranje vozil

Avtor: Nives Pahor | Objava: 11.04.2005

O franšizni verigi, za katero stoji avtomobilistična revija.



Revija Avto moto svet je leta 2003 postala master franšizor (krovni franšizor) nemške servisne verige za avtomobile Automeister za področje Slovenije.
Iztok Prosenc:"Včasih je bil pogoj za servisiranje določene znamke vozil pogodbeni odnos z proizvajalcem oziroma uvoznikom, danes velja le kakovost."
Revija Avto moto svet je leta 2003 postala master franšizor (krovni franšizor) nemške servisne verige za avtomobile Automeister za področje Slovenije. Tako je podjetje Avto moto svet razširilo področje svojega poslovanja in z zgolj pisanja o avtomobilih prešlo na ponudbo storitev servisiranja vozil. Pogovarjali smo se z Iztokom Prosencem, nosilcem master franšize in odgovornim za razvoj franšizne mreže v Sloveniji.


 

Zakaj ste se pravzaprav odločili, da kot medijska hiša vstopite na področje servisiranja avtomobilov?

Že veliko let delamo v avtomobilski panogi in iskali smo širitev na področju, ki ga obvladamo. Za prevzem franšize na področju servisiranja vozil smo se odločili zaradi novih možnosti na trgu servisiranja vozil, zaradi nove zakonodaje, ki velja od leta 2002 v Evropski uniji in Sloveniji. Monopolov in ekskluzivnosti v avtomobilski industriji ni več. Danes veljajo le tehnični standardi, ki jih mora serviser izpolniti, da lahko popravlja določeno znamko vozil. Včasih je bil pogoj za servisiranje določene znamke vozil pogodbeni odnos z proizvajalcem oziroma uvoznikom. Danes velja le kakovost. To je tudi ključni razlog, da smo se odločili v Slovenijo pripeljati koncept, ki že več kot 20 let deluje v Nemčiji.

Je slovenski trg naklonjen novi zakonodaji?

Po naših izkušnjah je naklonjen, zlasti ker to pomeni za končnega potrošnika znižanje stroškov in večjo izbiro ponudnikov na trgu. Res pa je, da je osveščenost ljudi, ki so 10 let živeli s predstavo, da lahko nov avto servisirajo samo pri pogodbenem serviserju, na zelo nizki ravni. Ljudi moramo poučevati o novi zakonodaji, kajti večina še vedno ne ve, kaj vse lahko danes počnejo s popravili svojih avtomobilov. To je zaenkrat največji problem, s katerim se srečujemo. To pa je tudi problem večjega števila drugih mrež prostih serviserjev.  

Je slovenski trg pozitivno sprejel vašo franšizo?

Mislim, da je. To velja tako za serviserje kot za potrošnike. Vsak serviser se trudi po svojih najboljših močeh strankam ponuditi kakovostno storitev in določene ugodnosti, ki tej storitvi pripadajo.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Zasnova sistema Automeister

Sistem temelji na:
- tehnični podpori
Servis Automeister servisira vse znamke vozil, zato franšizij dobi vse potrebne informacije, kako servisirati in vzdrževati avto določene znamke.
- podpori pri marketingu in oglaševanju
Večinoma pristopajo k temu sistemu samostojni serviserji, ki nimajo ne časa ne znanja, da se s tem ukvarjajo.
- avtomatski obdelavi podatkov
Ponujajo pomoč pri klasičnih računalniških programih kakor tudi posebnih programih za tehnične informacije
- izobraževanju
Ponujajo osnovno izobraževanje o sistemu ter izobraževanja glede na potrebe in želje serviserjev.
Kdo je lastnik franšize?

Lastnik franšizne verige Automeister je podjetje Luk iz Nemčije s sedežem v Frankfurtu (Schaeffler Gruppe). To je verjetno največji proizvajalec sklopk na svetu.  

Koliko časa so že prisotni na trgu in koliko franšiznih enot imajo?

Na trgu so že več kot 20 let in zaenkrat imajo nekje med 130 in 140 franžizijev po Evropi. Mi smo bili njihova prva master franšiza in hkrati tudi prvi franšizij zunaj nemško govorečega območja. Zdaj se počasi širijo po Evropi.  

Kako, da ste izbrali prav njih?

Pogovarjali smo se z številnimi. Iskali smo znamko, ki bi ponujala popolno storitev servisiranja avtomobilov za vse znamke vozil. Od vseh obiskanih znamk se nam je zdel njihov tehnični nivo najvišji. Pa tudi v dogovorih smo si prišli z njimi najbliže tako s tehničnega kot stroškovnega vidika.  

Kje ste jih spoznali?

Našli smo jih na Frankfurtskem sejmu avtomehanike. Tu se odvijajo ključne stvari za avtomobilsko stroko, zato smo tu iskali franšizo.  

Koliko stane taka master franšiza in za koliko let ste sklenili pogodbo?

Sto tisoč evrov. Pogodbo pa smo sklenili za pet let z možnostjo podaljšanja, ker nemški franšizni zakon tako predpisuje.  

Kaj vam ponujajo za to ceno?

Izobraževanje, razvoj marketinških konceptov, zlasti pa tehnično pomoč in posredovanje vedno novih znanj. V centrali v Frankfurtu zbirajo vse tehnične informacije, povezane s servisiranjem vozil. Imajo eno največjih tehničnih zbirk v Evropi, v kateri imajo zbrano tehnično literaturo za vse znamke vozil od 1960 pa do danes. Njihova tehnična knjižnica je vedno na tekočem z novostmi na področju avtomobilizma. Bistvo koncepta Automeister je svetovanje in posredovanje znanj.  

Kakšne so vaše obveznosti kot master franšizorji?

S stroškovnega vidika smo za nadaljnji tehnični razvoj koncepta na sedežu podjetja mesečno obvezani plačevati 80 evrov za vsakega parterja. Dvakrat letno se udeležimo srečanja na sedežu, kjer izmenjujemo izkušnje in se pogovarjamo o možnostih razvoja sistema.

Kako lahko po dveh letih ocenite poslovno sodelovanje?

Zelo smo zadovoljni. Komunikacija je hitra, zelo so prilagodljivi in odprti za nove predloge. Obiščejo nas 3- do 4-krat letno in takrat skupaj obiščemo tudi naše franšizije. Sicer pa mi svoje franšizije obiščemo mesečno, da se pogovorimo o morebitnih težavah in o komercialno-tehničnih zadevah.  

Ali načrtujete s franšizo stopiti tudi na bivše jugoslovanske trge?

Zaenkrat ne. Omejili se bomo na Slovenijo, pa tudi tu se zelo previdno in počasi širimo, ker želimo graditi predvsem na kakovosti.  

Koliko franšizijev lahko sprejme Slovenija, da ne bi bilo med njimi »kanibalizma«?

Po naših ocenah bi lahko postavili do 30 servisov. Sicer pa se z vsakim franšizijem v pogodbi dogovorimo o varovalnem področju, da tam ne bomo postavljali drugega servisa brez njegovega dovoljenja.  

Koliko franšizijev imate zdaj v Sloveniji?

Trenutno je v Sloveniji devet franšizijev.  

Ste imeli že kakšno prekinitev pogodbe?

Ja, eno. Predvsem zaradi stroškov in nizkega prometa servisa. Sam sistem v osnovi ne želi imeti ljudi, ki niso zadovoljni z njim.  

Kakšno pa je sicer zanimanje za franšizo?

Moram reči, da je kar nekaj interesa.  

Kaj zadržuje serviserje, da bi se priključili vašemu sistemu?

Opažamo, da nekatere zlasti skrbijo stroški. Mislim pa, da bo sistem v prihodnosti še zanimivejši, ker postajajo avtomobili vse bolj tehnično dovršeni, servisiranje pa čedalje zahtevnejše. Za vsak servis avtomobila potrebujete vrsto informacij, če želite popravilo opraviti tako, kot zahteva proizvajalec. Če se torej kdo odloči za servisiranje več znamk in razširiti trg, potem je smiselno, da se poveže v sistem, ki mu lahko zagotovi kakovostno tehnično podporo. Serviserji že tako čutijo potrebo po tehnični pomoči. V okviru franšize Automeister dobijo vse tehnične novosti za vse vrste avtomobilov, 3- do 4-krat letno na CD-ju, odvisno od novosti.  

Za koga je primeren franšizni sistem Automeister?

Sistem je primeren za različne ponudnike servisnih storitev:

- Za obstoječe avtohiše, zlasti za tiste, ki so ali ki bodo prekinile pogodbe s proizvajalci. Ti so ključna ciljna skupina našega sistema.  
- Za proste serviserje, ki niso vezani, a zaradi napredovanja tehnike čutijo potrebo po organizaciji, ki bi jim stala ob strani glede tehničnih informacij. Velik problem serviserjev je, kako zbrati vse tehnične informacije, jih arhivirati in kje jih dobiti, ko jih potrebujejo.
- Za tiste, ki se želijo preizkusiti v tej panogi in imajo ustrezno kvalifikacijo za popravljanje avtomobilov.   

Kaj pa cene storitev, so enotne po vsej Sloveniji?

Ne. Cen delovne ure in materialov ne določamo mi. Trg je tako različen in nepredvidljiv, da tega enostavno ne moremo nadzorovati. Pa tudi cena delovne ure ne more biti v Murski Soboti enaka kot v Ljubljani. Automeister se je odločil, da je podjetje najpomembnejši element sistema. Prepričan je, da je vsakemu podjetju treba pustiti določeno svobodo.

Franšiza Automeister v Sloveniji

Ponudba: alternativa pogodbenim servisom - servisne storitve vozil; zlasti ponujajo tehnično znanje
Začetek franšize v Sloveniji: 2003 (začetek franšize v Nemčiji: 1985)
Vstopna franšiza: Za 2005 je ni.
Mesečni stroški: Za leto 2005 morajo mesečno plačati fiksni znesek, ki je za vse enak. Zaradi lažjega zagona. To je minimalni znesek, ki bi ga morali plačevati sicer.
Videz delavnic: Opremljene morajo biti vsaj z minimalno signalizacijo franšize Automeistr (table, zastave, urniki, obleke zaposlenih)
Trajanje pogodbe: nedoločen čas
Dodatne informacije: www.automeister.si

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *