Franšiziji morajo biti kreativni

Avtor: Nives Pahor | Objava: 05.08.2008

Ključna prednost franšiznega sistema so nižji stroški širitve, saj stroški za odprtje nove trgovine hitro nanesejo 100 tisoč evrov, ugotavlja Mojca Gabrovšek, ki ima trgovino z izdelki za otroke.


Mojca Gabrovšek: »Niše so povsod. Niša je v bistvu neka potrebe, ki ni zadovoljena na trgu. Vidiš jo na tistem področju, na katerem deluješ, kar ti je blizu in s čimer se ukvarjaš. Če se ne ukvarjaš z otroki, pač ne vidiš niše.«

Mojca Gabrovšek, po poklicu doktorica biokemije in molekularne biologije, je v podjetniške vode zašla povsem po naključju, z rojstvom prvega otroka. Med njenim prvim porodniškim dopustom sta s partnerjem živela v Švici in v Londonu, kjer je odkrila množico zanimivih in vrhunskih igrač ter drugih izdelkov za otroke in dojenčke, ki jih v Sloveniji še ni bilo. Po manjši analizi je prišla do sklepa, da so kakovostne in svetovno priznane blagovne znamke niša na našem trgu. Zato se je odločila, da izkoristi priložnost in postane uvoznica in distributerka za odkrite izdelke.  

Polna začetnega podjetniškega navdušenja se je podala v posel. Najprej se je lotila vzpostavljanja stikov z obstoječimi trgovci otroških izdelkov. Na svoje razočaranje je povsod naletela na negativen odziv. Še več, v eni od trgovskih verig z otroškimi izdelki so ji celo namignili, da je prišla s tovrstno ponudbo malce prepozno na trg. Kar se ji je zdelo precej neumestno, saj so bile to v tujini zelo priznane blagovne znamke. Kmalu je spoznala, da je naš trg na tem področju precej zaprt. Praktično sta tu dva oziroma trije ključni akterji, seveda poleg veletrgovin. Morala je poiskati drugo pot za vstop na trg.  

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *