Brez poslovnega načrta ne gre

Avtor: Miha Skale Dolinšek | Objava: 10.06.2013

Poslovni načrt nas pripravi na prve ovire, težave in neprijetnosti v poslovanju, ne prepreči pa, da se te ovire ne bi pojavile. Kajti samo od nas je odvisno, kako krmarimo med ovirami ter kako uspešni smo pri tem.


Poslovni načrt je osnovni dokumentacijski sklop, s katerim naj bi začel vsak podjetnik. Zavedati se moramo, da ni vsaka ideja tudi poslovna priložnost. Včasih jo lahko zamudimo zaradi napačnega terminskega planiranja, lahko se nam zalomi pri proizvodnji produkta, morda smo napačno ocenili tržni potencial, segment naših končnih kupcev oziroma nismo predvideli stroškov tržnih poti. Zato naj bi vsak podjetnik pri sebi pripravil kratek poslovni načrt, ga opremil z grafi, raziskavami, opredelitvami tržnih poti, konkurence in ocenami trga. Predvsem pa naj bi mu poslovni načrt povedal, ali je to res prava zamisel za podjetništvo.

 

Podjetje in vodstvena ekipa

 

Podjetje ste vi in vaša vodstvena ekipa, zaposleni. Vse ostalo so le sredstva in vaše znanje. Zato najprej opredelite obliko podjetja: ali je to samostojni podjetnik (s. p.), družba z omejeno odgovornostjo (d. o. o.), zavod ali kakšna druga oblika gospodarske družbe na podlagi zakona o gospodarskih družbah. Predvsem pa je oblika pomembna z vidika poslovnega tveganja pri vašem poslovanju, optimizaciji stroškov, izplačilu dobička oziroma pri finančni varnosti vas, vaše družine in družinskih članov.

 

Za obliko podjetja se odločite ob tem, ko opredelite idejo za posel s široko podjetniško opredelitvijo poslovnega načrta:

- opredelitev vaše poslovne ideje (prihodnjega poslovanja in razvoja podjetja), opredelitev operacije (proizvodnja ali storitev),

- ponudba,

- stroški,

- finančni viri (kapital, posojila),

- tržna analiza,

- tržna strategija v povezavi z novim projektom,

- obrazložitev prodaje,

- zaloge,

- poslovne obveznosti in terjatve - kako boste plačevali svoje dobavitelje in izterjali neplačnike,

- finančne projekcije za prihodnje poslovanje in možnost rasti.

 

Naslednji korak je, da podrobnejše opredelite ponudbo, ne glede na to, ali gre za izdelek ali storitev. Vaš produkt je sestavljen iz več med seboj povezanih elementov. Pri proizvodnji je to material, delo zaposlenega, imeti morate strojno opremo  Torej produkt razdelite po sestavnih delih in segmentih. Vsak funkcionalni del produkta, tudi če je ta sestavljen iz več delov, opišite kot samostojni del: iz česa je sestavljen, kako ga naredite, kakšne materiale potrebujete, opredelite dobavne roke itd. Ko je produkt sestavljen, morate vse dobre in tudi slabe lastnosti zapakirati v ta produkt. Torej - končni produkt je skupek vseh lastnosti.

 

Opišite še namen uporabe, celotno funkcionalno prednost. Predvsem pa glede na izhodiščne podatke, vaše ciljno pozicioniranje, poskušajte opredeliti tudi ceno. Cena mora izražati tehnično izdelavo produkta, predvsem pa uporabnost in dodano vrednost za kupca. Produkt boste prodali na trgu, zato ne pozabite na konkurenco in poudarjanje konkurenčne prednosti. Podobno storite za ponudbo storitev. Opredelite potrebne sestavne dele, znanje in ceno.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"