Kako razviti franšizno mrežo?

Avtor: Igor Pavlin | Objava: 08.03.2010



Več podjetnikov sprašuje za nasvet, kako razviti franšizno mrežo.
 
Zgodba se začne, ko neko podjetje ugotovi, da se zgolj s svojimi finančnimi sredstvi ne bo moglo širiti in rasti. Poleg tega tudi slabo pozna območje, kamor naj bi se širilo. Navadno gre za trgovino ali tudi lokal, v katerem bi opravljalo določeno storitev. To pa ni nujno le preprosta želja po izrabi potenciala lastne blagovne znamke, ampak tudi zahteva ekonomije obsega samega preživetja podjetja v daljšem časovnem obdobju, s čimer je povezana tudi hitrost širjenja. Ob tem je primerno pripomniti, da vrsta podjetij ne spozna take možnosti ali celo nuje, še zlasti, če jim gre v danem trenutku dobro brez »tujkov, ki jih je težko nadzorovati v mreži lastnih enot«. Ob tako nastali odvisnosti od drugih se je treba naučiti novega pristopa, nove vloge, ki pa zahteva poglobljeno poslovno znanje na področju vodenja in upravljanja, predvsem pa dela z od podjetja pravno ločenimi pravnimi osebami, ki niso navadni partnerji.
 
Preden naj bi se podjetje odločilo za franšizing, mora biti trdno prepričano o uspešnosti posla in obstoju tržišča v daljšem časovnem obdobju ter o ustreznem ugledu lastne blagovne znamke na območju širjenja. Postaja namreč tudi »modelni vodja« verige pridruženih podjetij. Vzpostavitev mreže zahteva specializirano znanje za razvoj sistema ter specifična poslovna in pravna znanja. Ob tem pa so nujno potrebne izkušnje. Običajno so za to potrebni izkušeni svetovalci, ki najprej ugotovijo izvedljivost takega širjenja, potem pa pomagajo razviti franšizni priročnik, ki se ga bodo morali franšizojemalci dosledno držati pri vsakodnevnem poslovanju. Poleg tega je potreben razvoj celostnega »franšiznega paketa« z izračuni finančnih obveznosti franšizojemalcev, razvoj programov usposabljanja, načina nadzora franšiznih enot, dinamike rasti itn. Sledita razvoj testne enote in preizkus formata enote. Eden najtrših orehov je izbor zaupanja vrednih franšizojemalcev, ki bodo pripravljeni natančno slediti navodilom. Pa še to: za razvoj mreže so potrebni tudi kredibilni svetovalci, ki so člani franšiznih združenj tako v Evropi kot drugje. Vrsta samozvanih svetovalcev pa se uči franšizinga kar na lastnih strankah. V Sloveniji je eden poglavitnih ciljev nacionalne franšizne organizacije prav vzpostavitev kakovostne podporne strukture za razvoj franšiznih sistemov.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *