|
|
||
Fotograf
Začetni stroški: od 2000 do 10.000 evrov in več
Zaslužek: odvisno od delaPrimer: Če prodajate fotografije na spletnih straneh za »stock fotografije« se cene za posamezno gibljejo od enega dolarja dalje. Če prodajate avtorske fotografije medijem v Sloveniji, se cene gibljejo okoli 30 evrov za fotografijo.
Marketing: spletna stran, vizitke, letaki, oglaševanje na izbranih spletnih straneh ter v lokalnih revijah in časopisih, marketing od ust do ust …
Posebne zahteve glede izobrazbe/kompetenc: smisel za kompozicijo Potrebna oprema: digitalni fotoaparat, računalnik, telefon, tiskalnik, program za obdelovanje fotografij (na primer Photoshop …)
Je mogoče delati od doma: da Je v Sloveniji že konkurenca: da
Čas delovanja: vse leto Dejstva Fotografije preplavljajo svet. Revije, časopisi, katalogi, spletne strani, ki nimajo fotografij, so praktično nezanimivi za bralce. Ni je dejavnosti, ki ne bi potrebovala fotografije za prodajo svojih izdelkov in storitev. Napredek v digitalni tehnologiji je prispeval velik delež k poplavi fotografij. Digitalna tehnologija namreč precej lajša delo fotografov, hkrati pa odpira številne nove možnosti tudi za neprofesionalne, ljubiteljske oziroma vikend fotografe. Seveda vsak ne more biti dober fotograf, potrebno je tudi nekaj znanja, občutek za izbiranje pravih motivov, občutek za kompozicijo in obvladovanje fotoaparata. Posla se lahko lotite na več načinov. Svoje fotografije lahko prodajate na spletnih straneh, ki ponujajo tako imenovane »stock fotografije«, se pravi poceni licenčne fotografije za najrazličnejše namene (istockphoto.com, bigstockphoto.com, dreamstime.com, shutterstock.com …). Priporočljivo je, da si na teh straneh pogledate, katere fotografije gredo najbolj v prodajo, in se osredotočite na te teme. Lahko pa se specializirate za določeno področje in začnete podjetjem in zasebnikom ponujati fotografiranje portretov, fotografiranje dogodkov, fotografiranje domačih ljubljenčkov, otrok, specializirate se lahko za poroke… Specializirate se lahko tudi za razglednice ali koledarje.
Čeprav je konkurenca na trgu huda, se vedno najde prostor za nove fotografe.
Trg Preden se odločite, kako boste nastopili na trgu, temeljito preučite obstoječo ponudbo. Če boste svoje storitve ponujali lokalno, najprej preučite, kaj obstoječi fotografi že ponujajo.
Pri »stock« fotografiji, kjer prodajate fotografije na globalnem trgu, pa preučite, po katerih fotografijah oziroma po katerih tematikah je največ povpraševanja. Strankam lahko ponudite tudi tiskanje posnetih fotografij na razglednice, koledarje, skodelice, majice, voščilnice, ali okvirjanje … Takoj na začetku začnite graditi mrežo poslovnih partnerjev. Svojo storitev predstavite organizatorjem porok in drugih dogodkov, poročnim salonom, cvetličarjem, podjetjem. Nasvet Priporočljivo je tudi, da si oblikujete svojo prodajno spletno stran, na kateri predstavite portfelj svojih najboljših fotografskih stvaritev. Spletna stran naj odseva vaš fotografski slog. Raje plačajte nekaj več za njeno izdelavo, le da bodo obiskovalci očarani z vašimi fotografijami, ko bodo listali po njej. Poglejte si nekaj strani dobrih fotografov.
Priporočljivo je tudi, da se udeležujete seminarjev ali tečajev, da boste vedno na tekočem z novi trendi fotografiranja in obdelovanja fotografij. Na tečajih opozorijo tudi na napake. Veliko uporabnih nasvetov o tehnikah fotografiranja najdete tudi na spletu.
In seveda, priskrbite si program za obdelovanje fotografij (npr. Adobe Photoshop), s katerim lahko odpravite manjše pomanjkljivosti in polepšate fotografije. |
|