Franchise Expo Paris – svetovno franšizno stičišče

Avtor: Nives Pahor | Objava: 11.04.2005

Od 18. do 21. marca 2005 se je v Parizu že 24 leto zapored odvijal znani franšizni sejem Franchise Expo Paris. Letos se ga je udeležila tudi skupina iz Slovenije.


Eifelov stolp

Franchise Expo Paris je največji franšizni sejem v Evropi, ki iz leta v leto sprejema več razstavljavcev in obiskovalcev z vsega sveta. V vseh 24 letih je tako postal pomembno poslovno stičišče franšiznih igralcev. Formulo Franchise Expo Paris skušajo kopirati številne države, a zaenkrat še nikomur ni uspelo na eno mesto pritegniti toliko domačih in mednarodnih franšizorjev, potencialnih franšizijev, vlagateljev in strokovnjakov s področja franšizinga. Postal je referenca za vse, ki se želijo poučiti o trenutni trendih na trgu.  

Franchise Expo Paris postaja dogodek leta za lastnike podjetij ter današnje in jutrišnje akterje na področju podjetništva.   

Priložnosti za stike in posle - tudi za male
 

Letošnjega sejma se je udeležilo več kot 400 razstavljavcev iz 11 držav in 75 gospodarskih dejavnosti. Obiskalo pa ga je več kot 30 tisoč obiskovalcev z vsega sveta, in sicer:

- podjetnikov, ki želijo ustvariti ali razširiti svoj posel z čim manjšim tveganjem;
- trgovcev, podjetnikov, ki želijo razviti svoj franšizni sistem;
- vlagateljem, ki želijo vlagati v trgovino;
- potencialnih franšizijev, ki iščejo svojo priložnost v podjetništvu posredno prek najema franšize. 

Mnogo je razlogov, zakaj se je splačalo udeležiti sejma v Parizu, dejstvo pa je, da je sejem izhodišče izvrstnih poslovnih idej in priložnosti za tiste, ki želijo spremeniti svoje življenje in stopiti v podjetniške vode ali preprosto nadgraditi svoj posel. Na sejmu ni manjkalo priložnosti za iskanje idej in poslovnih stikov.

Franšizni sistem ni le stvar velikih, kot prevladuje zmotno prepričanje v Sloveniji, pač pa lahko prav naši mali, iznajdljivi in inovativni podjetniki v franšizingu najdejo izredno priložnost za širitev svojega znanja in blagovne znamke na trgu tudi prek meja naše male domovine. V dobi globalizacije sta majhnost in omejenost postavljeni le v naših glavah. Le ideje in pogum štejejo. To so dokazali številni mali in veliki razstavljavci sejma v Parizu (seznam vseh dobite na www.franchiseparis.com).

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

19. marca 2005 se je sejma Franchise Expo Paris udeležila tudi štirinajstčlanska skupina (študentje ob delu VŠP Gea College in novinarka Podjetnika) iz Slovenije pod vodstvom sekretarja Franšizne sekcije Slovenije Igorja Pavlina. Na sliki študentje ob delu Visoke šole za podjetništvo Gea College, Igor Pavlin (šesti z desne), Chantal Zimmer - izvršna direktorica Francoske franšizne zveze (poleg Pavlina na desni).
Po pogovorih na sejmu so številne francoske verige pripravljene vstopiti tudi na slovenski trg, bodisi prek master franšizorjev ali franšizijev. Preveriti je treba, kakšna je konkurenca na našem trgu v posameznih dejavnostih. Na sejmu je bilo kar nekaj prav zanimivih ponudb za naš trg na področju hrane, restavracij s hitro, zdravo in poceni hrano, ki se lahko uveljavijo kot alternativa restavracijam s hitro hrano iz Amerike. 

Kot pravi Patrick Crochemore, direktor Franchise Expo Paris, je franšizing čedalje bolj priljubljena usmeritev tudi kot vir osebne rasti in razvoja. Študija francoske Banque Populaire potrjuje ta trend in kot glavni kriterij za odločanje franšizijev v prihodnosti navaja svobodo v smislu poslovne organiziranosti, sposobnost delati zase in svobodo pri poslovnih odločitvah.  

Franšizing v Franciji 

Francija je po številu franšiznih sistemov prva država v Evropi in ima 40 % vseh franšiz v Evropi. Prav Francozi so bili prvi v Evropi, ki so sploh začeli z razvojem franšizinga, pravi Chantal Zimmer, generalna sekretarka Francoske franšizne zveze. Francoska franšizna zveza zatrjuje, da ima franšizing svetlo prihodnost. Samo v Franciji je trenutno 835 delujočih franšizorjev (5-odstotna rast) in 36.776 franšizijev, ki ustvarijo 34,12 milijarde evrov letnih prodajnih prihodkov (podatki za 2004). To uvršča Francijo v evropski vrh po ustvarjenem prihodku. Franšizing je postal pristen gospodarski model in motor za širitev podjetništva: leta 2004 je bilo v Franciji prav s pomočjo franšiznega modela ustvarjenih 10.000 novih delovnih mest samo z odpiranjem franšiznih trgovin. Franšizing je priznan kot pomemben dejavnik gospodarske rasti.

Chantal Zimmer, izvršna direktorica Francoske franšizne zveze: »Samo v Franciji je trenutno 835 delujočih franšizorjev (5-odstotna letna rast) in 36.776 franšizijev, ki ustvarijo 34,12 milijard evrov letnih prodajnih prihodkov (podatki za 2004), kar uvršča Francijo v evropski vrh po ustvarjenem prihodku.«
Franšizing je prisoten v skoraj vseh segmentih gospodarstva (oblačila, hrana, bari, avtomobili, pravne in finančne storitve, šport, inudstrijski franšizing ...). Večina gospodarskih dejavnosti se je prav s pomočjo franšizinga posodobila in uredila. Zgled je področje hotelov v Franciji, kjer so prav franšizne verige veliko prispevale k postavljanju določenih standardov, ki so se hitro razširili po vsej Franciji (dober primer je skupina hotelov Accor). Drugi zgled je področje cvetličarn, kjer so franšize racionalizirale poklic cvetličarja. Franšizor deluje kot center za nakup rož in trgovina deluje kot samopostrežna trgovina, v kateri lahko stranka sama sestavi svoj šopek. Take so na primer verige Rapid'Flore (www.rapidflore.com) ali Le Jardin des Fleurs (www.lejardindesfleurs.com). Franšizing je Francozom odprl tudi nove trge prek meja Francije.    

Sodbe anketiranih obiskovalcev  

Navajamo podatke iz anket med obiskovalci lanskega sejma, saj za leto 2005 še ni podatkov. 

Organizatorji sejma vsako leto naredijo tudi manjšo analizo med obiskovalci sejma, da lahko natančneje opredelijo profile obiskovalcev. Podatki za leto 2004 pa kažejo naslednje:
73 % obiskovalcev je sejem obiskalo prvič, a z jasnim ciljem:
- ker želijo odpreti franšizo ali master franšizo (43 %),
- da dobijo podrobnejše informacije o tem tipu posla (35 %),
- da dobijo informacije o poslovnih priložnostih na trgu (29 %).

95 % vseh obiskovalcev je bilo zelo zadovoljnih z obiskom sejma. Največ zanimanja med obiskovalci je bilo za osebne storitve (34 %), oblačila (29 %) in hotele ter oskrbo s hrano (20 %). Pri izbiri podjetja pa so pri anketiranih imeli ključno vlogo čas povračila naložbe (83 %), sposobnost hitrega priklica imena (35 %) in vizualna podoba blagovne znamke (21 %). 

Franšizing je poslovni model, ki lahko zelo hitro potuje. Številne franšize izkoriščajo podobo Francije pri uveljavljanju na globalnem trgu.   

Španija pod žarometi: država leta 2005 

Od tujih držav je imela največ razstavljavcev na sejmu Španija. V Španiji se je franšizing v zadnjih letih zelo razvil in dosega najmočnejšo rast v Evropi. Od leta 1998 do 2004 je franšizing v Španiji narasel za celih 126 %, kar je povprečno 18 % letno. Za izreden napredek je deležen tudi številnih pohval stroke. Danes imajo v Španiji 650 franšiz (81 % franšiz je španskih) s 33.190 franšiznimi enotami, ki imajo skupaj z lastniškimi trgovinami franšizorjev kar 186 tisoč zaposlenih. Največ franšiz imajo na področju hotelirstva in cateringa, hrane in osebne opreme.

Utrinki s sejma Franchise Expo Paris 2005

Clinicas Vital Dent – zobna ambulanta 

Vital Dent je španska franšiza zobozdravstvenih ordinacij. Na trgu je že 10 let. Franšizna formula jim je omogočila, da so si pridobili vodilno vlogo na trgih Španije in Portugalske, kjer imajo okrog 180 klinik. Odprli pa so tudi že kliniki v New Yorku, v ZDA. 

Število franšiz na trgu: okrog 180 (Španija, Portugalska in ZDA)
Ponudba: popolna storitev za nego in popravilo zob
Začetna naložba: 150.000 evrov
Vstopna licenca: 45.000 evrov
Več informacij: www.vitaldent.com



Konopizza – pizza sladoled 

Konopizza je razmeroma nov franšizni projekt (2003), ki prihaja iz Padove (Italija). To je prva pizza v kornetu na svetu. V Italiji imajo tri franšizne enote, sicer pa so že prisotni na nemškem in španskem trgu. Zainteresirani so za širitev v tujino. V bližnji prihodnosti bodo odprli franšize še v Džakarti, Atenah, Moskvi, Aucklandu ter Milanu.  

Število franšiz na trgu: 5 (Italija, Španija, Nemčija)
Ponudba: hrana, alternativa klasični pizzi
Začetna naložba: 45.000-75.000 evrov
Vstopna licenca: 15.000 evrov
Velikost prostora: vsaj 30 kvadratnih metrov
Več informacij: www.konopizza.com/



Lady fitness- vstop samo za ženske 

To je francoska ponudba fitnes in shujševalnih centrov, kjer imajo vstop samo ženske. Vsaka stranka centra ima na voljo osebno trenerko. Fitnes trening pa je organiziran tako, da poteka skupaj 30 minut. Najmanjša velikost prostora za tako dejavnost je 200 kvadratnih metrov. 


Ponudba: športni fitnes klub
Začetna naložba: 45.000 evrov
Vstopna licenca: 10.000 evrov
Več informacij: www.ladyfitness.fr



Lollipops - raj modnih dodatkov 

To je francoska franšizna veriga trgovin ženskih modnih dodatkov, ki je na trgu že od leta 1994. Ponuja pa torbice, copate, pasove, nakit, klobuke ... Skratka, originalne modne dodatke za ženske od 30 do 40 let. Iščejo master franšizorje ali samostojne franšizije. Franšiziji sami izbirajo izdelke. Začetna zaloga znaša okrog 15 tisoč evrov. 


Število franšiz: 8 v Franciji, 19 na Japonskem, Bližnjem vzhodu in v drugih državah Evrope
Začetna naložba: 45.000-75.000 evrov
Vstopna licenca: 10.000 evrov
Velikost prostora: 20-40 kvadratnih metrov
Spletna stran: www.lollipops.fr  



 
Shop24 – avtomatizirana trgovina 

Shop24 je belgijska franšiza avtomatiziranih trgovin, prisotna že v sedmih evropskih državah. Shop24 je vodilno podjetje na trgu avtomatiziranih trgovin, ki pod svojim okriljem združuje poleg blagovne znamke Shop24 tudi Petit Casino 24, Yatoo Partoo ... V trgovini Shop24 lahko stranke 24 ur na dan izbirajo med kar 200 različnimi izdelki, ki jih lahko plačajo z denarjem, bančno ali kreditno kartico.  

Število franšiz na trgu: okrog 160
Ponudba: avtomatizirana trgovina
Začetna naložba: 45.000-75.000 evrov
Vstopna licenca: je ni
Več informacij: www.shop24cstore.com  



The Little Gym – telovadba ob igri za vse 

Franšiza prihaja iz ZDA. Zadnjih 25 let je vodilna v ZDA na trgu otroških dejavnosti. The Little Gym je center za razvoj otrok (od 4. meseca do 12. leta starosti) skozi igro in različne športne ter družabne dejavnosti, ki ne temeljijo na tekmovanju. Ponuja program, ki vključuje šport, gimnastiko, igro in skupinske dejavnosti, prilagojene posameznim starostnim skupinam. Starši in otroci se skupaj igrajo pod vodstvom usposobljenih trenerjev. Njihovi franšiziji so ljudje, ki radi delajo z otroci in želijo prispevati k njihovemu razvoju.  

Število franšiz na trgu: 130 po vsem svetu
Naložba: 150-250.000 evrov
Vstopna licenca: 50.000 evrov
Pričakovani letni promet: 850.000 evrov
Velikost prostora: vsaj 400 kvadratnih metrov
Več informacij: www.thelittlegym.com


 
Noukie's – specializirani za dojenčke 

Noukie's je blagovna znamka francoskega podjetja Amtoys, ki je specializirano za izdelovanje izdelkov za dojenčke. V njihovi ponudbi najdete vse, od oblačil do igračk za najmlajše. Vsi izdelki pa so iz zelo mehkih materialov. Podjetje je na trgu že 12 let, od leta 1995 pa imajo blagovno znamko Noukie's in franšizne trgovine. Danes so prisotni že v 20 državah in so vedno zainteresirani za širitev v nove države. 

Ponudba: oblačila in igrače za dojenčke
Začetna naložba: 75.000 do 150.000 evrov
Vstopna licenca: 20.000 evrov
Več informacij: www.noukies.com
 


Mobil' Affiche – prodaja oglasnega prostora
 
 
Oglaševalci nenehno iščejo alternativne oglaševalske medije, da bi na nov in inovativen način promovirali svoje izdelke, blagovno znamko in podobo. Mobil' Affiche je mednarodno francosko podjetje, ki je leta 1993 začelo ponujati inovativne vrtljive oglase, vgrajene na tovornjake. Na treh stranicah tovornjaka (ob straneh in na zadnji strani kamiona) se po programu izmenjujejo oglasi. Po želji je moč uporabiti tudi notranjost tovornjaka kot potujočo stekleno izložbo za razstavljanje izdelkov. Rešitev so patentirali v večini držav sveta. Trenutno so s svojimi franšizami že v 56 državah in vedno iščejo nove možnosti za širitev.
Ponudba: alternativni mediji oglaševanja
Začetna naložba: 45.000 do 75.000 evrov
Vstopna licenca: 16.000 evrov
Več informacij: www.mobil-affiche.com

 
 



 
Eléphant Bleu – vodilna evropska samopostrežna avtopralnica
 
Francosko podjetje Eléphant Bleu je vodilno evropsko podjetje na področju samopostrežnih avtopralnic. Danes ima že več kot 800 poslovnih enot. Na trgu so že od leta 1997, njihov tržni delež pa iz leta v leto narašča. S svojo storitvijo so prisotni v osmih evropskih državah.  
 
Ponudba: samopostrežna avtopralnica
Začetna naložba: 75.000 do 150.000 evrov
Vstopna licenca: 10.000 do 16.000 evrov
Več informacij: www.elephantbleu.com  


 
Histoire de Pains - zgodovina kruha  
Lično oblikovane franšizne trgovine s kruhom Histoire de Pains privabljajo številne kupce. Ideja je zanimiva tudi za naše peke, ki vedno iščejo nove načine, kako bi svojo ponudbo pripeljali do končnega kupca.  

Ponudba: trgovina s kruhom
Začetna naložba: 100.000 evrov
Vstopna licenca: 25.000 evrov
Več informacij: www.histoiredepains.com
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *