Brez globalnega razmišljanja ni nič

Avtor: Jaka Vadnjal | Objava: 05.06.2008

Noben poslovni angel ne bo investiral v posel, ki ima za ciljni trg samo Slovenijo, meni oče angelskih mrež v ZDA John May.


John May: "Pravi podjetnik je tisti, ki pove, da spi štiri ure na dan, in še takrat sanja o projektu." (Foto: Matevž Kostanjšek)

Eden najboljših poznavalcev poslovnih angelov je prav gotovo John May. Je oče angelskih mrež v ZDA in avtor dveh knjig o poslovnih angelih (ena nosi naslov »Every Business Needs an Angel« – Vsako podjetje potrebuje angela). Je tudi podjetnik, ustanovitelj sklada tveganega kapitala New Vantage Group in predsednik združenja Angel Capital. Maja je na kratko obiskal Slovenijo, kjer smo se z njim pogovarjali o poslovnih angelih.  

John, za začetek nam povejte svojo definicijo poslovnega angela. Ali bi podobno razumevanje poslovnih angelov, ki je značilno za ZDA ali Veliko Britanijo, lahko veljalo tudi v tranzicijskih gospodarstvih, kakršno je na primer Slovenija? 
Poslovni angeli so premožni posamezniki, ki bolj za zabavo in morda zaradi altruizma investirajo razmeroma majhne zneske, v primerjavi s svojim premoženjem, seveda, v bolj tvegane podjetniške projekte. Hkrati lahko ponudijo podjetjem še več kot kapital, predvsem svoje znanje. Definicija je po mojem mnenju ista, pri čemer je jasno, da mora v gospodarstvih z ne tako dolgo kapitalistično tradicijo skupina poslovnih angelov šele nastati. Večinoma so po mojih izkušnjah poslovni angeli ljudje, ki so denar zaslužili s svojo podjetnostjo. V tej ponudbi je zelo malo »starega«, podedovanega denarja. Ali se bodo kot poslovni angeli obnesli tudi tisti, ki jim pri vas pravite tranzicijski tajkuni, bo pokazal čas. O tem ne morem govoriti.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *