Barve, ki prodajajo

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 10.06.2003

Kakšne barve je treba izbrati za različne izdelke in za različne kupce.



Philips je pet lep zaman v Franciji prodajal kavne avtomate. Končno so odkrili razlog: pri Francozih morajo biti kavni avtomati črni, Philipsov izdelek je bil pa rdeč.

Da ne bi vi naredili podobne napake, vam dajemo pet pravil za obvladovanje barv in v prilogi naštevamo, kakšno barvo zahtevajo posamezni izdelki ter kakšna barva mora dominirati pri embalaži in oglaševanju.

1. pravilo:

Izdelek morate ponuditi v čim več barvah. Ljudje sicer kupujejo večinoma nekaj osnovnih barv, toda »odštekane« barve privlečejo pozornost.

2. pravilo:

Vsak trg ima svoje barve. Twingo v živorumeni barvi pomeni 10 odstotkov prodaje v Španiji in le 2 odstotka v Franciji. Kovinsko rdeča pritegne 26 odstotkov kupcev Clia v Italiji in samo 4 odstotke Francozov.

3. pravilo:

Barva vpliva na okus. Kava, servirana v rjavi skodelici, se zdi močna, v modri sladka, v rdeči polna okusa in v rumeni žlobodra.

4. pravilo:

Barve prihajajo v modo in jo zapuščajo. Če nekaj časa prevladuje modra barva, potem si ljudje zaželijo na primer oranžne. Barve so povezane tudi z ekonomskimi cikli. Vsaj še pet let (zaradi umirjene ekonomske situacije) zato ne bodo moderne žive barve.

Izdelki in barve embalaže

Čokolada

Občutek sladkosti najbolje vzbudi modra barva. Moder je na primer ovitek italijanske uspešnice Bacci firme Perugina in vijolična (se pravi nekoliko »premaknjena« barva v modrem spektru) je barva slavne Milke. Čokoladni bomboni, ki se topijo, naj bodo v rdeči barvi, ki sporoča, da gre za izdelek, ki se hitro spremeni v energijo.

Piškoti

Pravi barvi zanje sta oranžna in rumena, ki spominjata na kruh in na ogenj v krušni peči. Izdelki, ki so posebej namenjeni zdravju (nižja vsebnost maščob ali podobno), imajo ponavadi zeleno barvo na embalaži; ta seveda spominja na naravo.

Nealkoholne pijače

Najbolj udarna je rdeča. Izbrala sta je Coca Cola in Pivovarna Union. Če dodate nekaj modre (ne preveč!) in bele, bo imela pijača športni navdih.

Kava

Praviloma mora biti kava v rjavi ali rdeči embalaži. Rdeča barva še posebej priča o tem, da je kava poživilo. Če gre za plemenite vrste kave, je lahko embalaž črna ali zlata.

Zamrznjena živila

Zelenjava mora biti v zeleni ali rumeni embalaži, ribe v svetlomodri (morje, jasno) plus beli (čistoča, led).

Različni izdelki za police

Če gre za izdelke, ki poživljajo, naj bo embalaža rumena, rdeča ali oranžna; če gre za izdelke, ki pomirjajo, naj bo embalaža modra, vijolična ali bež.

Čistila

Primerna je zelena barva (naravno, sveže), toda mora biti še nekaj rdečih dodatkov (moč) ter modrih (skrb za tekstil). Vijolična govori o baktericidnem dejstvu (ultravijolična svetloba).

Igrače

Treba je privleči pozornost, zato mora biti embalaža živahna in večbarvna; mora biti prisotna rdeča barva.

Kako obarvati izdelke

Rdeče in rumeno:
hrana in različni drobni izdelki
(Treba je pritegniti pozornost)

Pastelne barve:
kozmetika
(pretanjen okus)

Močne in tople barve:
obleka, športna oblačila
(Kako pritegniti pozornost otrok)

Umirjene in hladne barve:
obleka
(Starejši ljudje)

Rjavo, sivo, temnomodro:
obleka, tobak
(Srednja leta, poslovno)

Zeleno in svetlomodro:
kozmetika, naravni izdelki
(Vpliv na ženske)

Vijolična in topla oranžna:
nakit, sladkarije

Črno, srebrno, zlato in belo:
rafinirani izdelki
(Zahtevni kupci)

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *