Dan z Matijo Korenom

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 09.03.2005

Njegovo podjetje Koren sports ponuja športne počitnice, programe za podjetja in doživetja v dveh adrenalinskih parkih. V enem dnevu smo doživeli delček tega utripa.



Kako iz hoje v gore narediti posel? Kako to narediti iz športa ali osebnega konjička? Tržičanu Matiji Korenu, 30, je vse to uspelo. Matija je lastnik prvega adrenalinskega parka v Sloveniji. Malokdo pa ve, da je adrenalinski park le majhen del ponudbe podjetja Koren sports, ki ima 8 redno zaposlenih in še 25 honorarnih sodelavcev.  

Matija Koren je, zanimivo, začel kot gostinec. V najem je vzel  nekdanjo vojaško obmejno stražarnico pod Ljubeljem in v njej uredil gostišče. Ponudbo je šele pozneje usmeril v organizacijo in izvajanje športnih dejavnosti, ki je zdaj glavna dejavnost podjetja.  

Programi za šport, podjetja in doživetja 

Koren sports ponuja tri vrste programov: športne počitnice, programe za podjetja ter doživetja v dveh adrenalinskih parkih. Športne počitnice tržijo pod imenom Humanfish.com, kar sicer ni angleški izraz za človeško ribico, vendar je izraz po mnenju podjetnika vseeno nekako povezljiv s Slovenijo. Gostje namreč prihajajo samo iz tujine (mnogi zanj zvejo prek interneta), na počitnicah pa obiskujejo slovenske gore, se učijo smučati, spoznavajo sankanje, rafting in druge adrenalinske športe.  

Programi za podjetja


Team work & play združujejo delavnice, seminarje in športne dejavnosti, namenjene spoznavanju timskega dela, vodenja in poslovne komunikacije. Takšne programe so najprej razvili v Ameriki, v Evropo so prišli pred šestimi leti. »Naše prve stranke so bila tuja podjetja iz Anglije, Nemčije, Nizozemske in od drugod, domača podjetja pa se za te programe odločajo v zadnjem času,« pojasnjuje Matija Koren. Podjetja svoje zaposlene odpeljejo v novo okolje, kjer lahko povsem odmislijo vsakodnevne težave in jih s športnimi aktivnostmi poskušajo motivirati za nadaljne delo. Povpraševanje po tovrstnih programih med podjetji hitro narašča, tako da zdaj Koren sports že 40 odstotkov prihodkov ustvari s prodajo podjetjem.  

Adrenalinski park pod Ljubeljem je zagotovo večini najbolj znan del ponudbe podjetja Koren sports. Adrenalinski park še najbolj spominja na vojaški poligon, opremljen s številnimi ovirami, ki jih morajo obiskovalci premagovati. Obiskovalci na primer plezajo na deset metrov visoke stebre, se z vrvmi spuščajo z njih, hodijo po lesenih hlodih ali celo samo po vrvi visoko nad tlemi in se spopadajo še z drugimi nalogami. Del ovir lahko posameznik premaga sam, del pa v skupini in s pomočjo drugih. Adrenalinski park je zato odličen poligon za utrjevanje skupinskega duha, zato mnogo podjetij v tujini vanje vodi svoje zaposlene. Seveda pa so med obiskovalci tudi družine in posamezniki, ki se želijo le spopasti z navideznimi nevarnostmi.  

Matija je takšen park prvič videl na Nizozemskem. Preden se je odločil za naložbo, se je še enkrat odpravil na Nizozemsko, potem v Sloveniji naredil mini tržno raziskavo, izbral ime (na Nizozemskem ne uporabljajo imena adrenalinski park) in si pri sorodnikih sposodil denar. Letos je še en takšen park odprl v Bohinju. »Adrenalinski park pod Ljubeljem obiskujejo predvsem podjetja in šole, kar pomeni, da imamo poleti vrzel v obisku. Park v Bohinju pa bomo približali turistom in izkoristili poletno konico turistične sezone v Bohinju.«  

Programe podjetja Koren sports, če ne upoštevamo seminarjev in gostišča, vsako leto obišče več kot 4000 ljudi. Skoraj v vsakem trenutku je pri njih kakšna skupina gostov ali celo dve. Tisti teden, ko smo ga obiskali, so v soboto gostili 120 ljudi, v torek priredili piknik za 220 ljudi, organizirali končne izlete za nekaj šol, v soboto gostili zaposlene v Procter & Gamble, v Bovcu zabavali še 42 ljudi - in še nismo našteli vseh dogodkov.    

Bil je lep poletni dan .... 

Torek, tik pred vrhuncem poletne sezone. Matija Koren delovni dan začne ob 8.30 s sestankom v Ljubljani. Takoj po sestanku se odpelje v Tržič, kjer ima pisarno v hiši svojih staršev.  

10.30: Delovni dan nadaljuje z običajnimi dopoldanskimi nalogami, se pravi s pregledom pošte in nekaj telefonskimi pogovori. Matija Koren vse posle vodi iz ene pisarne. Pravi, da več prostorov ne potrebuje, saj so sodelavci nenehno na terenu. Niti on sam ne gre vedno v Tržič. Ker ima stanovanje v Ljubljani, si delo organizira tako, da čim manj časa zapravi za vožnjo. Veliko dela opravi po telefonu. Njegov mobitel je vključen od 8. zjutraj do 20. ure. »Kadar ga pozabim izklopiti, me kličejo tudi kasneje,« pravi. 

11.00: Načrtovan kratek obisk v računovodskem servisu se zaradi nejasnosti glede plačevanja DDV-ja zavleče. Iz osnovne šole ga obvestijo o posebenem statusu šol, ko gre za DDV, zato mora Matija izdati nov račun brez tega davka.  

12.00: V adrenalinskem parku pod Ljubeljem že tečejo priprave na popoldanski dogodek. Sodelavci obešajo zastave, praznijo smetnjake, pripravljajo klopi in mize. Matej usklajuje skupino petih sodelavcev. Pravi sicer, da večino dogodkov pripravijo sodelavci sami, brez njega.  

14.00: Začenjajo prihajati prvi gostje. Podjetje SRC.SI je v adrenalinskem parku pripravilo letno srečanje s kupci. Povabili so 220 ljudi.  

14..00: Pred začetkom družabnega dela se Matija pogovori s svojimi inštruktorji. Predstavi jim program, nato si razdelijo naloge. Tak pogovor opravijo pred vsakim podobnim dogodkom. »Vsaka skupina gostov je zgodba zase in vsaki je treba program prilagoditi,« pojasni direktor podjetja.  

14.45: Priprave na srečanje so končane, medtem pa gostje še prihajajo. Matija nadaljni potek dogodka spremlja od daleč.  Daje vtis sproščenosti.  

16.30: Inštruktorji ves čas budno spremljajo preizkus športnih sposobnosti gostov adrenalinskega parka. Ponavadi večjo skupino razdelijo v več manjših, vsaki določijo inštruktorja, nato pa skupine tekmujejo med seboj. 

19.00: Današnji delovni dan je za Matijo Korena končan. Za goste, ki naj bi ostali vsaj še nekaj ur, bodo poskrbeli sodelavci. 



Preberite si še:
- Izbor Podjetnika leta 2005

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"