|
|
||
Furla jim je odprla vrataKako postati uspešen franšizij svetovno znane blagovne znamke, za katero se dnevno poteguje na stotine ljudi? Primer Petre Sedej in podjetja Peras.
Pridobitev dobre in ugledne tuje franšize še zdaleč ni tako enostavna, kot je videti na prvi pogled. Petra Sedej, direktorica podjetja Peras, ki je lastnik oziroma master franšizij za Slovenijo znane italijanske blagovne znamke za usnjeno galanterijo in druge modne dodatke Furla, pravi, da je potrebno veliko odločnosti in vztrajnosti, saj čim močnejša je blagovna znamka, tem teže pripraviš lastnike, da te poslušajo in upoštevajo kot resnega poslovnega partnerja. Samo želja, telefoni, faksi in e-pošta ne zadostujejo. Njih so resno vzeli šele takrat, ko so jih osebno obiskali in jim predstavili svoj poslovni načrt.
Izkušnje in boniteta podjetja veliko pomenijo Začetek iskanja tujih franšiz, ki bi bile primerne za slovenski trg še zdaleč ni bil lahek, pojasnjuje Petra Sedej. Kot novinci na tem področju so se veliko stvari učili sproti, na svojih napakah. V stikih s tujimi podjetji so pogosto naleteli na situacijo, ko jih ti sploh niso bili pripravljeni poslušati, kaj šele dati franšizo. Majhnost Slovenije je stvari na začetku še dodatno otežila, saj ni bilo lahko najti dobrih tujih podjetij, ki bi bila pripravljena stopiti s franšizo v Slovenijo. Pa tudi dejstvo, da je podjetje Peras na trgu šele od leta 2005, ni bila prednost. Uspešna tuja podjetja namreč pri svojih partnerjih vedno preverjajo izkušenost in seveda boniteto podjetja. Tu se je podjetje Peras znašlo na tankem ledu, pojasnjuje Petra Sedej. Še dobro, da so se lahko sklicevali na ustanovitelja, podjetje Forming Studio, ki je imelo za sabo že 15 let poslovnih izkušenj in dobro boniteto. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|