Franšiza za hišna popravila

Avtor: Nives Pahor | Objava: 13.05.2004

Novost v Sloveniji in celo Evropski uniji je franšiza Mojster Mario, ki ponuja obrtne storitve za stanovanja in stanovanjske hiše.



Barbara Cuban je odgovorna za razvoj in širitev franšize Mojster Mario. To je prvi franšizni sistem v Sloveniji, specializiran za področje obrtnih storitev za stanovanja in stanovanjske hiše. Franšiza je na trgu dve leti in ima trenutno vključenih že 43 mojstrov, franšizojemalcev po vsej Sloveniji. Starost franšizojemalcev se giblje od 30 do 50 let. Zamisel za franšizo so razvili v koprskem tržnoraziskovalnem podjetju Marketing Master d.o.o. (na trgu od leta 1996) v sodelovanju z ameriškim podjetjem, ki ima že razvit podoben sistem, a zaenkrat le na ameriškem trgu. 

Od kod zamisel za franšizo Mojster Mario? In zakaj ste se odločili prav za razvoj po sistemu franšiz?

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Mojster Mario je novost v Sloveniji in Evropski uniji, saj po naših podatkih taka oblika urejenosti ponudbe obrtnih storitev na tem področju še ne obstaja. V Evropi je sicer že  nekaj večjih podjetnikov, ki se s tem sami ukvarjajo, vendar pa nimajo razvitih franšiz. V Ameriki pa že obstaja nekaj manjših podjetij, ki imajo to razvito prav po franšiznem sistemu.  

Zamisel za franšizo Mojster Mario izhaja iz dejanskih potreb okolja. Na lastni koži smo večkrat izkusili številne težave, povezane z iskanjem pravega in zanesljivega mojstra, obrtnika za razna hišna popravila, obnavljanja in podobno. Hkrati pa smo tudi pri ljudeh naleteli na precej slabe volje, ko so pomislili na iskanje dobrega mojstra, ki mu velja zaupati. Zato smo tudi pri razvijanju franšize izhajali predvsem iz tega, da bi oblikovali ponudbo, s katero bi lahko ponudili vse na enem mestu. Tako smo oblikovali tako imenovani »one stop service«.     

Zakaj ste se lotili prav dejavnosti, v kateri je precej dela na črno? Ali so tu zares priložnosti za razvoj? Zakaj bi vam mojstri plačevali za nekaj, kar lahko počnejo sami? Je to sploh smiselno? 

Je, kajti čeprav drži, da je na tem področju precej tako imenovanega dela na črno, je hkrati tudi zelo ostra konkurenca. Mojstri so strokovnjaki na svojem področju, večinoma pa ne obvladajo sodobnih marketinških prijemov, ki so na takem trgu močno potrebni in zaželeni. Zato naši mojstri, franšizojemalci, čedalje bolj prepoznavajo koristi, ki jim jih ponuja takšen pristop. Navsezadnje jim ob vstopu v franšizo ponujamo vse, kar potrebujejo za uspešen začetek dela z nami.   

V čem je dodana vrednost, zaradi katere bi se odločili za vas in ne za samostojno pot? Kakšno znanje jim lahko ponudite? 

S podpisom franšizne pogodbe se ustvarja partnerski odnos, ki je podoben simbiozi ali sožitju. Na eni strani je podjetje Marketing Master, ki poskrbi za razvoj in uveljavitev blagovne znamke Mojster Mario, za oglaševanje, za vso promocijsko gradivo (simbole in znake, nalepke za vozila, uniforme, vizitke, pisarniški material), ki postavlja pravila komunikacije s strankami, posreduje delo, skrbi za usposabljanje, nudi zavarovanje in, kar je najpomembnejše, skrbi za delo in zaslužek. Na drugi strani pa so mojstri strokovnjaki na svojem področju. Tam smo mi, če se lahko ironično izrazim, »laiki«. 

Kako izbirate franšizojemalce? 

Pri izbiri zahtevamo, da so franšizojemalci mojstri, ki dobro poznajo svoje delo. Imeti morajo pravo izobrazbo, svoje podjetje (d.o.o., s.p.) ali načrt, da ga bodo v kratkem ustanovili, biti morajo tudi cenovno konkurenčni in seveda morajo biti pripravljeni razviti pristen odnos do samega kupca.  

Kot pri vsakem takem sistemu tudi pri nas precej gradimo na zaupanju, zato pri izbiri pazimo, da so izbrani taki, ki jim velja zaupati. Seveda pa tudi tu dopuščamo napake, saj smo konec koncev le ljudje.  

Kako skrbite za promocijo? 

Prepoznavnost večamo z oglaševanjem, ki pa ni tako udarno, saj za to potrebujemo precej denarja. Zaenkrat zaupamo še staremu marketingu od ust do ust. Načrtujemo pa že nove akcije, zlasti z uporabo prevoznih sredstev po večjih mestih. 

Ali razmišljate o nastopu na evropskem trgu? 

Vsekakor bomo poskusili tudi na evropskem trgu. Za franšizo Mojster Mario se zanimajo tudi zamejski Slovenci v Italiji, razmišljamo pa tudi o trgih nekdanje Jugoslavije.

Franšiza Mojster Mario

Ponudba: obrtne storitve za stanovanja in hiše
Začetek: 2002
Število franšizojemalcev: 43
Trajanje pogodbe: 1 leto z možnostjo podaljšanja
Vstopna franšizna licenca: je ni
Stroški za uporabo licence: 9,8 odstotka od prodaje

Info: www.mojstermario.com

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *