EU utira pot podjetjem na Japonsko

Avtor: Nives Pahor | Objava: 10.12.2004

Program EU-Gateway to Japan že sedem let pomaga evropskim malim in srednjim proizvodnim podjetjem pri vstopu na zahtevni japonski trg. To je zdaj priložnost tudi za slovenska podjetja.


Marko Jare: Japonski trg zahteva tek na dolge proge.

Japonska je privlačen, a oddaljen in zahteven trg. Da bi olajšali nastop evropskim podjetjem na Japonskem so leta 1997 razvili program EU-Gateway to Japan (Most EU do Japonske). Do zdaj je bilo izvedenih že okoli šestdeset dogodkov, v okviru katerih je Japonsko obiskalo približno 1500 evropskih podjetij. Zdaj se bodo med ta lahko uvrstila tudi slovenska podjetja. Program pri nas koordinira Gospodarska zbornica Slovenije. Trenutno poteka tretja - ne nujno zadnja - stopnja programa. Slovenija bo v dobrem letu in pol lahko sodelovala še pri dvanajstih dogodkih. Evropska komisija, ki program financira, pričakuje, da se bo dejavnosti programa do izteka udeležilo še 950 evropskih podjetij. Slovenska podjetja se lahko zdaj prijavijo v program, dejansko pa se bodo lahko udeležila dogodkov od aprila 2005 do septembra 2006 (najprej aprila 2005 zato, ker roki za prijave potekajo vsaj pol leta pred posameznim dogodkom). 

Področja projekta 

Na tretji stopnji delovanja projekt pokriva osem področij:
- medicinsko opremo in pripomočke,
- informacijsko in telekomunikacijsko tehnologijo in opremo,
- tehnologijo in opremo za varovanje okolja,
- stavbno pohištvo in gradbene materiale,
- oblikovalske modne izdelke,
- opremo in pripomočke za preživljanje prostega časa na prostem,
- notranjo opremo (pohištvo, okrasni izdelki …) ter
- prehranske izdelke in pijačo. 

Trenutno poteka rok za prijavo za prva štiri področja, navedena v priloženi tabeli, v kateri so navedeni dogodki za leto 2005. Ključno merilo za uvrstitev je, da podjetje ponuja originalen izdelek. Posamezno podjetje pa lahko v posameznem programu sodeluje do trikrat

Evropska unija pomaga podjetjem z informacijami, svetovanjem, manjšo finančno pomočjo, natančno izdelano tržno strategijo strokovnjakov Evropske komisije in Japonske, ki se nanaša na konkretno poslovanje na izbranem področju na japonskem trgu ter s svetovanjem pri odnosu z javnostmi in marketingom.  
   
Zakaj prav Japonska  

Marko Jare
, odgovorni za projekt pri GZS-u, pravi, da je vredno razmišljati o japonskem trgu, ker je ta trg potencialna zlata jama. To je trg, ki ne bo nikoli z nenavadnimi ukrepi, kot to počno ZDA, omejeval poslovanja drugim državam. Je med stabilnejšimi trgi na svetu; prinaša zelo visoke dobičke in lahko pomeni dolgoročno usmeritev za uspeh podjetja.  

Ta trg pa zahteva »tek na dolge proge«. Praksa namreč kaže, da so tudi najmočnejša slovenska podjetja potrebovala štiri do pet let (zgled so slovenski vinarji), da so prodrla na trg.  

Japonci so dovzetni za izdelke iz Evrope (celo bolj kot iz Amerike). Zanje pomeni Evropa kakovost in dizajn, za kar so pa Japonci celo zelo dovzetni, saj obožujejo unikatne izdelke. Zlasti novo generacijo privlači vse, kar diši po Zahodu. Spreminjajo se kultura oblačenja, vedenje, prehranjevanje … Povsod prevladujejo zahodnjaške smernice.  

Dogodki za leto 2005
Področje/termin  TM-poslovna delegacija, TF-razstava/sejem Rok za prijave
Oblikovalski modni tekstilni izdelki (TM-mini trgovski sejem) 11.–15. april 2005 20. december 2005
Informacijska in telekomunikacijska oprema in tehnologija (TF-poslovni šov) 9.–13. maj 2005 13. januar 2005
Notranja oprema (TF) 6.–10. junij 2005 28. januar 2005
Stavbno pohištvo in gradbeni materiali (TM) 12.–16. september 2005 25. februar 2005
Hrana in pijača (TM) 17.–21. oktober 2005 21. marec 2005
Oblikovalski modni tekstilni izdelki (TM-mini trgovski sejem) 14.–18. november 2005 7. junij 2005
Vir: GZS


Koristne povezave:
- www.jetro.go.jp
Japan External Trade Organization je ustanova za pospeševanje trgovinskih odnosov med Japonsko in preostalim svetom, v zadnjem času je bolj namenjena promociji naložb na Japonskem. Ponujajo konkretne oblike pomoči podjetjem, ki skušajo prodreti na japonski trg (brezplačno enomesečno uporabo pisarne v večjih japonskih mestih).
- www.eurochambres.be 
Združenje evropskih gospodarskih zbornic (The Association of European Chambers of Commerce).


--------------------------
Več informacij o programu dobite na www.eugatewaytojapan.org ali na www.gzs.si oziroma pri Marku Jaretu na e-pošti: marko.jare@gzs.si      

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *