Kamiončki …

Avtor: Primož Lemež | Objava: 09.07.2011

Pick-upi so pri nas namenjeni predvsem ljubiteljem, saj kakšne posebno velike uporabne vrednosti nimajo. Je pa vožnja z njimi lahko svojevrsten užitek.


Amarok je klasičen volkswagen – korektno oblikovan in kar malo dolgočasen.

V Ameriki so prav taki avtomobili najpriljubljenejši. V Alabami te lahko stane življenja, če ga nimaš, pa ne zato, ker bi ga nujno potreboval, ampak zato, ker se ne moreš vključiti v družbo »redneckov«, kot pravijo nekoliko posebnim ameriškim farmarjem. To pa je lahko v tistih delih sveta nevarno! Torej pick-up ali nič!
 
V Evropi ti avtomobili niso ravno pogost pojav na cesti. Morda se tudi zato evropski proizvajalci do pred kratkim niso odločali, da bi jih postavili na svoje tekoče trakove. Do pred kratkim sem zapisal, saj se je pred kratkim za čuda prvi opogumil Volkswagen. Za čuda zato, ker tam vse dobro premislijo, počakajo, da vidijo, kako se bo izteklo največjim evropskim tekmecem, potem pa »udarijo«. Zdaj pa so udarili kar prvi s svojim amarokom. Očitno je zmanjkalo afriških nomadskih plemen, po katerih bi lahko poimenovali svoje avtomobile, tako kot na primer tuareg, pa so se odločili za volka, kar amarok pomeni v jeziku Inuitov, kanadskega plemena, ki živi na Aljaski. Kakor koli se že ta avtomobil imenuje, je popolnoma evropski izdelek – prvi te vrste. Zdaj pa lahko samo še čakamo, kdo bo prvi posnemal Volkswagna.
 
Drugače pa je »domači« tekoči trak za te avtomobile Japonska. Tudi v Sloveniji za zdaj še prevladujejo japonski proizvajalci – na vrhu pa je Nissanova navara. V Afriki je seveda zakon toyota hilux, v Ameriki težki ameriški pick-upi, ki jih izdelujejo pri General Motorsu in Fordu z značilno prostornimi in velikimi bencinskimi motorji, ki so za Evropo praktično neuporabni. Res pa je tudi to, da pick-upi po Evropi niso ravno priljubljeni in da jih nikjer ne morete videti prav veliko. Če sem pošten, tudi sam ne vem, kakšno uporabno vrednost bi mi prinesel, vsekakor pa bi mi omogočil kar nekaj zabave.
 
Volkswagen amarok
 
Kot rečeno, je Volkswagen zadnji proizvajalec, ki je vstopil na trg tovrstnih kamiončkov. Prav gotovo jih je opogumila odlična prodaja tuarega z odličnimi športnimi rezultati z vztrajnostnega relija Dakar, na katerem so v zadnjih letih zmagovali kot po tekočem traku. Zagotovo so pripomogle tudi količine, ki se prodajajo po svetu. Da je bila odločitev pravilna, je jasno. Avtomobil je treba tudi v Sloveniji kar nekaj časa čakati, kar pomeni, da je zanimanje večje od trenutnih zmogljivosti proizvodnje.
 
Sicer pa je amarok klasičen volkswagen – korektno oblikovan in kar malo dolgočasen. Seveda je res tudi to, da pick-up še nikoli in nikjer ni ustvaril velike umetniške dodane vrednosti. Gre za avtomobil, ki mora imeti kabino (ponavadi si lahko kupec izbere med kratko kabino, namenjeno dvema ali samo zasilno štirim, ali pa podaljšano kabino s po dvojimi vrati na vsaki strani, v kateri se lahko precej udobno pelje tudi pet potnikov), ter keson. Tudi za keson velja, da mora biti praktičen. Dobro je, da imajo odprta zadnja vrata (če jih lahko tako imenujemo) tako nosilnost, da se lahko nanje usede tudi kak težji človek. Zelo priporočljivo je tudi, da so notranji blatniki zadnjih koles toliko razmaknjeni, da mednju lahko naložite evropaleto. In seveda je priporočljivo, da lahko nosi dovolj tovora, da vam ni treba prositi soseda z navadnim avtomobilom, da vam domov pripelje nekaj vreč cementa.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *