Kaj pa vaše zdravje?

Avtor: Bojana Košnik | Objava: 10.01.2003

Z zanemarjanjem svojega zdravja ogrožate tudi svoje podjetje.



V poslovnem svetu naj bi veljalo, da zna izkušeni vodja ustrezno ravnati v vseh okoliščinah. Seveda pa se je treba zavedati, da ponavadi v odločilnih trenutkih, ko se je treba odločiti o poslovni usmeritvi, ostanemo sami, kot nekakšni sodobni Kolumbi, čeprav praktično nikoli nismo osamljeni, saj je naš položaj, vsem na očeh, naše odlike so skoraj neopazne, napak pa nam nikoli ne odpustijo.

Zato menim, da so naslednje odlike skoraj “zakon” za vsakega poslovneža:
- profesionalnost
- samoobvladovanje
- poštenost
- redoljubnost
- točnost
- potrpežljivost
- zmernost
- bolj ali manj enako razpoloženje
- zdravje in zadovoljiva telesna pripravljenost.

In danes bi rada napisala nekaj besed prav o zadnji, ki pa je po mojem mnenju zelo pomembna.

Ne le zasebna stvar

Zdravje že dolgo časa ni več samo zasebna stvar in tudi v današnjih časih velja latinski izrek, ki pravi, da “kdor pazi na svoje zdravje, pazi na svoje življenje”. Večno hitenje, napetost in želja čim hitreje narediti čim več, po navadi celo na račun odmora za malico ali kosilo, zgoščujejo delovni dan vsakega poslovneža in ga počasi vodijo k nevarni stresni točki. Marsikateri poslovnež je pod nenehnim stresom, saj marsikoga sili v prenapenjanje moči želja, da bi sebi in družini čimprej zagotovil udobnejše življenje, nekateri so lahko preobremenjeni zaradi napačne delitve dela, slabe organizacije, nekateri pa so postali pravi deloholiki, obsedeni z delom.

Marsikateri poslovnež trdi, da je delo v določenih strokah postalo izredno naporno, saj je ritem postal skoraj nevzdržen. Taki napori pa prej ali slej pripeljejo do srčne kapi ali do težav z živci in želodcem.

Podjetnik, ki trdi, da je njegova bolezen njegova stvar, nima prav. Njegova dolgotrajnejša bolezen ali celo najhujše, ni le udarec za njegovo družino, prijatelje, temveč tudi za njegovo podjetje, saj je sposobne ljudi težko nadomestiti. Vsako podjetje bi moralo svoje zaposlene pošiljati na redne sistematične preglede, poskrbeti bi moralo tudi za zdravstveno osveščenost, saj temu ne posvečamo dovolj pozornosti in pomembnost preventive vse premalo upoštevamo.

Nevarna managerska bolezen

Posledicam stresa so bolj izpostavljeni moški kot ženske. Veliko moških zboli za tako imenovano managersko boleznijo. Njena znamenja so visok krvni pritisk, prebavne motnje, živčne težave in podobno, bolezen pa povzročita prenaprezanje, ki prinaša nenehne strese, in veliko premalo počitka.

Ljudje, ki se jih loteva ta bolezen so navadno pretirano vestni, se razburjajo zaradi vsake malenkosti, hočejo opraviti vse sami, na plečih nosijo veliko odgovornosti in veliko obveznosti, nalagajo si novo delo in prevzemajo nove in nove naloge, s katerimi se ukvarjajo tudi doma in s tem zapolnijo še tisti prosti čas, ki jim preostane, tako da zanje ne obstaja nič drugega kot delo za podjetje. Ko se upokojijo, doživijo še hujši stres, saj se ne morejo navaditi na življenje brez naglice, telefonov, sestankov in kupa obveznosti, ki so si jih nalagali vso delovno dobo. Lahko so tudi agresivni in se do okolice zavedno ali nezavedno vedejo celo sovražno. Nekateri zdravniki celo trdijo, da sta lahko jeza in sovražnost prvi znamenji obolenja srca.

Zdravje vodilnih ljudi poleg stresa najbolj ogrožajo kajenje, povišan krvni pritisk in prevelika telesna teža, pa tudi premalo gibanja oziroma telesne dejavnosti.

Vedno laže je dajati nasvete, kot pa se po njih ravnati, ko pa bolezen ali simptomi potrkajo na naša vrata, se zavemo in začnemo razmišljati o spremembi življenjskih navad.

Skrb za prehrano

Navsezgodaj zjutraj raje ne sezite po cigareti in ne odhajajte v službo brez zajtrka. In če že ne mislite na svoje zdravje, pomislite, kako deluje sapa človeka, ki je zajtrkoval cigareto. Nič ni narobe, če kaj prigriznete tudi okrog desete ure, saj vam bo za to zelo hvaležen vaš želodec, ki bo tudi protestiral, če bo predolgo prazen, nato pa kar naenkrat prepoln s preobilno zaužito hrano. Star pregovor, ki pravi, naj “zajtrk človek poje sam, kosilo deli s prijateljem, večerjo pa da sovražniku”, tudi v današnjih časih najde globlji smisel. Čeprav kava spodbuja intelektualne sposobnosti, ne sme biti edini dopoldanski obrok zaposlenih!

Kakšna je pravilna prehrana, ni treba posebej poudarjati, jesti pa je treba počasi in v miru ter hrano dobro prežvečiti. Že to pomaga do boljšega počutja in prepreči marsikatero bolezen prebavil, saj so številne raziskave pokazale, da je prehrana v tako imenovanih visoko civiliziranih družbah najmanj zdrava.

Ne zanemarite počitnic

Zdravniki, ki se ukvarjajo s takimi boleznimi, zagovarjajo obvezne počitnice, če se le da v dveh delih, saj sprememba okolja blagodejno vpliva na psihično stanje, umirjene telesne dejavnosti pa koristijo splošnemu stanju organizma. Hudo narobe ravnajo poslovneži, ki tudi na počitnicah kar naprej čepijo pri telefonu in delajo, še bolj napak pa ravnajo, če zahtevajo, da tako delajo tudi drugi. Čeprav uspešen manager ne more zakleniti predala in vse skupaj pustiti za nekaj časa, mora oditi na krajši nemoten dopust. Tisti, ki menijo, da brez njih nič ne bo opravljeno in nosijo breme vsega poslovanja na svojih plečih, postanejo žrtve lastnega načina življenja.

Ne prenašajte stresa na druge

Sčasoma prisilijo tudi druge okrog sebe, da začno ravnati tako, saj si ne predstavljajo, da bi lahko kdo živel kako drugače, kot živijo oni. Zelo sebično je, če direktor ki nima otrok ali pa so ti že odrasli, kliče sodelavce, ki so na dopustu, da bi končali ali opravili kako delo. Ravno tako je sebično, če jih sili, da delo nosijo domov, tako da se ne morejo posvečati družini. Taka dejanja so dopustna le redko. Pogosto delo ni opravljeno pravočasno zaradi slabe organizacije in neskončnih sestankov, tako da so zaposleni lahko žrtve stihijskega načina dela. Včasih zadošča, da je v delovnem okolju samo ena oseba pod stresom, pa lahko “zboli” vsa skupina.

Zdrav človek, ki ni preutrujen in se dela loti profesionalno, pozitivno vpliva na druge. Če je takih ljudi več, tudi najzahtevnejša težava ni nerešljiva. Seveda pa mora biti delo razporejeno enakovredno med vsemi člani delovne skupine.
Nekateri so dovzetnejši za bolezni kot drugi.. Čeprav so slabšega zdravja ali resno bolni, ostanejo v službi in se naprezajo, dokler na koncu ne padejo v posteljo. Taki ljudje se ponavadi bolj ukvarjajo s svojim avtomobilom kot s seboj.

Čeprav od vodilnega ne pričakujemo, da bo pokal od zdravja in kondicije, mora vseeno skrbeti za zdravje. Poslovnež si ne sme dovoliti, da bi zbolel zaradi lastne malomarnosti, temveč mu skrb za zdravje nalaga tudi njegovo delovno okolje, pred katerim je odgovoren že zato, ker je sprejel pomembne poslovne obveznosti in ugodnosti.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *