Izberite pravega franšizija

Avtor: Nives Pahor | Objava: 08.06.2006

Predstavljamo vam šest temeljnih vprašanj, na katera mora poiskati odgovor vsak franšizor, ko se odloča za širitev sistema.



Tokrat bomo obdelali nekaj težav, s katerimi se srečujejo zlasti novi franšizorji (pa tudi že izkušeni franšizorji), ko se odločajo za širitev svojega posla prek franšiznega sistema.  

Predvsem novi franšizorji se srečujejo s številnimi strateškimi vprašanji, ko se odločajo za postavitev in širitev svoje franšizne verige, in sicer:
- Ali so sprejeli pravo odločitev, ko so se odločili za franšizo?
- Ali bo franšiza uspešna pri prodaji?- Ali bo zagotavljala uspeh franšizijev?
- Ali ima vpeljan pravi nadzor nad kakovostjo? 

Franšizorji na začetku pogosto iz neučakanosti prodajo franšizo kandidatom, ki niso primerni za njeno upravljanje, kar pa je ena ključnih in morda tudi največjih napak, ki jih lahko naredijo. Zakaj prihaja do tega, pa ni težko razumeti, saj podjetnik, ki se je končno odločil, da se bo širil s franšizami, in je v razvoj frašiznega sistema vložil že veliko denarja, komaj čaka, da dobi nekoga, ki bi kupil njegovo franšizo. Lahko pa se zgodi, da je prav ta trenutek čakanja na prvega franšizija zelo dolg. Pojavi se veliko dvomov o primernosti ponudbe in podobno. Čim več časa čakamo, tem težje je, večja pa je tudi verjetnost, da bo izbira prvega franšizija temeljila bolj na želji po potrditvi sprejete poslovne odločitve kot pa na objektivnih kriterijih izbora in primernosti osebe. To pa je velika napaka, saj je prav izbira pravega franšizija ključna za uspeh franšize, zato se je treba temu ne glede na čas še posebej posvetiti.  

V nadaljevanju navajamo šest vprašanj, na katera mora poiskati odgovor vsak franšizor, ko se odloča za širitev sistema.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *