Denarne prevare

Avtor: Igor Kadunc | Objava: 09.02.2010



Zanima me, na koga se lahko obrnemo v primeru denarne prevare. Denar smo nakazali podjetju, ki se predstavlja kot posrednik za najem apartmajev v Londonu. Po nakazilu v tujino prek banke (bančni račun in registracija podjetja sta bila na videz v redu) je stranka trdila, da ni prejela denarja, čeprav imamo bančno potrdilo, da so nakazilo prejeli v štirih dneh. Po nekaj tednih smo ji pisali ponovno, vendar pod drugim imenom, in nam je poslala popolnoma drugačne podatke, kam nakazati denar. Imamo vsa dokazila in papirje, da gre za prevaro. Sramotno je, da nam banke v Sloveniji ne ponudijo nobene pomoči. Pravijo, da se moramo zmeniti sami ... Poznate kakšno organizacijo, na katero se lahko obrnemo?
 
Problem, s katerim se v podobnih primerih srečujemo, je v tem, da imate nesporno terjatev, vendar je strošek pridobitve denarja na njeni osnovi zelo velik ob negotovem izplenu. O problemu izterjave terjatev v tujini sta govorila članka v novembrski in decembrski številki Podjetnika. Opozorila sta na nesporno dejstvo, da gre za velik svet z različnimi ureditvami, običaji in jeziki. Stopiti vanj brez pomoči in dodatnega vedenja je tvegano.
 
Tako je bistveno, da o nevarnostih razmišljamo, preden se v njih podamo. Človek se kar ne more načuditi, da še sedaj krožijo razne »nigerijske ponudbe«. Zagotovo ne bi, če ne bi bilo naivnih ljudi, ki jim nasedajo. Osnovno in v bistvu zelo preprosto pravilo je, da altruistov na svetu ni. Če kdorkoli ponuja karkoli ugodneje kot drugi, ob tem pa na tak ali drugačen način želi denar vnaprej, postanite zelo previdni. Lahko imate srečo in najdete ponudnika, ki je za 10 odstotkov cenejši od drugih, vendar tudi temu nikoli ne dajte denarja v naprej. Zahteva za pomembnim avansom je poslovno nenavadna in s tem nevarna.
 
Banke so včasih svojim dobrim komitentom dale informacije o partnerjih bank v tujini, vendar so te zadeve prevzele agencije za obvladovanje terjatev. Te pa seveda ne delajo zastonj. Tako ostane predvsem to, da se o takšnih primerih obvesti javnost. Brez strahu, da bi bili zasmehovani zaradi nespametne poteze, predvsem za to, da se drugi izognejo podobnim prevarantom. To seveda deluje tudi preventivno, kajti tudi prevaranti so občutljivi na to, da se negativna slika širi v medijih. Če bi vsi tako ravnali in bi podjetniki, preden se odločijo za rizične poteze, pobrskali po spletnih iskalnikih, bi bilo prevaranih bistveno manj.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *