Je lastništvo franšize v vaši DNK?

Avtor: Nives Pahor | Objava: 06.04.2009

Ena od pogostih zmot v franšizingu je, da mora imeti franšizojemalec vse lastnosti uspešnega podjetnika.



Vsako leto se na tisoče potencialnih podjetnikov srečuje z istim vprašanjem – ali naj vstopijo v podjetniške vode sami ali ne. Vstop v podjetništvo namreč prinaša veliko dela in precejšnja tveganja. Prav zato se mnogi na koncu raje odločijo za nakup franšize kot za samostojno podjetniško pot.
 
Verjetnost uspeha franšiznega posla je po številnih analizah večja, kot če se v podjetništvo podate sami. Formule, ki bi zagotavljala uspeh, pa seveda ni. Ena prvih in največjih napak številnih potencialnih podjetnikov je, da si ne vzamejo čas za premislek, da bi razumeli, zakaj si sploh želijo v podjetništvo in da bi ugotovili, ali je podjetništvo oziroma franšizing prava pot zanje.
 
Ljudje, ki se ne spoznajo na delovanje franšiznega sistema, slepo verjamejo, da mora biti za uspešno franšizo franšizojemalec pravi podjetnik. Kar pomeni samozavesten posameznik, ki ga ni strah odkrivati nove poti v poslovnem svetu. Resnica pa je, kot opozarja Jeff Elgin, ameriški svetovalec z več kot 25-letnimi izkušnjami v franšizingu, povsem drugačna. Elgin je na podlagi poglobljene analize opredelil osem ključnih lastnosti, ki jih mora po njegovi oceni imeti posameznik, da lahko preživi v franšizni džungli. Nekatere lastnosti se razlikujejo od tistih, ki jih mora imeti podjetnik. Pri franšizingu gre namreč za sposobnost prilagajanja uveljavljenemu sistemu in sposobnost ponavljanja uspeha prvotne poslovne enote, na kateri temelji celotna franšizna veriga. V franšizingu so prav »stabilni Janezi«, ki ne inovirajo preveč, tisti, ki ustvarijo večino uspeha franšizne mreže. Na drugi strani pa podjetniki pogosto sami ustvarjajo inovativne poslovne modele. Skratka, pravi podjetnik raje ustanovi svojo franšizo, kot da bi vstopil v že utečen franšizni sistem.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *