|
|
||
Kako prepričati vlagatelja»Ni razloga, da bi na poslovne angele in sklade tveganega kapitala gledali kot na bogove in se počutili v podrejenem položaju. Seveda pa se je treba na srečanje s potenciranim investitorjem dobro pripraviti,« podjetnike opozarja Marjana Majerič.
Kako prepričati vlagatelja, da bo vložil denar v projekt drugega podjetnika, ve najbolje tisti, ki je sam vlagatelj. Marjana Majerič je več kot desetletje delala kot investicijska menedžerka v prvem skladu tveganega kapitala v Sloveniji in pomagala rasti podjetjem. Med »njenimi« podjetji so tudi taka, ki so postala gazele leta, ali pa so njihovi podjetniki dobili priznanje Podjetnik leta. Sedaj je pomočnica direktorja Tehnološkega parka Ljubljana in med drugim izobražuje podjetnike, ki želijo stopiti pred vlagatelje tveganega kapitala in jih prepričati, da imajo potencial. Tu so njeni nasveti.
Kaj iščejo vlagatelji?
Družbe tveganega kapitala in poslovni angeli niso dobrodelne organizacije. Njihovo delovanje vodi enak vzgib kot podjetnika – dobiček, doseganje donosa in rast posla. Njihovo vlaganje je sistematično. Vstopajo v tista podjetja, od katerih si obetajo visoko povišanje vrednosti. Iščejo naložbe z visokim pričakovanim donosom. Takšni donosi pa so mogoči zlasti v zgodnjih fazah razvoja perspektivnih podjetij, ko lahko investitor za relativno majhen vložek pridobi relativno velik delež podjetja ter ga v nadaljevanju partnerskega sodelovanja spremlja in spodbuja na poti hitre rasti. Vlagatelji nosijo veliko tveganje, zato si obetajo visok donos zlasti od visokotehnoloških podjetij na področju biotehnologije, nanotehnologije, razvoja novih materialov, medicinskih pripomočkov … Zato v svoj portfelj naložb prednostno dodajajo takšna podjetja. A tovrstne investicijske priložnosti so omejene, zato se vlagatelji tveganega kapitala ozirajo tudi drugam – odvisno od tega, kako so organizirani. Nekateri podpirajo samo eno vejo industrije, za katero so specializirani in jo najbolje poznajo, drugi pa iščejo investicijske priložnosti v različnih panogah.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|