Direktno učenje je lahko zabavno

Avtor: Petra Mauer | Objava: 13.05.2013

Smart Education Ltd. je mednarodno podjetje, ki zagotavlja licenčno in inovativno metodo učenja angleškega, nemškega in španskega jezika vsem samostojnim jezikovnim šolam in institucijam. Franšize imajo že v enajstih evropskih državah, ena pa je že tudi v Sloveniji, a učne ure se zaenkrat še ne izvajajo.


Zuzana Ležanska: »Naša naloga v vlogi franšizodajalca je, da priskrbimo organizacijski, metodološki in poslovni know-how.«

Franšizni posel podjetja Smart Education, ki temelji na učenju jezika, se je začel razvijati leta 2004. Takrat se je večina centralnih in južno vzhodnih držav priključila Evropski uniji. »Odprl se je nov trg dela in čedalje več tujih podjetij je želelo tam najti svojo priložnost. Ljudje so se takrat tudi zavedali, kako pomembno je znati oziroma dobro obvladovati vsaj en tuj jezik, še posebej angleščino ali nemščino. Pasivno znanje ni več zadoščalo, zato smo razvili metodo Direct Method for English, s katero se udeleženci lahko naučijo tekočega komuniciranja v angleščini, nemščini in španščini, obenem pa se znebijo strahu pred govorom, ki ga imajo mnogi kljub temu, da nek tuj jezik precej dobro obvladujejo,« pojasni Zuzana Ležanska, projektni vodja podjetja iz Slovaške, natančneje iz Bratislave.

 

Direktna metoda učenja

 

Direktna metoda je komunikativen način učenja. Sicer obstaja že precej različnih primerov, ki se nanašajo na aktivnosti pri komuniciranju, toda pomembno se je zavedati, da obstaja velika razlika med prostim pogovorom in kontroliranim pogovorom. »Prvi ne ustvarja časovne omejitve, saj lahko učenci dobro premislijo o tem, kaj bi želeli povedati, in običajno prevedejo iz maternega jezika, medtem ko drug način poudarja sistem vprašanje-odgovor, ki prisili učenca, da ponavlja besede brez pretirano dolgega premišljevanja. Učenci se učijo direktno preko govorjenja in poslušanja, pri čemer nimajo časa, da bi razmišljali oziroma si belili glavo s prevodom, zato nekako nezavedno premagajo strah pred govorjenjem.«

 

Podjetje Smart Education je začelo odpirati franšize leta 2009. Odločitev je padla, ker je posel dobro cvetel, zato so si želeli, da bi čim več šol spoznalo to metodo dela in jo vključilo v program učenja. »Da bi dali jezikovnim šolam oziroma novim poslom zagotovilo za varnost, smo sklenili, da bi jim omogočali teritorialno varnost, zagotovljeno z licenčnim sistemom in razkritim know-howom, ki smo ga razvijali vrsto let.« Večina franšiz je na Češkem in Slovaškem, saj je tam njihov primarni center. Partnerje imajo tudi v Sloveniji in na Madžarskem, vsega skupaj pa obstaja že preko 50 franšiz. Veliko šol, ki uporabljajo direktno metodo učenja, je tudi na Poljskem, v Španiji, Braziliji in na Japonskem (preko 400).

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *