Diktafoni za poslovno rabo

Avtor: Milan Simčič | Objava: 10.11.2003



Diktafoni že dolgo niso več le novinarsko orodje. Uporablja jih že marsikdo, ki ga skrbi, da mu dobra ideja ne bi ušla. Danes se vse bolj uporabljajo digitalni diktafoni, ki imajo pred analognimi (tistimi, ki imajo kasete) vrsto prednosti. Najbolj očitna prednost je v tem, da digitalni kasetofoni shranjujejo posnetek na pomnilniški čip, na katerega tako posnamemo več samostojnih posnetkov, ki so potem tudi – ko jih želimo slišati – neposredno dostopni. Pri analognih diktafonih pa smo morali previjati kasete in iskati.  

Toda to niso vse prednosti. Digitalni zapis lahko prenesemo in shranimo na računalnik, od tu pa ga lahko tudi pošljemo naprej po elektronski pošti. Lahko si tudi naredimo arhiv originalnih zapisov, ki ga nato shranimo na CD ali kakšen drug obstojnejši medij.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Še večjo uporabnost prinašajo programi, ki prepoznajo  človeški govor! Tako vam računalnik samodejno »prevede« zvočni zapis v pisni zapisnik. Žal algoritmi zaenkrat zadovoljivo delujejo le za angleški jezik, prepričan pa sem, da bodo kmalu na voljo tudi za slovenski jezik.  

Edina slabost digitalnih diktafonov v primerjavi z analognimi je višja cena, najcenejši stanejo namreč okoli 30 tisočakov, sežejo pa tudi do 90 tisočakov.  

Zakaj naj bi podjetnik sploh uporabljal diktafon? Ta »mala napravica« za snemanje je nadvse uporabna praktično kjerkoli potrebujemo zapiske. Lahko so to zvočni zapisi kratkih sestankov ali pa zapisi, ki jih naredimo, kadar nam pade kakšna bolj ali manj »pametna« v glavo. Če zapise shranimo na trdem disku službenega računalnika, so nam na voljo tudi kasneje, kadar želimo preveriti, »kaj je kdo rekel«. Tajnica nam lahko na osnovi zapisa pripravi magnetogram sestanka in slika je popolna in večna.  

Tisti podjetniki, ki diktafon že imajo, ga uporabljajo tudi za komunikacijo s sodelavci, kadar so na primer v tujini. Navodila vodilnim in tajnici posnamejo na diktafon in posnetek pošljejo po elektronski pošti s pomočjo dlančnika ali računalnika v svoje podjetje. Seveda, enostavneje bi bilo uporabiti telefon, toda mobilna povezava je bistveno dražja. Pošiljanje glasovne datoteke z navodili je v takšnih primerih zelo elegantna rešitev. 

Najbolj prestižna znamka med digitalnimi diktafoni je Olympus (ki izdeluje tudi zelo kvalitetne klasične diktafone). Znani znamki sta še Panasonic in Sony. Nekateri modeli so kombinirani s predvajalniki MP3 in celo fotoaparati.  
Poglejmo si dva Olympusova digitalna diktafona, ki sta na voljo na slovenskem trgu.

DM-20

Diktafon DM-20 je majhen, zelo ergonomsko oblikovan in sodi v vrh ponudbe diktafonov. 128 Mb spomina zadostuje pri najslabši kvaliteti snemanja za 44 snemalnih ur, pri bolj kakovostnem stereo snemanju, pa boste vanj shranili dobre 4 ure posnetkov.

Diktafonu so priložene dodatne slušalke in daljinski upravljalec, ki ima poleg gumbov še mikrofon in ga lahko uporabimo kot kravatni mikrofon. Za normalno delo zadošča vgrajeni zvočnik, še posebej, če uporabimo tehnologijo WOW, ki nam pričara 3D kakovost zvoka. Komunikacija z računalnikom poteka preko USB vrat in sicer na dva načina - preko USB postaje ali preko kabla, ki ga neposredno vtaknemo v diktafon.

W-10

Diktafon W-40 je precej manjši brat velikega DM-20 tako po zmogljivosti kot tudi po teži. So pa vanj uspeli poleg diktafona spraviti tudi digitalni fotoaparat. Diktafon ima vgrajenih 16 Mb pomnilnika in omogoča snemanje v treh načinih (45 min, 67 min in 180 min). Ima dve mapi, v kateri lahko v vsako shranimo do 100 zvočnih zapisov. V ločeni mapi za fotografije pa je prostora za 250 slik. Zanimivo je, da lahko tudi med snemanjem zvočnega zapisa fotografiramo. To je še posebej prikladno, saj imamo neposredno povezavo med sliko in besedilom.


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *