Cvetoči francoski posli

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 10.08.2002

Po navdih glede novih poslov smo "odpotovali" v Francijo in našli obilo zanimivosti.



Francozi so presenečeni nad neverjetnim zanimanjem za podjetništvo v zadnjem času. V anketi o podjetniških načrtih januarja letos je kar četrtina anketiranih izjavila, da razmišlja o lastnem podjetju. Zares pa se jih odloči dobrih četrt milijona. Če bi stvari prenesli v naše razmere, bi moralo na leto nastati 9000 novih podjetij, v resnici pa jih samo ... Zanimivo je tudi to, da so Francozi uvedli 35-urni delavnik in bi morda kdo pomislil, da bo zaradi ugodnejšega delovnega urnika podjetništvo manj privlačno, pa je resnica ravno nasprotna. Ljudje si želijo več kakovosti v življenju, želijo biti gospodarji svoje usode, radi bi uresničili želje, ki jih obsedajo že dlje časa, niso več zadovoljni z delom v večjem podjetju. Hkrati pa 35-urni delavnik pomeni veliko več prostega časa, kar je priložnost za podjetnike. Statistike kažejo, da Francozi za prosti čas in počitnice namenijo kar 20 odstotkov svojih prihodkov.

Novi podjetniki se srečujejo s podobnimi težavami kot naši. Pritožujejo se nad bankami, ki so hudo previdne. »Šele deseta banka, ki sem jo obiskal, se me je usmilila,« pravi Hubert Aude, ki je odprl gozd pustolovščin (ki ga predstavljamo v nadaljevanju). Drugi pomanjkanje denarja rešujejo z lastnim delom ali z nakupi opreme pri ugodnih trgovcih na drugem koncu države. Novi podjetniki so tudi spoznali, da je treba vsak mesec nekaj dati na stran, za slabe mesece, in sploh se je treba v začetku navaditi na polovični standard v primerjavi s tistim, ko so imeli službo.

PROSTI ČAS

Parki pustolovščin

Eden najzanimivejših trendov so parki pustolovščin. Ne gre za luksuzne parke, kot na primer tisti v Gardalandu, temveč za skromnejše parke, površine v povprečju en hektar, v katerih se ljudje gredo Robine Hoode. Plezajo po drevju oziroma mrežah iz vrvi, telovadijo na akrobatskih napravah, streljajo z lokom. Prvi tak park je odprl leta 1995 Denis Payan, danes jih je že 400! Naložbo ocenjujejo na 300.000 evrov. Različne zamisli si lahko ogledate na internetu na naslednjih naslovih: www.aventure-parc.fr, www.foret-aventure.com, www.parc-robinson.com.

Hubert Aude in Christian Ginhoux sta pred petimi leti tudi sama preizkusila ta koncept tako, da sta najela štiri hektare gozda za šest mesecev. V tem obdobju sta zaslužila 30.500 evrov čistega in naslednje leto nadaljevala eksperiment. Še vsako leto so rezultati presegli pričakovanja. Letos pričakujejo 25.000 obiskovalcev in promet 530.000 evrov. Obžalujeta samo, da gre posel tako dobro, da ne moreta biti dovolj časa v drevju, ampak je treba veliko delati. Naslednji načrt: posebni protistresni programi za zaposlene v bližnjem mestu.

Knjigarna kot turistični biro

Drug zanimiv posel so tematske knjigarne ? turistični biroji. Po tej zamisli boste pravzaprav sestavili pri nas ločena posla, dodali pa jima še majhen bar. Ideja temelji na tem, da ljudem, ki iščejo počitnice oziroma kupujejo karte, daste možnost, da v miru pregledajo kataloge in še kup druge literature, ob vsem spijejo čaj ali kakšno pijačo, in se v miru odločijo med vso ponudbo. Morda bi ideja prišla prav tistim, ki prodajajo aranžmaje »zadnje minute«, kajti pri teh človek pride v agencijo brez predstave o tem, kam bi šel. Potem zve, da obstaja ponudba za neki počitniški kraj, o samem kraju pa nima nobene predstave.

STORITVE

Vrtci s prilagodljivim časom

Mnogi se pritožujejo, da morajo po službi divjati v vrtec. Ker je pri nas veliko služb še ukrojenih po socialističnem delovnem urniku, tistim, ki delajo bolj evropsko, se pravi popoldne, to povzroča težave. Cecile Vaquie se je izmislila vrtec, ki bi prišel prav tudi pri nas. Namenjen je otrokom od dveh do štirih let in je odprt od pol osmih zjutraj do osmih zvečer. Imenuje se Am Stram Gram. Starši lahko pripeljejo kadarkoli in odpeljejo otroke kadarkoli znotraj delovnika. Vrtec se lahko pohvali z bogatim programom dejavnosti za otroke. Upoštevati je treba, da je vrtce mogoče odpreti samo upoštevajoč zakonodajo na tem področju in s soglasji ustreznih organov.

Organizacija dogodkov

Baudoin Lacoste je pred devetimi leti sklenil, da bo iz svojih strasti – umetnosti življenja in vina – naredil posel. Vzel je telefonske rumene strani in začel klicati podjetja, ali potrebujejo pomoč pri organizaciji različnih dogodkov ali srečanj, pri katerih se mešata znanje in užitek. Na primer, ali bi vas zanimalo, da vam znani enologi predstavijo najboljša vina Francije, pardon Slovenije? Ali: razmišljate o poslovanju na Irskem, kaj če bi vam kdo predstavil nekaj Ircev, ki živijo pri nas, in bi vam ti razložili, kako se tam živi in dela? Podjetje Baudoina Lacosta Allegria s takšnimi organizacijami zasluži dva milijona evrov letno. »Ključno je zaupanje strank,« razlaga Lacoste, »zato je na vsakem dogodku vedno prisoten nekdo iz podjetja.«


Pomoč pri porokah

Pauline d''Orgeval je bila razočarana ob lastni poroki. Nikjer ni mogla kupiti stvari, ki si jih je zamislila za lastno poroko. Potem je leta 1999 prišla do pogumne zamisli – raziskala je vso Francijo in v svoj sistem prodaje povezala to, kar ponujajo drugi. Na njeni strani 1001listes.fr pari lahko izbirajo med 20.000 darili, ki se prodajajo po vsej Franciji. Svatje lahko prek te organizacije darujejo denar za darila in mladoporočenca gresta kupit darila s posebno kreditno kartico. Podjetje pobere 15 odstotkov od darovanih vsot.

KMETIJSTVO

Pridelava orehov

Alain Soularue je bil lovec na glave, dokler se tega ni naveličal. Kraj, kjer ima vikend (Correze), velja za center pridelovanja orehov v Franciji, in leta 1992 se je odločil, da bo iz tega naredil pravo industrijo. Računal je na splošni trend vračanja k naravnemu. Nakupil je posestva v vrednosti skoraj pol milijona evrov. Zdaj oskrbuje restavracije in izdelovalce slaščic, ne le s celimi orehi, ampak tudi z najrazličnejšimi izdelki, ki izvirajo iz orehov, kot so s čokolado obliti orehi, kreme in podobno. Letni promet znaša 2,6 milijona evrov. Izumil je tudi napravo, ki tre orehe in sname ovoj, ne da bi poškodovala sredico.

TRGOVINE

Lepota za moške

Philippe Dumont ima že šest let kozmetično prodajalno za moške v Parizu. Pravi, da je zadel trenutek, čeprav so na začetku vsi trdili, da je nor. Oprl se je na svoje izkušnje v panogi (prej je delal pri Orealu) in ustanovil blagovno znamko Nickel. Odkrito priznava, da računa tako na heteroseksualne kot na homoseksualne moške. Njegova trgovina je »nobel«, police iz dragocenega lesa, starinska keramika, sedeži iz frizerskih salonov. Francoski imidž mu je pomagal, da je odprl tudi trgovino v New Yorku – na 400 kvadratnih metrih. Izdelki Nickel se prodajajo po vsem svetu – v kakšnih 700 trgovinah. Letni promet: 3 milijone evrov.

Prirejeno po Management, julij-avgust 2002

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *