|
|
E-ljubezen na pohoduNa obisku v podjetju VenetiCOM, ki vodi odziven portal za zasebne stike po internetu, smo razkrivali skrivnosti te danes čedalje bolj priljubljene storitve pri nas in v svetu.Dan sodobnega zahodnjaka je kratek. Delo, delo, delo. Klici na mobilni telefon, snopi belega papirja, ki lezejo iz telefaksa, pogodbe, dogovori, stranke, kolegi, ki kar nekako ne morejo postati prijatelji. In osamljenost. Majčkena, velika, velikanska, pogosto neznosna.
Ko se spusti večer. Ko si sam. Ko intenzivnost, ki je »našega« človeka kakor nevidna nit ves dan vlekla okoli, popusti. Zdaj je čas za toplino. Zdaj je čas za čaj v dvoje in dremanje na kavču. Prepletenost teles, pogovori, načrtovanje. Partnerstvo.
Odrešitev za osamljene
Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Takšne in podobne misli so me obhajale, ko sem pozvonila pri podjetju VenetiCOM, d.o.o., kjer trdijo, da so našli zdravilo za tovrstne težave. Prvi vtisi so bili zelo prijetni: velika hiša »Venetov« me je spomnila na haciende v mehiških telenovelah, s kaktusi, rožami (poslovni prostori »Venetov« so v hiši enega od članov skupine)... Pričakala sta me nasmejana mladeniča, Miha Petek in Luka Kogovšek, ki sta se predstavila kot vodja projekta in direktor marketinga ona-on.com, portala za parčkanje na internetu. Nehote sem pomislila na samotne urice ždenja za računalnikom in se ugriznila v ustnico, ko sem želela kar takoj »pokomentirati«. No, pustimo se presenetiti … Kaj sem izvedela? Najprej, da je v tri leta starem podjetju šest zagnanih posameznikov, ki so vsak strokovnjak na svojem področju, povezanem z internetnimi tehnologijami, ki vključujejo: vodenje projektov, oblikovanje, programiranje, zbirke podatkov in marketing. Potem, da so fantje kar tri leta razvijali svojo aplikacijo in nadgrajevali vodilne sorodne globalne rešitve in razvili nekaj zares svežega. In ta proces razvijanja strani je zrasel iz čistega entuziazma, iz koščkov odtrganega prostega časa. »Fantje« še niso dobili niti ene same plače, vse vlagajo naprej, njihovi priložnostni honorarji pa so vezani na druge projekte, ki jih pokrivajo (izdelovanje celostnih grafičnih podob, oblikovanje internetnih strani, svetovanje za marketing, svetovanje za strateško komuniciranje …). Ideja za podjetje je zrasla v glavi Miha Petka, kar tako, kot se pač rojevajo ideje. Nekega lepega dne, naenkrat. In fantje so se ideje oprijeli in jo gradili in jo gradijo. Spoznavajo se prek pogovora, kjer je so v ospredju iskrivost, humor in intelekt, šele pozneje se morda odločajo o fizični privlačnosti. Pisana druščina …
Med obiskovalci portala za zasebne stike ona-on.com najdemo široko paleto ljudi v različnih življenjskih obdobjih in z različnimi interesi: mlade, željne zabave in flirtanja, starajše osamljene duše, brezkompromisne večne pustolovce, osamljene mlade mamice, istospolno usmerjene posameznike in še in še. Uporabniki se lahko opišejo, dodajo tudi svojo fotografijo, kar je močno zaželeno, saj se s tem poveča možnost, da nekdo klikne na njen oziroma njegov profil. Ob registraciji poleg svojega opisa dodaš svoje želje o tem, kakšen naj bi bil tvoj partner. V ozadju je algoritem, ki uporabnike razvrsti v sklopu »moji zadetki«.
Uporabnik nato spremlja, kaj se dogaja z njenimi oziroma njegovimi priljubljenimi, kdaj ima njemu simpatična oseba rojstni dan, si dopisujejo, pošiljajo SMS-e, spremljajo, kdo se je na novo prijavil, pošiljajo voščilnice … Tu je seveda tudi možnost klepetanja in sodelovanje v forumih. Stran je namenjena, jasno, iskanju partnerja, pa tudi druženju in spoznavanju novih prijateljev, sorodno mislečih ljudi, ki jih sprejmemo »v svoj krog«. Na voljo je 24 ur na dan, 365 dni na leto. Uporabniku pri spoznavanju novih prijateljev ni treba razkriti svoje identitete, dokler se sam ne odloči drugače. Lahkotno vzpostavljanje stikov V romantična življenja uporabnikov tovrstne vnašajo aplikacije lahkotnost komunikacije, predvsem pa enostavnost vzpostavljanja prvega stika, ki je sicer tipično povezan s težavami, kot so nesamozavest pri moških, sramežljivost pri ženskah, velepomembnost fizične privlačnosti in kar je še podobnih reči, ki navadno zakoličijo prvi vtis pri srečanjih iz oči v oči. Anonimnost in fizična oddaljenost ljudem vlivata pogum pri tovrstni komunikaciji in premoščata marsikatero siceršnjo zadrego. Uporabniki imajo priložnost, da se najprej spoznajo prek pogovora, kjer so ospredju iskrivost, humor in intelekt ter se šele pozneje morda odločajo o fizični privlačnosti, torej ravno nasprotno kot pri klasičnem spoznavanju. Prednost pri uporabi tovrstnih aplikacij je poleg anonimnosti tudi velik izbor. Luka in Miha sta pojasnila, da je uporaba spletne strani ona-on.com za večino uporabnikov predhodnica fizičnemu stiku. Ker marsikomu zmanjka poguma za zadnji korak, pa »venetski fantje« mesečno organizirajo tudi zabave in srečanja, zaenkrat v večjih slovenskih krajih. Odličen odziv Odzivi uporabnikov so v splošnem odlični, saj večina izraža navdušenje in ne skopari s pohvalami. Po pol leta življenja spletne strani se ona-on.com približuje 8000 članom, kar je močno preseglo začetna pričakovanja, glede na to, da so v podjetju v tem času predvsem odpravljali tehnične pomanjkljivosti in se prava promocija še ni začela. Zveze se vzpostavljajo dnevno, kar je razvidno iz prošenj uporabnikov po odstranitvi njihovega oglasa, češ da so našli pravega in ne želijo iskati naprej. Na meji verjetnega pa je podatek, da sta se uporabnika, ki sta se spoznala 18. decembra ob uradni otvoritvi v Ozu (Kolosej) po manj kot mesecu dni zaljubljenosti poročila in sta v teh dneh v sedmih nebesih.
Slabosti in težave Kaj pa slabosti e-spoznavanja? V splošnem se kot problem lahko pojavlja tudi anonimnost, ki omogoča privzemanje lažnih identitet uporabnikov in zavajanja drugih. V večini primerov se potem zgodi scenarij »Laž ima kratke noge« in skupnost razkrinka prevaranta, ali pa se ob fizičnem srečanju izkaže, da to ni človek, s katerim si se pogovarjal(a) prek interneta. Torej, kakšno grenko razočaranje ni izključeno ... Ampak, hej, je v fizičnem svetu kaj drugače? Pojavljajo pa se seveda tudi težave. V obdobju zasnove aplikacije so »venetski fantje« predvideli možnost, da bodo simpatične gospodične s sliko na udaru agresivnih gospodov, zato na ona-on.com obstaja možnost »Blokiraj uporabnika«, ki je elegantna rešitev za omilitev navala. Znano jim je tudi, da so nekatere dame že menjale telefonske številke, saj so očitno prezgodaj zaupale vitezom na drugi strani zaslona, ki so se prelevili v preveč vnete izpovedovalce ljubezni in drugih, manj romantičnih želja. Velike ambicije Ambicije so velike in narekujejo visok razvojni tempo. V kratkem vstopa ona-on.com na hrvaški trg, do konca leta pa bo nekoliko nadgrajena aplikacija pod krovno blagovno znamko prisotna na širšem evropskem trgu, konkretno v štirih jezikih. Poleg tega se pripravljajo različne spremljevalne dejavnosti na področju segmentu telekomunikacij, turizma, gostinstva in nekaterih drugih panogah. Pestro in razgibano bo.
VenetiCOM je mlado podjetje. Ozračje v njem je izjemno prijetno, sproščeno, mladostno. Fantje (Tilen Koleša, Andrej Ažman, Dejan Ščernjavič, Branko Prinčič, Luka Kogovšek, Miha Petek) kapljajo noter in ven. Vsak ima svoje »poslanstvo«, ki ga sproščeno izpolnjuje, včasih tudi v poznih nočnih urah. Ponavadi se vsaj iz enega od računalnikov, razvrščenih v krogu, sliši glasba. Kot v vseh podjetjih, je v ozadju določen odnos do življenja, skupna ideja, poslanstvo, če hočete. Tu je to še posebej izrazito, saj smo v sodobnem podjetju, ki »proizvaja« zaljubljene parčke. V VenetiCOM vsakodnevno pritekajo e-pošta, razglednice, pisemca, telefonski klici oseb, ki se hočejo preprosto - zahvaliti. Ker jim je VenetiCOM pomagal najti partnerja, ker je bilo to kar naenkrat tako zelo enostavno. »Hvala, končno sem spoznal pravo ljubezen« ali pa »Prav zaradi vas sem najprej našla najboljšega prijatelja, ki je kmalu postal moje najljubše bitje«. Iskanje partnerja prek interneta je moderna ideja. Je sodobna in zdi se vratolomna. Kakor so bile v začetku vse velike ideje. A kdor se boji novega in se pred novim zapira, ostaja zadaj. Iskanje ljubezni prek interneta me obenem privlači in odbija. Navdaja s sladkim strahom, tako kot vse povsem nove stvari. S fanti, ki so se ravno vrnili z jadranja, v jasni noči sedimo na lesenih klopcah na vrtu njihove pisarne. Izžarevajo mladost, pozitivno energijo, vero v tisto, kar počnejo. In potem pomislim na poročeni par tam nekje daleč, na punco in fanta, ki sta se spoznala na portalu ona-on. In na vse, ki ta hip kramljajo, upajo, hrepenijo, deskajo po lepo oblikovanih straneh portala ona-on. Ime VenetiCOM (pozabim vprašati, zakaj so si ga izbrali) spominja na Benetke. In že mi možgani delujejo z divjo vnemo. Gondole, romantika, zgodbe, zgodbe milijonov parčkov, ki so obiskali to mesto. In potem so tu zgodbe parčkov, ki so obiskali VenetiCOM. Internetni zasebni stiki kot poslovna priložnost
Tuje raziskave napovedujejo spletnim stranem za zasebne stike nadaljnjo skokovito rast. Raziskovalna hiša Jupiter/Media Metrix je nedavno objavila izsledke svoje raziskave, po katerih je v juliju 2002 tovrstne strani uporabljalo okoli 18 milijonov spletnih uporabnikov, v oktobru 2001 pa 14,8 milijona (22-odstotna rast). Nedavna ponovitev raziskave kaže, da takšne spletne strani po vsem svetu obiskuje že 34 milijonov ljudi, ki v povprečju na njih preživijo 13 ur mesečno. Medtem ko so v preteklosti podobne rasti beležile tudi številne pozneje neuspešne spletne strani pa pri »online datingu« izstopa ključna finančna podrobnost – plačevanje mesečnih članarin. Po izsledkih raziskovalne hiše Jupiter/Media Metrix so tudi vodilni igralci v enakem obdobju dosegli znatne rasti pritoka novih obiskovalcev svojih strani, saj je glavnina vodilnih globalnih tovrstnih ponudnikov več kot podvojila število uporabnikov svojih storitev. Po ocenah raziskovalne hiše Jupiter Research je bil trg spletnih strani za zasebne stike v letu 2002 vreden približno 313 milijonov ameriških dolarjev, do leta 2007 pa naj bi dosegel okoli 642 milijonov ameriških dolarjev (vir: http://australia.internet.com/r/article/jsp/sid/12879). Trendi V prid rasti trga spletnih zasebnih stokov govorijo naslednji globalni dejavniki: - raste število uporabnikov spleta - interneta prodira v domove oziroma zasebno sfero - vsi čutimo pomanjkanje časa za zasebno življenje in socialno druženje - število ločitev v Evropi močno narašča (presegajo stopnje novoporočenih) - spoznavanje ljudi prek spleta ne velja več za čudaško. Poslovni cilji portala VenetiCOM v prvem letu poslovanja: • približno 10.000 članov do uvedbe plačljivosti (december 2003) v Sloveniji • 10-15 % stopnja prehoda med plačnike (1000–1500 plačnikov) v Sloveniji; povprečna mesečna članarina približno 1500 tolarjev • širitev na pet tujih jezikovnih področij do julija 2004 |
|