Bonitetno poročilo: strošek ali investicija?

Avtor: Nika Sandera | Objava: 11.11.2008

Pred začetkom poslovanja z novimi partnerji je vsekakor dobro vedeti, kako korektni in zanesljivi so. Pri tem so nam lahko vir zelo koristnih informacij bonitetna poročila.



V Sloveniji je po podatkih Statističnega letopisa za leto 2007 vsako leto ustanovljenih okrog 6000 novih podjetij, medtem ko jih okrog 5500 preneha poslovati. Novoustanovljena podjetja si komaj utirajo pot na trge in le nekaterim bo uspelo dočakati peti rojstni dan. Če boste katero izmed njih sprejeli za poslovnega partnerja, bi seveda radi vedeli, ali bo med preživelimi. Če ste po drugi strani poslovali s katerim iz skupine propadlih podjetij, ste morda na lastni koži izkusili, kako pomembno je dobro poznati poslovnega partnerja.  

Da preprečite razočaranja in finančne izgube v svojem žepu, potrebujete zadostne informacije o svojih partnerjih, zlasti kupcih, ki jim odobrite odlog plačila. Veliko podatkov je mogoče dobiti razmeroma poceni. Podjetje in njegovega lastnika lahko »googlate« oziroma preprosto povedano – vpišete njegovo podjetje v brskalnik Google in prelistate rezultate. Lahko uporabite še druge brezplačne vire, na primer javno objavljena letna poročila na strani AJPES-a (www.ajpes.si/jolp), seznam podjetij v postopku likvidacije, stečaja ali prisilne poravnave (www.eudavki.si/) in podatke iz poslovnega registra (www.ajpes.si/dokumenti/dokument.asp?id=501).

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *