|
|
||
Družinska tradicijaMiha Strmljan je lastnik in direktor servisa Čistoča, ohranja in razvija skoraj 80-letno družinsko tradicijo. Konkurenca je velika.Zgodba družinskega čistilnega servisa Čistoča iz ..... se je začela pred skoraj osemdesetimi leti, ko se je Blaž Mušič lotil čiščenja oken. Družinska tradicija je leta 1968 prerasla v obrt, potomec Franci Mušič pa je dejavnost razširil na generalna čiščenja objektov. Leta 1991 ustanovljeno podjetje Čistoča, d.o.o., sodi danes med vodilne ponudnike teh storitev v Sloveniji. Za uspešno delovanje družinskega podjetja s poslovnimi enotami v Ljubljani, Mariboru in Kopru in več kot 500 zaposlenimi skrbi že tretja generacija.
Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Učenje na napakah
V devetdesetih letih se je svet obrnil na glavo. V podjetjih se je začel trend zmanjševanja stroškov in s tem tudi odpuščanja ljudi. Tudi pri nas so izumili »outsourcing« - se pravi, tisto, kar ne sodi v osnovno dejavnost, so izločili – med drugim tudi storitve čiščenja, kuhanja malic, vzdrževanja ... Nastal je prostor za ponudnike čiščenja. Spremembe na trgu pa so privabile tudi tuja podjetja in takrat so se v Čistoči srečali z zahodno profesionalnostjo. »Takrat smo delali izračune in ponudbe z navadnim pisalnim strojem. Tujci pa so prišli s ponudbami v obliki brošur, slikami, čistilnimi vozički in tehnologijo. Ko je imel naročnik na mizi naš list in ponudbo tujega podjetja v lepo oblikovanih brošurah s slikami in grafi, je imelo to podjetje bistveno več možnosti za uspeh. Znali so se bolje predstaviti, ponuditi, tako da je bila to naša največja pomanjkljivost,« skoraj ne more verjeti razliki Miha Strmljan, ko se spominja teh časov. »Učili smo se na lastnih napakah. Bilo je težko, ker smo morali vse narediti sami. Nismo vedeli, za koliko lahko povečujemo normative, kakšna sredstva naj uporabljamo, kakšna je poraba čistil … Na tem področju ni bilo strokovnjaka, ki bi nam lahko svetoval.« Toda tudi učenje na lastnih napakah je eden od elementov tržnega uspeha, saj se v zadnjih trinajstih letih promet v Čistoči nenehno povečuje, letno pa zaposlijo v povprečju 40 novih sodelavcev. Nič ni prepuščeno naključju Kaj je značilnost vodenja tako velikega čistilnega podjetja, sprašujemo. Hiter odgovor je dobra organizacija dela in usposobljenost zaposlenih. »Svoje kadre stalno izobražujemo, zaposlene imamo strokovnjake - sanitarne inženirje in organizatorje dela, ki poskrbijo, da so vsi procesi dela optimalno izvedeni,« razlaga Miha Strmljan. Vse je urejeno do najmanjše podrobnosti: seznam in potek del pri čiščenju je natančno določen, določeni so normativi, koliko dela mora biti opravljenega v določenem času, katera čistila in oprema so najprimernejši, koliko se jih lahko porabi in katera sredstva so najprimernejša za posamezna opravila. »Naš čistilni kader dnevno nadziramo, preverjamo količino in kakovost opravljenega dela,« pojasnjuje Miha Strmljan. Konkurenca
Kdo je konkurent tako velikemu podjetju? Veliki čistilni servisi in ogromna tuja podjetja, ki zaradi boljših nabavnih pogojev za čistila in opremo lahko ponudijo storitev po nekoliko nižji ceni. Toda tudi cen se ne da pretirano zniževati, saj stroški dela, ki so vezani na plače, obsegajo kar štiri petine cene čistilnih storitev. »Naša prednost pred njimi je dolgoletna tradicija in prepoznavnost, prilagodljivost, kakovostne storitve in poznavanje trga. Tudi z vstopom v EU na tem področju ne bo večjih spremembe,« meni Miha Strmljan.
Prihodnost
Morda boste presenečeni, toda v primerjavi z EU-jem ima Slovenija zelo visoke standarde čiščenja. »Če v Sloveniji na vseh koncih in krajih lovimo evropske standarde, pa pri čiščenju to ne velja. Po kakovosti ne zaostajamo, prej bi lahko rekel, da so naši standardi višji od tujih in da je pričakovanje naših strank večje. V tujini se kot posledica zmanjševanja stroškov naročnikov že nekaj časa namesto vsakodnevnega čiščenja uveljavlja čiščenje 2- do 3-krat tedensko. Čaka nas zniževanje stroškov na račun kakovosti,« ugotavlja Miha Strmljan.
|
|