Kakšna je vaša interna stopnja donosa?

Avtor: Jaka Vadnjal | Objava: 10.07.2007

Gre za izračun, ki skupaj z metodo diskontiranega denarnega toka daje sliko o tem, kako uspešna bo naša naložba. Te izračune pogosto od podjetnika zahtevajo tudi banke pri pogovorih o posojilu. Kako to izvesti brez dragih finančnih svetovalcev?


Slika 1: Neto sedanjo vrednost izračunamo tako, da najprej izračunamo diskontni faktor, za katerega v Excelu uporabljamo formulo, ki je vidna zgoraj. Diskontirani denarni tok za posamezno leto (stolpec D) je zmnožek denarnega toka in diskontnega faktorja.

Podjetniki se vsakodnevno odločajo o veliko pomembnih podrobnostih, kot so, kako organizirati delo, kje nabaviti surovino, kakšno ceno ponuditi kupcu, ki se zanima za zelo veliko količino in podobno. Čeprav v teoriji učimo, da za vse take odločitve obstajajo orodja, s katerimi si podjetniki lahko pomagajo, je realnost taka, da v sodobnem dinamičnem poslovnem svetu podjetniki pogosto sploh nimajo časa, da bi za vsako odločitev opravljali analize, izračune in tako naprej. Pri tem je seveda pomembna tudi tako imenovana »velikost igre«. Če se bolj ali manj »čez palec« odločamo o sto evrih vrednem nakupu pisarniškega materiala, je posledica napačne odločitve za podjetja veliko manj tvegana, kot če se narobe odločimo o na primer novi tehnologiji, za katero moramo odšteti več sto tisoč evrov. 

Vrednotenje odločitev 

Prav velike investicijske odločitve, za katere podjetniki sicer načrtujejo in si želijo, da bi poslovanje podjetja izboljšale, lahko podjetje zelo hitro uničijo. Še posebej če se podjetje za plačilo naložbe zadolži, kar je zelo pogosto, in se pozneje izkaže, da so bili pričakovani denarni prilivi preveč optimistično načrtovani. Hkrati se v povezavi z naložbo pogosto pojavijo še drugi stroški (na primer večje potrebne zaloge materiala, večje terjatve do kupcev zaradi povečanega obsega prodaje in proizvodnje), ki jih podjetniki ne načrtujejo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *