Jure Miklavc - oblikovalec leta 2004

Avtor: Barbara Vezovnik | Objava: 09.11.2004

Izdelki morajo biti prilagojeni različnim življenjskim slogom uporabnikov, meni nagrajenec letošnjega Meseca oblikovanja. Smučarski čevlji Alpine, ki jih je oblikoval, sodijo po obliki in funkcionalnosti v svetovni vrh.



Jure Miklavc je diplomant oddelka za oblikovanje na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer tudi predava. Kot samostojni ustvarjalec na področju kulture se ukvarja z več projekti. Zaradi sodelovanja z Alpino pri oblikovanju inovativnega otroškega smučarskega čevlja Be3 ter skupine čevljev za tek na smučeh je v okviru Meseca oblikovanja (15. 10.-15. 11. 2004) postal oblikovalec leta 2004. Po mnenju strokovne žirije, katere člani so bili Dan Lenard, Andrej Bajuk, prof. Janez Smerdelj, Zoran Thaler, Jožica Brodarič, Bojan Klančar, Maja Kržišnik, Urša Jazbinšek in Mika Cimolini, je naziv prejel zaradi vidnega prispevka k razvoju oblikovanja pri podjetju Alpina.  

Kaj pomenijo oblike in oblikovanje v vašem življenju?

Za vsak predmet poskušam ugotoviti zgodbo - zakaj je tak, kot je, zakaj je nastal, zakaj so ga kot takega načrtovali, kaj sporoča blagovna znamka, kje ga tržijo, kako so izdelali rešitve in kje se skrivata njegovi ideja in sporočilnost. Izdelke opazujem kritično in jih v mislih že izboljšujem. 

Kako priti do uspehov, kakršne ste dosegli?

Pri razvoju izdelka so pomembni trije ljudje: produktni menedžer, vodja konstrukcije in oblikovalec. Strategija nastanka izdelka je bila znana in jasno začrtana, zato je bil to zame zelo dober »input«, pa tudi dosežki so bili odlični. V tem se skriva del uspeha Alpininih izdelkov in posredno tudi dobrega oblikovanja. Pomemben dejavnik so tudi tekmovalci, ki nam z izkušnjami pomembno pomagajo pri delu.  

Je bila pot od ideje do uresničitve izdelka lahka?

Izdelki se razlikujejo po zahtevnosti. Če na primer vzamemo kozarec, ki je zelo preprost, se ideja lahko zelo hitro pojavi na papirju in v proizvodnji. Izdelki, ki jih delam za Alpino, pa so zelo zahtevni in so že vrsto let na trgu. Z njimi se ukvarjajo številna konkurenčna podjetja, močna konkurenca pa postavlja cenovne omejitve. Upoštevati je treba tudi številne standarde, kar omejuje možnosti pri nastajanju in oblikovanju izdelka. Tak projekt zato ne more potekati gladko in z lahkoto.  

Je oblikovanje bolj v službi prodaje ali prodaja v službi oblikovanja?

Odvisno od načina in od tega, kaj želi neko podjetje sporočati oziroma doseči. Oblikovanje se velikokrat zlorablja za oglaševanje in promocijo. Pod krinko dobrega oblikovanja se proda veliko slabih izdelkov. Če pa so izdelki dobro zasnovani, uporabni in dobro plasirani, je oblikovanje nedvomno del ekonomskega uspeha. Ta način je dolgoročnejši, saj tako podjetje vlaga v prihodnost. 

Se morate pri oblikovanju izdelka poenačiti z uporabniki?

Začutiti je treba njihov življenjski slog. Včasih so na primer uporabnike uvrščali v skupine tridesetletnikov, otrok, upokojencev in podobno, zdaj pa je v posamezni skupini mnogo življenjskih slogov. Zato jim morajo biti izdelki prilagojeni. V potrošnika se je treba vživeti, poglobiti in si predstavljati, kaj potrebuje. S splošnim izdelkom zadovoljiš več uporabnikov, posamezniki pa so z njim manj zadovoljni. Če pa se usmeriš v posameznika oziroma v tržno nišo, je lahko dodana vrednost veliko večja. 

Bi lahko rekli, da so po oblikovanju, funkcionalnosti in inovativnosti vaši čevlji trenutno v svetovnem merilu na prvem mestu?

Alpina ima več kot tretjino svetovnega trga na področju čevljev za tek na smučeh. S tem se uvršča na prvo mesto med vsemi izdelovalci. Tu si lahko privoščimo evolucijo namesto revolucije. Alpina je tudi vodilni svetovni izdelovalec smučarskih čevljev za otroke in mladostnike, vendar je v tem konkurenca zelo močna. Potrebna so velika vlaganja v raziskave in razvoj. Izziv je velik, kar me le dodatno motivira, da delam najboljše. Otroški čevelj Be3 je tako po funkciji kot po obliki v svetovnem merilu trenutno na prvem mestu.  


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *