Kaj boste prodali prek interneta

Avtor: Petra Oseli | Objava: 14.07.2004

Kaj kupujejo Slovenci na internetu? Ali bi lahko slovenske spletne trgovine prodale tudi drugim Evropejcem?



Slovenija ima v primerjavi z drugimi evropskimi državami relativno velik delež populacije, ki uporablja internet. Ocenjujemo, da gre kar za 50 odstotkov prebivalcev Slovenije. Od sosed nas prehiteva le Avstrija, v širšem evropskem pogledu pa Nemčija, Švica, Nizozemska, Danska, tri skandinavske države in Islandija.  

In kaj kupujejo Slovenci prek interneta?

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Prevladujejo knjige, sledijo oblačila in obutev, ki so v zadnjem času na večini spletnih trgov prehitela nakupe glasbe (glasbeni CD-ji so po deležu kupcev v Sloveniji na četrtem mestu). Sledijo računalniška oprema, vstopnice za prireditve in zabavna elektronika. V Sloveniji je več kakor 5 % spletnih kupcev kupilo tudi naslednje skupine izdelkov: letalske karte, filme na DVD-jih ali videokasetah, kozmetiko, opremo za dom, belo tehniko, športno opremo in hotelske namestitve.     

... In v katerih trgovinah? 

Največ slovenskih spletnih kupcev je nakupovalo v spletni trgovini Amazon.com (v njej slovenski spletni kupci kupijo največ knjig in DVD-jev). Med najbolj obiskanimi spletnimi trgovinami z izjemo Amazona in kataloškega trgovca Neckermanna (pri katerem slovenski spletni kupci kupijo največ oblačil in obutve) med slovenskimi spletnimi kupci prevladujejo bolj specializirane trgovine (za razliko od recimo Avstrijcev, ki v primerjavi s slovenskimi največ nakupujejo v spletnih trgovinah z raznovrstno ponudbo), kot so:
-       Big Bang, kjer kupijo največ glasbenih CD-jev,
-       Emka, kjer kupujejo knjige,
-       Superge, kjer kupujejo oblačila in obutev,
-       Kolosej, kjer kupijo največ kino vstopnic,
-       računalniške trgovine, med katerimi je na prvem mestu 
trgovina EnaA,
-       letalski ponudniki, med katerimi je na prvem mestu Ryanair in
-       druge spletne trgovine s specializirano ponudbo.   

Zakaj ja in zakaj ne  

Največ, kar 65 % kupcev navaja, da je tak način nakupovanja priročen, saj ni treba obiskati trgovine, več kot polovica kupcev navaja 24-urni delovni čas in prihranek časa, 43 % kupcev pa navaja nižje cene.  

Med razlogi za spletno nakupovanje so prav tako pomembne informacije spletnih uporabnikov, ki na spletu ne nakupujejo. Teh je med uporabniki, ki uporabljajo internet večkrat tedensko ali vsak dan, 43 %. Kakšni so njihovi razlogi proti spletnim nakupom? 

-         izdelka ne vidijo v živo (59 %)
-         dostava izdelkov ni brezplačna (35 %)
-         ni varno (31 %)
-         izdelka ne dobim takoj (19 %)
-         ni zagotovila, da bo izdelek res dobavljen (14 %)
-         nimam plačilne ali kreditne kartice (12 %)
(druge razloge je navedlo manj kot 10 % uporabnikov). 

Ali lahko slovenska spletna trgovina privabi tudi druge evropske spletne kupce?

Z vstopom v Evropsko unijo je zdaj prodaja na evropskem trgu za slovenska podjetja postala povsem enostavna. Kako si boste za svojo internetno trgovino pridobili evropske kupce?

1. Oglašujte na tujih spletnih mestih ali na slovenskih spletnih mestih, ki so namenjena tujim obiskovalcem.

2. Vaše spletno mesto naj bo dostopno tudi vsaj v angleškem jeziku, ponuja pa naj vse informacije, ki bi zanimale tujega kupca.

3. Komunikacija na spletnem mestu naj ne ostane le na enosmerni ravni (kupec išče in interpretira informacije), temveč na spletnem mestu vzpostavite dialog s kupcem.

4. Izdelke jim predstavite čimbolj realno, vendar privlačno. Spremljajte (tujo) konkurenco, pri tem pa svojo ponudbo predstavite inovativno in profesionalno, opremljeno z informacijami, ki kupcu »pomagajo« k odločitvi za nakup.

5. Bodite prilagodljivi in omogočite kupcem različne načine plačila: od preprostih (plačilne kartice) do »varnih« (plačilo po povzetju).

6. Bodite konkurenčni in ponudite plačilne pogoje po meri kupca: od akcijskih cen in popustov do programov zvestobe.

7. Kupcem zagotovite ugodno in zanesljivo dobavo izdelkov.

8. Kupcem zagotovite garancijo za kupljeno blago in možnost vračila.

9. Gradite mrežo vaših kontaktov na osnovi obiskovalcev, preteklih in potencialnih kupcev, ter si z elementi uporabnikom prijaznega »virusnega marketinga« (možnost posredovanja prijateljem, priporočil ipd.) zagotovite širjenje dobrega glasu o vaši ponudbi – ne pozabite, da imajo na spletu priporočila veliko moč – spletni kupci zaupajo tistim trgovinam, s katerimi imajo izkušnje njihovi znanci in jim jih priporočijo prijatelji.

---------
Opomba: članek je nastal na osnovi podatkov tržno-raziskovalne hiše Gral-Iteo. Temelji na anketi (avgust 2003), ki je zajela 1000 posameznikov med 15 in 75 letom). Podatki kažejo, da ima dostop do interneta člani 60 % gospodinjstev od doma ali od drugod.     

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *