Branko Čulig – raje inovator kot direktor

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 08.11.2005

Podjetniki gredo običajno na sejem po nove ideje. Direktor podjetja Status išče inovacijo, ki si jo je že sam zamislil, in če je ne najde, jo razvijejo sami ... Nič čudnega, da njihove izvirne gospodinjske aparate vidimo v TV-oglasih v tujini.



Branko Čulig nima težav s prepričavanjem kupcev, da so njegovi izdelki dobri. Njegova težava je drugačna, saj mnogi kupci preprosto ne verjamejo, da te izdelke res izdelujejo v Sloveniji. Celo davčna inšpektorica mu je ob obisku v podjetju rekla, da zavaja kupce, saj je enake gospodinjske pripomočke videla na televiziji.  

Inšpektorica je imela delno prav, saj Statusove izdelke v tujini res oglašujejo in prodajajo na televiziji. Inovativne pokrovke, posode za shranjevanje živil, rezalnike za čebulo in podobne pripomočke, ki jih lahko vidimo v tujih televizijskih oglasih, razvijajo in izdelujejo v Metliki.  

Razvoj namesto proizvodnje  

Branko Čulig pravi, da je bila ustanovitev podjetja Status leta 1995 zanj življenjska prelomnica. Po štirinajstih letih podjetništva je šele takrat odkril, kakšna organizacija podjetja najbolj ustreza njegovi izumiteljski žilici. Odpovedal se je klasični proizvodnji in se v celoti usmeril v razvoj inovativnih izdelkov. »Status sem ustanovil na povsem drugačnih temeljih kot prejšnja podjetja. Oblikoval sem močno razvojno ekipo, ki izdelek osmisli, naredi prototip, in šele ko prototip preverimo na trgu, pri kooperantih naročimo orodja in sestavne dele za končni izdelek,« pojasnjuje Čulig. Izdelke sestavijo v Statusu, večino trženja pa pozneje prepustijo poslovnim partnerjem.  

V Statusu izdelujejo izvirne gospodinjske pripomočke. Poudarek je na besedi »izviren«, saj Čuliga posnemanje ne zanima. Vsak njihov izdelek je ali povsem nov na trgu ali pa bistveno izboljšan izdelek, ki sicer že obstaja. Podjetnik trdi, da je v življenju razvil 50 izdelkov, podjetje Status pa je razvilo 10 povsem novih in 25 izboljšanih izdelkov. Skupaj s podjetjem Genius ima prijavljenih 6 patentov. »Na sejme v tujino grem vedno z idejo v glavi. Če na sejmu ne najdem takega izdelka, ga začnemo razvijati,« pravi o tem, kako se odloči za razvoj novega izdelka. To je povsem drugačen pristop kot pri drugih podjetjih, ki gredo na sejme, da bi tam našli nove ideje.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *