Podjetnik logo
 

Kaj imata skupnega Ratoša in Petrol?

Avtor: | Objava: 10.08.2002

''



Podjetniška pot, s katero Ratoša razvija svojo ponudbo je zelo značilna, pa vendar jo čisto po nepotrebnem vsak podjetnik odkriva zase. Edward de Bono, strokovnjak za ustvarjalno mišljenje, ta postopek imenuje »preskok na višjo pojmovno raven«. Za kaj gre? Recimo, da ste v nekem poslu. Na primer montirate in centrirate gume. Vaš posel je »montaža in centriranje gum«. Ali gume tudi prodajate? Ni nujno. Kaj pa če bi naredili pojmovni preskok in svoj posel definirali kot »vse za gume«. Potem bi gume tudi prodajali, morda izvažali, morda bi imeli hrambo za gume izven sezone, ljudem bi ponudili tudi veliko izbiro obročev itd. itd. Posel bi se z majhnim naporom podvojil, potrojil, morda tudi podeseteril. Vse zato, ker ste sami sebi drugače definirali posel.

Pred leti so podoben pojmovni preskok naredili pri Petrolu, na primer. Nekoč so imeli bencinske črpalke, katerih posel je bil »prodaja bencina«. Potem je pa nekdo malo potoval po svetu in videl velike trgovine, ki so zrasle ob pumpah. Aha, pravzaprav gre za posel »trgovina z vsem za ljudi, ki se ustavijo na cesti«. Danes, pravijo, je promet v teh trgovinah že prehitel prihodke od prodaje bencina.

Podobno se je Ratoša vprašal, kaj je moj posel. Iz definicije posla »ljudem pripravljam hrano«, je obnil najprej na »pripravljam hrano za ljudi« (tovarna testenin) in še »ljudem pripravljam hrano in jih tudi zabavam« – lov.

Kaj bi bil vaš preskok na višjo pojmovno raven?

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *