Jesenska »čistka« pri e-glasilu

Avtor: Mojca Frančeškin | Objava: 08.10.2004

Elektronsko glasilo je odlično marketinško orodje. Kako ga boste zasnovali in izboljševali.



Za urednika elektronskega glasila je jesen pravi čas za prevetritev strategije, vsebine in zbirke naročnikov.  

Najprej znova premislite, ali strategija, ki vas vodi, še ustreza. Premislite, kaj so splošni cilji podjetja (naj direktor pove, kaj želi doseči z glasilom), kako naj služi prodajnikom, splošnemu marketinu in kako razvojnemu oddelku.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Nato sestavite seznam najpomembnejših skupnih ciljev, ki so lahko povečevanje obiska na spletni strani, umeščanje novega izdelka, prodaja obstoječim strankam, pretvarjanje morebitnih kupcev v dejanske, ohranjanje strank, uveljavljanje blagovne znamke. Seznam ciljev redno uporabljajte za sprotno preverjanje uspešnosti zasledovanja teh ciljev. 

Izdelajte si seznam stalnih rubrik, ideje za nove rubrike pa si zapišite in si vzemite čas za premislek o smiselnosti njihove uvedbe. Ne čakajte do zadnjega z odločitvijo o vsebini naslednje številke. Izdelajte si letni tematski načrt, a upoštevajte, da ga boste gotovo morali prilagajati. Postavite časovne roke in se jih držite. Sodelavci, ki sicer pripravljajo dobre vsebine, a vedno zamujajo z oddajo članka, naj imajo zgodnejše roke.     

Vsebina 

Razmišljajte kot urednik časopisa: samo dobra vsebina bo pritegnila zveste bralce. Kaj bralce pritegne in kaj je za odstrel, boste najlaže izvedeli od njih samih. Izvedite kratko anketo, pokličite naključno izbrane naročnike in jih povprašajte za mnenje, osebna srečanja s strankami izkoristite tudi za pridobivanje informacij o zadovoljstvu z e-glasilom. Pri razpošiljanju glasila izkoristite možnosti sledenja, ki vam jih ponuja vaš računalniški program. Besedila nato prilagodite željam bralcev in izločite vsebine, ki jih ne zanimajo več.  

Ne pišite o svojem podjetju in o temah, ki se zdijo pomembne vam, ampak se osredotočite na želje in potrebe svojih bralcev. Pišite, kako lahko bralci z vašim izdelkom uspešneje opravljajo svoje delo. 

Vsako e-glasilo naj se začne z napovednikom. Standardne vsebine so lahko novice o podjetju in izdelkih, pisma bralcev, ankete in promocije. Če opazite, da zanimanje za vaše e-glasilo upada, je čas za prevetritev stalnih rubrik. Vključite nagovor ustanovitelja. Strankam je všeč občutek, da poslujejo z osebami, ne s podjetjem. Napišite članek o najnovejših dognanjih na vašem strokovnem področju, ali pa sestavite članek na podlagi izjav zadovoljnih kupcev. Ustvarite mnenjskega voditelja in mu dodelite stalno kolumno. 

E-glasilo je gotovo eno vaših najpomembnejših trženjskih in PR orodij, zato ga je smiselno izkoristiti tudi v ta namen. Nov izdelek lahko napoveste v tekoči številki, še bolje pa je, da mu namenite posebno izdajo. V njej opišete koristi in lastnosti proizvoda, prve odzive strank in razloge, zakaj ga je vredno kupiti. Pogosto se zgodi, da se stranka ne more udeležiti sejma, na katerem razstavljate. Izkoristite e-glasilo in ji omogočite navidezni obisk stojnice ter opišite, katere cilje želite na sejmu doseči. Lahko pa po sejmu opišete, kaj je zamudila. E-glasilo lahko izkoristite tudi za promocijo dogodkov in za usmerjanje bralcev na sveže informacije na vaši spletni strani.  

Zbirka naročnikov 

Verjetno se ne morete spomniti, kdaj ste zadnjič prečistili vašo zbirko naročnikov na e-glasilo. Strokovnjaki svetujejo, da bi to naredili vsaj dvakrat letno. Smiselno je izbrisati naročnike, katerih e-naslovi ne obstajajo več, podatke o tekočih naročnikih pa osvežiti z novimi informacijami. Obenem je priporočljivo ponovno presoditi načine, s katerimi pridobivamo nove naročnike. To, da moramo za pošiljanje imeti dovoljenje, čivkajo že vrabci na strehi. Novim naročnikom ponudimo čim več možnosti za naročilo. Na vhodno spletno stran, na stran z novicami ter na stran z arhivom preteklih številk umestimo obrazec za naročanje. Obrazec je lahko tudi v obliki »pop-up« okenca, a to se mora pojaviti obzirno in samo ob prvem obisku strani. Postopek naročila na e-glasilo naj bo čim krajši, pet do sedem zahtevanih informacij je že zgornja meja. Vprašajmo samo po tistih informacijah, ki nam bodo omogočale prilagajati vsebino glasila potrebam stranke. Če zahtevamo preveč informacij ali če sprašujemo po občutljivih podatkih, tvegamo, da bo bralec predčasno prekinil postopek, ali pa da se bo zlagal. V e-glasilu lahko objavimo članek, ki bo z opisom koristi spodbujal obstoječe naročnike, naj glasilo priporočajo svojim sodelavcem in znancem. Smiselno je ob tem ponuditi dodatno nagrado za nove naročnike oz. za tiste, ki pridobijo nove naročnike. Takšne akcije naj ne bodo prepogoste, medtem ko lahko povezavo »posreduj prijatelju« objavljamo v vsaki številki. Vsakemu novemu naročniku moramo čimprej poslati potrditev in zahvalo za naročilo. Nikoli pa svoje zbirke naročnikov ne smemo prodati tretji osebi! 

Za konec preverimo še, ali je dan v tednu, ko navadno pošiljamo e-glasilo, ustrezen. Najboljša naj bi bila torek in sreda. V HTML-različici glasila lahko osvežimo barve predloge in vključimo fotografije urednika, direktorja ali novega proizvoda. Ustvarimo zgodbe o naših izdelkih in blagovni znamki, dodajmo ščepec humorja, pokažimo našo človeško plat. Naslov pošiljatelja naj bo vedno isti, najsibo ime urednika, podjetja, oddelka ali naslov spletne strani. Zato pa si pri naslovu lahko privoščimo več svobode. Tako kakor naslovnice tiskanih revij vabijo z naslovi najzanimivejših člankov, naj tudi naslovna vrstica našega glasila vsebuje več kot samo njegovo ime. Z najavo najbolj udarnega članka bralcu ponudimo dodaten razlog, da bo pošto odprl. Ob tem pa ne pozabimo, da vse skupaj ne sme presegati pet, šest besed ali petinštirideset znakov.  

Najbolje bo, da se jesenske čistke lotite kar takoj! 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *