Hitra rast zahteva zagotovljeno financiranje

Avtor: Igor Kadunc | Objava: 09.03.2012

Podjetja, ki imajo možnost doseganja hitre rasti, si morajo zanjo zagotoviti dovolj denarja, sicer jim grozi, da bodo v resnih težavah, preden se pokažejo sadovi njihovega dela.


(Big Stock Photo)

Kdo si ne želi, da bi njegovo podjetje raslo z 20, 50 ali celo 100 odstotki na leto? Če ste inovativni, če ste razvili produkte ali storitve, ki imajo velik tržni potencial, potem pogosto rečemo, da je edina omejitev nebo. Vendar lahko posel ogrozi tako banalna zadeva, kot je denar. Ne vedno, vendar je navadno tako, da moramo denar najprej vložiti, da bi ga pozneje dobili veliko več. Izjema je le, če prodajate recimo neki program, za katerega je treba »le« organizirati tržne poti (prodajo prek spleta, DVD-jev…), torej so spremenljivi stroški za produkt zelo majhni. V vseh drugih primerih pa moramo denar za zagon in izvajanje posla najprej vložiti. Koliko denarja bomo potrebovali, se da ugotoviti z izdelavo plana denarnega toka (običajno poimenovano s Cash Flow).
 
Načrtovanje denarnega toka pravzaprav ne bi smelo biti velik problem. Vzeti si moramo le čas, sesti za računalnik in vnesti svoja pričakovanja oziroma predvidene denarne rezultate naših dejanj. Vnašamo odlive na eni strani in pričakovane prilive na drugi strani. Pravzaprav gre za modeliranje.
 
Načrtovanje stroškov
 
Nekaterih stvari ni težko oceniti. Najprej so tu stroški za naš izdelek ali storitev. Zelo redko lahko dosežemo hitro rast, če izdelka ne zaključimo do neke faze, potem pa ga izboljšujemo, nadgrajujemo, prilagajamo. Torej imamo pri tem dve fazi. Prva je dokončanje izdelka, da je vedno delujoč in na voljo za prodajo. Ko je »zapakiran«, imamo za zagotovitev izdelkov le še tako imenovane spremenljive stroške za produkcijo izdelka.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *