Izbor Podjetnika leta 1993

Avtor: | Objava: 10.04.1993


 

Letošnje priznanje Podjetnikleta prejme podjetniška skupina HERMES Softlab (podjetje za izdelavo računalniških programov), ki jo sestavljajo:

Rudi Bric,Andrej Kuščer,Tomaž Scharra inZoran Zagorc.

S tem, ko štirim sopodjetnikom dajemo to priznanje in jim čestitamo, izražamo tudi upanje, da bi raven ambicije, ki so jo dosegli oni, sprejelo za svoje čim več podjetnikov. S tem njihov CREDO postaja tudi naš.

Izbor

Podjetnika leta je dogodek, ko izmed podjetnikov, podjetnic in podjetniških skupin, ki jih predstavimo na svojih straneh v enem letu, izberemo enega oziroma eno. Najbrž najprej sledi vprašanje, po kakšnih merilih?

Prav to je tisto, kar naredi izbor težak. V Sloveniji se je pri nekaj revijah kar nekako udomačila navada, da razglašajo svoje podjetnike in podjetnice leta. Ker jim je pa podjetništvo zgolj eden od interesov, se pri tem opravilu skrijejo za najrazličnejše institucije, ki namesto njih opravilo delo. Za revijo Podjetnik pa je podjetništvo vse obzorje.

Če tukaj naredimo napako, se ne moremo skriti na druga področja in zabrisati svojo zmoto.Torej, odgovornost za izbor prevzemamo povsem nase, na redakcijo revije. In merila? Marsikdo bi si tukaj verjetno želel nekakšna trda merila, kot so denar, profit in podobno. Pravzaprav je takšna želja že nekoga zapeljala, da je kot merilo pri svojih nagradah izbral promet na žiro računu.

Odrekamo se takšnim merilom. Za nas so prava merila »mehka«.
Način razmišljanja in delovanja, vrednote... Kajti vsa trda merila, ki se kažejo v prometu, prisotnosti na različnih trgih in drugem, so samo posledica pravilnega podjetniškega razmišljanja in delovanja in podjetniških vrednot. Raziskave o podjetništvu namreč kažejo, da je ena od pomembnih lastnosti podjetnikov to, da vso odgovornost za svojo srečo in nesrečo prevzemajo nase. Ne izgovarjajo se na državo ali na koga drugega. Torej je tudi denar posledica njihovih pravilnih ali zmotnih odločitev in njihovega načina razmišljanja in delovanja.

Trda merila so pasivna. So kot kup kamenja. Mehka merila izražajo napetost. So kot konj v skoku. Podjetje, v katerem delajo tako in tako, ima prihodnost. Denar in drugo mora priti samo od sebe, ker delajo prav.

Mehka merila po svetovni merilih.

V redu, mehka merila. Toda ali jih je mogoče nekoliko bolj opredeliti? Tisti, ki redno spremljate Podjetnika, verjetno že veste za kaj gre, vendar teh meril ni lahko kar tako našteti. Gre za vlogo ustvarjalnosti, način dela s sodelavci, odnos do trga in strank, ambicijo in tako naprej.

Prav ambicija je pri letošnjem izboru odigrala pomembno vlogo. Mar ni bolj od trenutnega stanja na žiro računu pomembno, kaj podjetniki mislijo, da lahko dosežejo kot slovenski podjetniki. Z izborom podjetnika ali podjetnikov leta namreč dajemo zgled, kaj lahko naredimo kot podjetniki in končno kot narod ali državljani Slovenije (da ne bi bili šovinisti).

Če prikličemo v spomin teorijo Clintonovega ministra za delo, Roberta Reicha, je ključno za preživetje Slovenije in vseh, ki v njej živimo, da se v svetovni lestvici ustvarjalnosti povzpnemo čim višje, da nas čim več doseže raven simbolnih analitikov, se pravi ljudi, ki se bodo horizontalno vključevali v svetovne kooperacijske mreže na najrazličnejših področjih.

S tem smo torej povedali, kaj so bila naša merila. Iskali smo torej podjetnika (podjetnico, podjetniško skupino), ki bi ustrezal(a) naslednji predstavi:

- čim več ustvarjalnosti
- način dela, ki pritegne veliko ljudi z znanjem na skupne projekte
- vključevanje v svet horizontalno (kot enakovredni partnerji tujcem)
- velike ambicije (z izvozom)
in to naj bi se med drugim kazalo tudi v:
- rasti podjetja.

 


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *