Da bosta računalnik in internet delovala

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 04.09.2009

Če nimate v podjetju zaposlenega računalniškega strokovnjaka, je pogosto bolje, da upravljanje informacijske infrastrukture v celoti zaupate zunanjemu izvajalcu in o računalnikih ne razmišljate več.


Bo informacijska oprema v pisarni kmalu le še minimalistična: zaslon, tipkovnica in mini računalnik?

Računalnik ne deluje. Kaj zdaj? Poklicati prijatelja, ki nima časa? Morda servis, ki bo prišel šele jutri? Kar odnesti vse skupaj tja? Če ste opremo nabrali iz več virov, morate sploh ugotoviti, kateri servis – za računalnik, za tiskalnik, za telefaks? Internet je »padel dol«? Že čakate v telefonski vrsti pri ponudniku interneta za uporabniško pomoč (če vam telefon sploh še deluje). Dvajset minut in več … Potem pripravite uporabniške podatke, znova zaganjate računalnik …  

Gotovo se vam je kaj podobnega že primerilo. Vsakomur, ki pri svojem poslu uporablja sodobne informacijske tehnologije, se zgodi. Toda – vaša osnovna dejavnost (vsaj večine) ni ukvarjanje z računalniki, s telefoni, z internetom!  

V svetu in tudi pri nas je čedalje zanimivejša rešitev, ko vam ponudnik storitev upravlja vso vašo informacijsko infrastrukturo – vam ni treba skrbeti ne za strojno ne za programsko opremo ne za varnostno kopiranje podatkov ne za internetne povezave – še stroške plačate le enemu ponudniku in so znani vnaprej.  

Upravljana pisarna
 
 
Pojem upravljana pisarna je do nedavnega pomenil predvsem pisarno, ki jo je mogoče najeti – s skupnimi zmogljivostmi (kuhinja, kopirnica …) in storitvami upravljavca stavbe, v kateri pisarna je. V tem prispevku pa govorimo o upravljani pisarni glede na informacijsko in komunikacijsko tehnologijo (računalnik, internet). V tujini se je uveljavil izraz managed SOHO (Small Office Home Office) – torej upravljana mala ali domača pisarna. Ta izraz pa lahko pomeni marsikaj. V splošnem gre za najem računalnikov, programske in komunikacijske opreme (s storitvami), pri čemer sta dve možnosti: 

1. Vsa oprema je še vedno fizično pri vas. To pomeni, da mora ponudnik praviloma fizično vstopati v vaše prostore za vsako novo namestitev, za vsak poseg v strojno opremo in podobno. S to rešitvijo ste si le nekoliko znižali stroške nabave – ker namesto nakupa to opremo najamete. Vse drugo (vključno s skrbjo za delovanje, vzdrževanje in za varnostne kopije podatkov) pa je še vedno v vaših rokah in je vaš strošek. 

2. V vaših prostorih so le zaslon s tipkovnico, mini računalnik brez diska, tiskalnik in naprava (modem/usmerjevalnik) za komunikacijo z internetom, morda tudi internetni telefon. Vse drugo, se pravi procesorske zmogljivosti, programska oprema in podatki, je na strani enega samega ponudnika. V tako paketno storitev sta vključena tudi nadzor delovanja strojne opreme in komunikacij ter vzdrževanje ter nadgradnje programske opreme. Predvsem pa so stroški ugodni in znani vnaprej, praviloma gre za mesečni najem.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *