Kako se znebite strank?

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.06.2003

Ali kako pripravite kupca do tega, da izgubi živce in se ne vrne nikoli več?



Če imate preveč strank, se jih lahko hitro znebite. Upoštevajte naslednjih devet nasvetov:

1. Enkrat letno počistite svoj lokal. Kupci imajo danes velikansko izbiro možnosti za nakup, pa naj bo to pri vaših lokalnih konkurentih, prek prodajnih katalogov ali prek televizijskih programov. Če vaša prodajalna ni čista in urejena, bodo stranke raje kupovale drugje ali celo iz svojega naslonjača v dnevni sobi.

2. Namestite različno opremo, mize, omare in druge prepreke tako, da boste strankam čim bolj otežili dostop. Dostop do prodajnega mesta je tako pomemben, da imate samo enkrat priložnost vplivati z njim na prvi vtis stranke.

3. Recite stranki »Samo trenutek!«, potem pa se vrnite čez pet minut. Tako boste stranki povedali, da za vas ni pomembna, da je neumna in da nima pojma o času. Povsem nekaj drugega je, če ji prijazno rečete: »Pridem takoj, ko bom postregel to stranko, in potem se vam bom posvetil enako kot njej.« Razumna stranka bo rekla »Dobro!« in se razgledala po prodajalni.

4. Nehajte delati takrat, ko pride kupec. Pomislite, kako se počutite, kadar deset minut stojite v vrsti, nakar uslužbenec neha delati in vam svetuje, da se postavite v sosednjo vrsto. Ponavadi obstajata samo dve možnosti: ali stranka izgubi živce ali pa mirno odide in se ne vrne več.

5. Odgovorite na telefonski klic v trenutku, ko pride stranka, ki je dolgo čakala na postrežbo. Nikar se ji ne opravičite, ampak se čim dlje pogovarjajte po telefonu. Na koncu pogovora poglejte stranko v oči in recite svojemu sogovorniku: »Pokličem te takoj, ko bom postregel stranko.« Tako boste stranki najbolje pokazali, kako pomembna je za vas. Zapomnite si, da si vsaka stranka želi počutiti pomembno!

6. Kadar se stranka pritožuje, ji recite »To ni moj oddelek!« ali pa »To ni moj problem!«. Praviloma bi morali jezni stranki pozorno prisluhniti, ji med govorjenjem občasno prikimati ali pripomniti, da se z njo strinjate. Ko stranka pove vse, kar ji leži na duši, ji postavite čarobno vprašanje: »Kaj želite, da storimo za vas?« Pogosto se bo izkazalo, da je za zadovoljstvo stranke potrebno narediti manj, kot si lahko predstavljate.

7. Zaposlite uslužbence, ki raje klepetajo med seboj, kot da
bi postregli stranke. Eden najboljših načinov, da poveste
stranki, kako pomembna je za vas, je, da se ne zmenite zanjo.

8. Reklamirajte izdelke, za katere veste, da vam bodo pošli še pred koncem akcije. Neka tuja maloprodajna veriga je slovela po tem, da v njenih prodajalnah nikdar niso imeli tistega, kar so oglaševali. Danes ne morete v teh prodajalnah kupiti ničesar več, kajti veriga je medtem propadla.

9. Razgledujte se naokoli in razmišljajte o vsem, razen o tem, kar vam pripoveduje stranka pred vami. Ljudje z denarjem v žepu vam bodo pomagali k lepšemu življenju, če jih boste znali ceniti. To pa pomeni, da jim morate zagotoviti poštene cene, ustrezno lokacijo, pravočasne storitve in prijeten nakup. Danes je zelo malo trgovcev, ki so v mestu brez konkurence. Toda tudi ti še nimajo zagotovljenega uspeha. Kupci so pripravljeni nakupovati tudi daleč od svojega doma.

Povzeto po Internet: www.visionaryvoices.com/library

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *