Podjetnik logo
 

Kariera po karieri

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 10.06.2003

Jean-Michel Lagarde ima že čez sedemdeset let, a še vedno aktivno vodi vse posle svojega uspešnega podjetja Groupe Seda. Srečali smo ga ob obisku partnerskega podjetja LTH iz Škofje Loke.



»Da bi mislil na pokoj, dajte no, pokoj človeka samo pasivizira,« odgovarja Jean-Michel Lagarde, sicer ustanovitelj podjetja, ki v Franciji oskrbuje s hladilnimi napravami samopostrežne trgovine, verige restavracij, kot je med drugim tudi pri nas znani Sodexo, in - vse druge, ki potrebujejo te izdelke.

Podjetje Groupe Seda je Jean-Michel Lagarde ustanovil leta 1975, v svojih poznih štiridesetih letih, torej takrat, ko mnogi že počasi razmišljajo, kako se bodo izklopili. Potem ko je že zgradil svojo prvo kariero na finančnem področju v finančnih upravah večjih podjetij, je dramatično preklopil in v 26 letih zgradil podjetje, ki je na tem področju četrto v Franciji, oziroma, če odštejemo tri prva trgovska podjetja, ki so v bistvu izpostave proizvajalcev hladilnih naprav, prvo med neodvisnimi distributerji hladilnih naprav.

Namesto lova in ribištva - novi cilji

Jean-Michel Lagarde razlaga, kakšen je njegov delovni tempo. Dela deset ur na dan in celo v soboto (do ene ure) in v nedeljo dopoldne. »Delo v soboto mi da krasno priložnost, da pokličem vse svoje komercialiste - in to že med zajtrkom, ko so še pri rogljičku in kavi - in zvem natančno, kaj se dogaja v prodaji.«

Pohvali se, da je organizacija podjetja zelo »plitva«, torej brez nepotrebnih hierarhičnih plasti. V centrali in v sedmih podružnicah dela skupno samo 47 ljudi, promet pa dosega približno 140 milijonov frankov, kar je nekako 20 milijonov evrov. »Ne predajam se lovu, niti ribištvu. Veselijo me predvsem nove naloge. Človek mora biti ne glede na starost dinamičen, mora si zastavljati nove cilje, mora imeti voljo.« Kakšen užitek? Morda avtomobili. Na svoje »obhode« k evropskih dobaviteljem vedno potuje sam, z lastnim BMW-jem (sedmico) ali maserattijem.

Formula uspeha

»Kaj je vaša formula uspeha?« sprašujemo gospoda Lagarda. »Imeti ob sebi dobro ekipo,« odgovarja. »To pomeni, da mora vsa ekipa ves čas sodelovati in vodja mora biti z njo. Podjetnik mora ekipi ves čas promovirati izdelke, ki jih prodajamo. Ekipi je treba dati zelo jasne cilje, podobno kot ima tudi nogometno moštvo zelo jasne cilje. V ekipi pa ne sme biti nikogar, ki bi mu manjkalo motivacije.«

Sodelovanje s Podjetnikom leta

Jean-Michel Lagarde ocenjuje, da bo z LTH v nadaljnjih letih še veliko sodeloval. Pravi, da je v Jožetu Angeliju (ki ga bralci Podjetnika poznajo kot Podjetnika leta 2000; lani pa je prevzel LTH), našel zelo sorodno dušo, ki zna zbrati okoli sebe dobre ljudi in jim navdahniti voljo do dela. »Zdaj lahko samo še skupaj uspemo,« komentira spremembe v LTH Jean-Michel Lagarde.

Je LTH za vas zanimiva zaradi cene ali so še drugi razlogi? »Sama cena, ne glede na izdelek, ne more biti razlog za nakup. Torej gre za pravo razmerje med kakovostjo in ceno. Mi vsak izdelek najprej testiramo in se začnemo pogovarjati o ceni šele potem, ko izdelek preskoči prvo oviro. Potem se pa začnejo pogajanja, in pri tem sem vztrajen. Sicer so pa izdelki LTH zdaj primerljivi z izdelki proizvajalcev iz Italije, Španije ali Portugalske.

Še zadnji nasvet Jean-Michel Lagardea kolegom podjetnikom: »Vodja mora paziti, da tudi če ima kakšne težave, te pozabi, ko vstopi v podjetje; sicer ljudi to moti in jih demotivira.« Jean-Michel Lagarde živi s svojim podjetjem, zato se zasmeji, ko se spomni na vprašanje glede pokoja in sklene: »Morda bom šel v pokoj čez 14 let.«

Osebna izkaznica

Kdo: Jean-Michel Lagarde
Podjetje: Groupe Seda, sedež na jugu Francije, v Cheval Blanc, blizu Avignona
Dejavnost: Prodaja hladilnih naprav
Ljudje in promet: 47; 20 mio evrov


Kaj nas uči Jean-Michel Lagarde

- Leta nikakor niso ovira za podjetništvo.
- Dobra ekipa je ključ za uspeh, toda tej ekipi je treba dati jasne cilje.
- Tudi če ste sami slabe volje, tega ne pokažite sodelavcem, ker jih boste demotivirali.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *