Japonska vladarka rabljenih avtomobilov

Avtor: Nives Pahor | Objava: 08.10.2004

Misa Matsuzaki je 33-letna uspešna japonska podjetnica, ki ji je v sedmih letih uspelo zgraditi poslovni imperij prodaje oziroma izvoza japonskih rabljenih avtomobilov.


Njen načrt za svetovno prevlado temelji na prepričanju, da je na Japonskem letno 20 odstotkov od petih milijonov avtomobilov, odjavljenih iz prometa, primernih za izvoz.

Ko je leta 1997 začela postavljati temelje poslovanja podjetja Agasta izza domače pisalne mize, si ni predstavljala, da bo njeno osebno bogastvo s treh milijonov jenov, s katerimi je začela, tako hitro zraslo na današnjih 50 milijonov dolarjev. Še manj pa si je predstavljala, da bo postala najmlajša Japonka, ki ji je uspelo vpeljati podjetje na borzni trg, ali da bo postala direktorica najhitreje rastočega podjetja v drobnem gospodarstvu ter ena od petih najmlajših izvršnih direktorjev japonskih podjetij na borzi.     

Podjetništvo ji je bilo usojeno

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Matsuzakijeva pravi, da ji je bilo podjetništvo usojeno, k čemur je veliko prispevala tudi njena družina. Njena mama je bila podjetnica, zato je bila že od malega v nenehnem stiku s podjetniškima okoljem in kulturo. Že pri petnajstih letih je začela delati prve podjetniške načrte. O poslovanju jo je veliko naučil tudi njen oče, ki je delal za večje japonsko trgovsko podjetje. V treh letih, ki jih je preživela pri njem v Johannesburgu v Južnoafriški republiki, se je naučila veliko uporabnega o poslovanju, med drugim, da so za trgovino še zlasti značilni napadalni poslovni prijemi. Oče jo je tudi nenehno opozarjal, naj se nikoli ne pridruži velikemu podjetju, temveč naj se raje zaposli v podjetju z manj kot 50 zaposlenimi, saj sta politika in odnos do žensk v velikih japonskih podjetjih povsod enaka. Na vodilna delovna mesta raje sprejemajo moške kot ženske.  

Tako se je Misa, upoštevajoč očetove nasvete, kmalu po diplomi na Univerzi v Dokku, v okolici Tokia, pridružila manjšemu podjetju za odnose z javnostjo, ki pa je ravno takrat prevzelo projekt svetovanja podjetju Guliver, tedaj največji japonski verigi za prodajo rabljenih avtomobilov. 

Med sodelovanjem pri projektu se je Misa seznanila s trgom rabljenih avtomobilov na Japonskem, in tu je kmalu našla priložnost. Ugotovila je, da na Japonskem letno uničijo na tisoče avtomobilov, čeprav imajo ti drugje po svetu še določeno tržno vrednost, zaradi katere se jih splača izvoziti. Japonski avtomobili imajo namreč različno vrednost, odvisno od trga, kjer so prodani.    

Med potovanji je spoznala trge 

O trgih se je precej naučila med potovanji med študijem, in prav potovanja po Afriki, Evropi, Bližnjem vzhodu in drugod so jo spodbudila pri zamisli, zakaj ne bi avtomobilov, namenjenih za uničenje, pred tem kupila in jih izvozila v države, kjer bi ljudje dobro plačali tudi za sedem let stara vozila. Raziskala je potencialne trge in ugotovila, da si ljudje po svetu želijo kupovati japonske družinske avtomobile, terenska vozila, kombije in celo male tovornjake. Seznanila se je še s konkurenco in preračunala, da jih lahko premaga. 

Misa je bila vedno prepričana, da bo približno deset let po končanem študiju pridobivala poslovne izkušnje v manjšem podjetju, potem pa začela ustvarjati svoje. A priložnost se je pojavila veliko prej, in izkoristila jo je takoj. Prijatelji so se ji sprva smejali, ko jim je povedala, da bo postala »shacho« (japonska beseda za predsednika podjetja).    

Japonci so obsedeni z novostmi 

Japonski kupci avtomobilov so obsedeni z novostmi, česar ni izkoreninila niti dvanajstletna gospodarska kriza. Večina jih zamenja avtomobil že po štirih letih, zato na Japonskem osem let stari avtomobili pravzaprav nimajo več tržne vrednosti, medtem ko drugje po svetu ohranijo vsaj del svoje prvotne vrednosti. Z rastjo delnic v Agasti so vlagatelji izrazili zaupanje v Misino preprosto načelo poslovanja, zaradi katerega se Agasta zelo razlikuje od svojih tekmecev. Agastin načrt za svetovno prevlado temelji na prepričanju, da je na Japonskem letno 20 odstotkov od petih milijonov avtomobilov, odjavljenih iz prometa, primernih za izvoz. V nasprotju z drugimi, ki poslujejo z rabljenimi avtomobili, Agasta nima zalog. Ima pa po vsej Japonski krog 3000 prodajalcev rabljenih avtomobilov, po katerih povprašuje več kot 300 prodajalcev avtomobilov iz 16 držav. Povpraševanje po japonskih avtomobilih je zlasti veliko v Keniji, Dubaju, Tanzaniji, na Cipru in Novi Zelandiji, med najmočnejšimi trgi v Evropi pa je Velika Britanija, kjer ima Agasta vodilni tržni delež z okrog 3 odstotki. 

Misa z zasluženim kapitalom načrtuje širitev podjetja na trge Južne Amerike, ki se ji zdijo ravno primerni za njen posel. 

Njena poslovna zamisel dobiva vsak dan več privržencev, ki bi radi razvažali rabljene japonske avtomobile po svetu, kar pa, glede na podatek 700 tisoč izvoženih avtomobilov, ni nenavadno.  

Izkaznica podjetja Agasta, d.o.o.

Začetek: 1997, Tokio - Japonska
Število zaposlenih: 30 (povprečna starost 24 let)
Območja, s katerimi posluje: Azija, Srednji vzhod, Evropa, Oceanija ...
Dohodek l. 2003: 2,4 milijarde jenov
Dobiček l. 2003: 101 milijon jenov
Spletni naslov: www.agasta.co.jp

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *