|
|
||
»Izganjalci« odvrženih žvečilnih gumijevFranšiza GumBusters prihaja tudi k nam. Ali veste, da se žvečilni gumi razgrajuje od 200 do 250 let in da je njegovo čiščenje zelo drago? Podjetje GumBusters je patentiralo čistilno metodo ...
Letos poleti je slovenski franšizni trg postal bogatejši za novo franšizo nizozemskega podjetja GumBusters, ki bo zanesljivo pustila pečat pri nas, saj je nosilna ideja zelo izvirna. Franšiza se ukvarja z odstranjevanjem odvrženih žvečilnih gumijev s skoraj vseh površin − asfalta, betona, kamna, preprog, tlakovcev ... Morda bi kdo sprva mislil, da gre za potegavščino, dejansko pa je to povsem resen posel, ki v svetu žanje velike uspehe in pohvale. V Slovenijo jo je pripeljalo podjetje Čudež, za kulisjem katerega stoji skupina prijateljev, med njimi znani medijski voditelj Taiji Tokuhisa, brata hokejista Samo in Mare Kumar ter letalski navdušenec Martin Rovšek. Vsakdanji problem - svetovni posel Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Sistem podjetja GumBusters temelji na unikatni čistilni metodi, ki je patentirana po vsem svetu in je rezultat večletnega uspešnega znanstvenega raziskovanja in testiranja. Od leta 1998, ko so franšizo vpeljali na nizozemski trg, so tehnologijo GumBuster uspešno vpeljali že v ZDA, Veliki Britaniji, na Japonskem, v državah Beneluksa, Avstriji, Avstraliji, Nemčiji, Malti, Španiji, Švici, Danski in zdaj tudi v Sloveniji. Osupljivo onesnaževanje z »žvečkami« V prvem trenutku se lahko res s kančkom dvoma vprašate, kje neki naj bi obstajal trg za fante, ki čistijo odvržene žvečilne gumije. A vam kaj kmalu postane jasno, ko vam usmerijo pogled na tla in pojasnijo postopke delovanja. Samo ozrite se po tleh − kaj najpogosteje vidite? Cigaretne ogorke, papirčke, kamenčke ...? Ne, črne in bele pike, kot da bi tla staknila »bele in črne koze«. To so žvečilni gumiji. Ko postaneš pozoren nanje, vidiš, da jih je res ogromno. Zlasti na mestih, kjer se veliko zadržujejo ljudje, pred bari, kinodvoranami, športnimi dvoranami, avtobusnimi postajami, pravi Samo. Ljudje jih brez zadržka odvržejo na tla, ne zavedajoč se, da se žvečilni gumi razgrajuje od 200 do 250 let in da je njegovo čiščenje zelo drago. V Evropi in ZDA letno porabijo do dve milijardi dolarjev za njihovo čiščenje.Onesnaževanje z žvečilnimi gumiji je eden večjih problemov v večini svetovnih mest. Po svetu se vsak dan porabi nepredstavljiva količina žvečilnih gumijev. Na Nizozemskem na primer letno porabijo pet milijonov kilogramov žvečilnih gumijev (blizu dve milijardi žvečilnih gumijev). Približno 600 milijonov jih konča na ulicah, pločnikih, pred nakupovalnimi središči, bencinskimi postajami, restavracijami, športnimi dvoranami, avtobusnimi postajališči in drugimi javnimi objekti, pojasnjuje Taiji. Onesnaženost z žvečilnimi gumiji je težava današnje družbe, s katero se še do nedavnega sploh nismo posebej ukvarjali in tudi nismo poznali prave rešitve, pojasnjujejo fantje. Ideja je padla pred knjižnico ... Ideja za začetek posla je padla povsem naključno, pravi Taiji, ko je Martin, zdajšnji direktor podjetja opazoval, kako so čistili žvečilne pred neko knjižnico. Naredili so analizo trga in ugotovili, da se za čiščenje odvrženih žvečilnih gumijev porabijo milijoni tolarjev letno. Zagrabili so priložnost in takoj začeli raziskovati, kaj že obstaja na trgu za odstranjevanje žvečilnih gumijev. Kot pravi Samo, so odkrili, da na trgu obstajajo številne metode (pod pritiskom vode, z laserji, zmrzovanjem, drgnjenjem ...), njim pa se je zdela najučinkovitejša prav metoda GumBusters, zato so se tudi odločili zanjo. Takoj so stopili v stik s podjetjem, jih obiskali na sedežu in si ogledali, kako zadeva deluje. Avgusta so opravili prvo javno, poskusno čiščenje v Ljubljani. Uredili so si avto in za začetek vzeli dva čistilna stroja. Na začetku se bodo omejili na območje občine Ljubljana. Slovenci so se že zanimali Podjetje Čudež ni prvo slovensko podjetje, ki se je zanimalo za franšizo GumBusters, bilo pa je najresnejše. Drugi se niso bili pripravljeni vezati s franšizo, kaj šele obiskati sedež podjetja za resnejše pogovore. Ker so pokazali dovolj resnosti, se je franšizor odločil zanje, pravi Samo. Naložba znaša nekaj 10.000 evrov. S podpisom 10-letne pogodbe so postali master franšiziji za Slovenijo in odgovorni za širitev franšize na področju naše države. Zagotovili pa so si tudi predkupno pravico za področje bivše Jugoslavije. Zgled za slovenska tehnološka podjetja Podjetje GumBusters International se ukvarja z inovacijami. Sistem za čiščenje odvrženih žvečilnih gumijev je le ena njihovih inovacij, ki je požela uspeh na trgu. V ponudbi imajo še ogromno drugih izvirnih rešitev (za čiščenje vode, zaščitne premaze...), ki v glavnem temeljijo na okolju prijaznih tehnologijah za čiščenje in zaščito. Podjetje je lahko dober zgled za marsikatero naše tehnološko podjetje in izumitelja, kako se lahko znanstvene raziskave uporabijo v vsakdanjem življenju, žanjejo velike zaslužke na trgu ... in razvijejo celo franšizno verigo. Kajti franšiza ni prisotna le v trgovini. Kako deluje GumBusters
Stroj, ki je podoben večjemu sesalcu, je na vozičku in na osnovi pare in biološko razgradljive kemikalije uničuje odvržene žvečilne gumije. Najprej spusti paro, nato kemikalijo, sledi čiščenje s krtačo. Za kvadratni meter površine potrebuje, če je površina povprečno »zapacana« (približno 10 žvečilnih), dobro minuto. Delo ne zahteva posebnega znanja, le izobraževanje je treba opraviti. Z dvema strojema naj bi pri podjetju Čudež očistili okrog 600 kvadratnih metrov na dan. |
|