Evrope se ne bojimo

Avtor: Matej Štakul | Objava: 10.11.2003

Navtični podjetnik Dušan Bajc pravi, da nam vstop v EU v navtiki ne bo prinesel ne posebnih prednosti ne koristi. Pa tudi cene plovil se ne bodo dvignile.



V Sloveniji sta bila letos že drugo leto zapored dva navtična salona. Majski Internautici v portoroški se je zelo uspešno pridružila jesenska »razstava« v izolski marini. Skupno si je plovila ogledalo 9000 ljudi. Dušan Bajc, direktor izolskega navtičnega salona in direktor navtičnega podjetja Euromarine, ki sicer zastopa francoskega proizvajalca Jeanneau, je zato dejal, da so bili nasmeški na obrazih njegovih kolegov več kot zgovorni. 

Ko je prišla prvič na plano ideja o drugem velikem navtičnem salonu v Sloveniji, so vas mnogi čudno gledali. Danes je jasno, da ste zadeli v polno in si primernejšega termina ne bi mogli izbrati?

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom!
 
Termin se je potrdil kot pravi. Sejem je zaživel. Ne moremo reči, da je sicer na ravni Sredozemlja, a odzivi so bili pozitivni. Vsi razstavljavci so potrdili, da pridejo tudi prihodnje leto, v stikih pa smo še z nekaterimi. Prepričan sem, da bo prihodnje leto v Izoli več kot 200 razstavljenih bark.  

Bi lahko rekli, daje Internautica namenjena razkazovanju, vaš salon pa resnim kupcem? Je že znano, koliko plovil je bilo prodanih na vašem salonu?
 
Številke so prodajna skrivnost, a glede na nasmeške razstavljavcev sem prepričan, da so naredili dober posel. Za Internautico ne bi rekel, da je namenjena zgolj razkazovanju. Ima termin, na katerem pridejo bolj v poštev prodajalci, ki jim ostanejo kakšna plovila in imajo v tem komercialni interes. Za prava naročila pa je tedaj prepozno.  

Ob novih plovilih je bilo na salonu tudi precej zanimivih rabljenih. Kako je sicer s trgom rabljenih plovil v Sloveniji – živi?

Glede rabljenih plovil je v Sloveniji nekaj profesionalnih posrednikov, ki se ukvarjajo samo z njihovo prodajo. Gre predvsem za trg motornih jadrnic. V našem podjetju imamo rabljene jadrnice, a zgolj tistih znamk, ki jih zastopamo. Podobno počno drugi prodajalci. Kmalu bomo imeli sestanek, na katerem bomo razpravljali, kaj narediti z rabljenimi plovili. Gotovo bomo naredili nekaj sprememb, s katerimi bo trg rabljenih plovil zanimivejši. Glede na prodajo novih bark bo »rabljeni« trg gotovo rasel.  
 
Si je na slovenskem trgu težko odrezati del tržne pogače?
 
Kot prodajalci oziroma zastopniki Jeanneauja smo na trgu četrto leto. Res je, da kupca ni enostavno najti, vendar glede na visokokakovostno blagovno znamko nimamo težav s prodajo. Včasih imamo celo več težav z dobavami.  
 
So tudi pri vas prodajni hit predvsem plovila do 11 metrov, za katera je v Sloveniji največje zanimanje predvsem zaradi dokaj dostopne cene?
 
Težko bi izpostavil kakšno plovilo kot prodajni hit. Pri nas tržimo programa motornih plovil in jadrnic. Lani smo prodali približno pol-pol. Trend je sicer takšen, da se prodaja malce več motornjač. Še posebej gredo v prodajo motorna družinska plovila, ki niso gliserji in so zmerna pri porabi goriva. Pri jadrnicah pa je poudarek celo na večjih.  
 
Najem plovil postaja v zadnjih letih čedalje aktualnejši. Ljudje imajo pač vse manj časa, zato se jim nakup ne splača.

Izračun kaže, da se barko bolj splača najeti, če jo uporabljamo manj kot tri tedne letno, če dlje, pa se splača barko kupiti. Si pa precej ljudi s financiranjem čarterskega magementa po približno petih letih del barke odplača in projekt lažje financira.   
 
Pred vrati je vstop v Evropsko unijo. Avtomobilski zastopniki so že napovedali podražitev konjičkov. Si lahko kaj podobnega obetamo tudi pri plovilih?
 
Ne vidim razloga za dvig cen. Določene so v evrih, vsi prodajalci v Evropi pa imamo iste cene. Zato bodo cene ostale na isti ravni. Seveda pa bodo olajšane dobave tistih bark, ki jih tudi naši kupci kupujejo z ameriško zastavo. Doslej je bil potreben tranzit, cel kup papirjev ... Mislim, da bo prodaja celo lažja. Kar zadeva konkurenco – evropski trg bo odprt. Nemec bo na primer lahko prodajal v Sloveniji, mi v Angliji. Ni nas strah, saj smo že doslej imeli povpraševanje iz tujine. Logično je, da bodo tisti, ki imajo barke v Jadranu, te kupovali pri nas, saj jih mi servisiramo. Angleški »diler« ima seveda veliko več stroškov in težav, ko mora za servis koga najeti. Evrope se ne bojimo, kot tudi ne vidimo posebnih prednosti, ki naj bi jih prinesla.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *