|
|
||||||
Katarina Pišot in franšiza Nara Camicie»Če bi vedela, da bo tako lepo, bi se že prej odločila za to pot,« pravi lastnica franšizne trgovine.
Ko je bila poslovodja v franšizni trgovini z oblačili, je naredila odločilen preskok in podjetnica iz Sela pri Ajdovščini bo maja letos že drugo leto zadovoljna lastnica znane italijanske franšizne trgovine z modnimi srajcami, Nara Camicie, v Novi Gorici. Kot pravi, ji v tem času ni bilo niti enkrat žal za svojo odločitev. »Če bi vedela, da bo tako lepo, bi se že prej odločila za to pot,« pravi Katarina Pišot. Franšizna veriga Nara Camicie je na trgu že 20 let. Specializirana je za moške in ženske modne srajce. Danes so prisotni po vsem svetu, zlasti veliko jih je na Japonskem. Odločitev za zapustitev varnega delovnega mesta z redno plačo ni lahka, pojavi se vrsta strahov, dvomov in vprašanj. Kako je bilo to pri vas? Na začetku je bilo res malo strahu. A če pomislim, sem si od vedno po tihem želela imeti nekaj svojega, to mi je bil cilj v življenju, ki sem ga imela »skritega v predalu«. Sicer pa delam v trgovini od zaključka šolanja, tako da to področje dobro poznam. Pri svoji zadnji zaposlitvi sem bila poslovodja v franšizni trgovini z oblačili. Lastnici sta bili iz Ljubljane, tako da sva v Novi Gorici s sodelavko sami skrbeli za trgovino. Precej časa sem preživela v tej trgovini in trpelo je tudi moje zasebno življenje. Nakar se je oglasil tudi moj mož in me začel nagovarjati k temu, da sem začela razmišljati o lastni podjetniški poti s franšizno trgovino. On je podjetnik in ve, kako stvari potekajo. Zato je njegova podpora veliko prispevala k moji končni odločitvi. Sama verjetno ne bi toliko tvegala, saj je težko začeti, če nimaš kapitala. Žal, zaledje moraš imeti. Samo za opremo sem potrebovala garancijo za kredit. Mislim, da država preslabo podpira podjetništvo v začetkih. Kako ste občutili prehod iz zaposlene v franšizni trgovini na lastnico? Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.
Zelo všeč mi je bilo. Sicer je res obremenilno, zlasti prvo leto, ko sem bila sama po 12 ur v trgovini. Lahko se zgodi, da trpi tudi zasebno življenje. Imaš pa notranje zadovoljstvo, ki je neprecenljivo, ki ti dviguje samozavest in te žene naprej. Trgovino čutiš kot delček sebe in si zadovoljen, ko vidiš, da ti gre, da te ljudje cenijo, ker vidijo, da ti je uspelo. Zdaj tudi od ljudi prihaja več pohval kot negativnih pesimističnih napovedi. Spodbude so zelo dobrodošle. Lahko rečem, da sem prišla poslovno do točke, ko sem zadovoljna s tem, kar sem in imam. Nihče mi ne stoji nad glavo in to veliko pomeni. Kako je potekala izbira franšizne trgovine? Je bila to prva in edina odločitev ali je potekala izbira med vrsto blagovnih znamk? Ko sem se odločala za svojo franšizno trgovino, sem hotela imeti trgovino z eno samo blagovno znamko, to je bil prvi pogoj. Že zaradi nabave, da opraviš vse na enem mestu. Ker sem se odločila, da bom delala vse sama, ti to prihrani veliko sitnosti. Odločitev je bila med nekaj blagovnimi znamkami. Razmišljala sem o Mangu, Zari, Benettonu, Stefanelu, na koncu pa sem se odločila za Naro. Pri zastopniku sem se pozanimala za pogoje poslovanja, o njihovih maržah, kaj mi zagotavljajo, če odprem njihovo trgovino. Še isti teden je prišel zastopnik za Slovenijo pogledat prostor v Gorici in pripravil okvirni izračun za opremo. Stekla so pogajanja, ker so se številke nekoliko spreminjale ... Treba je biti previden, ker ti hitro lahko kaj uide oziroma se podraži. Zakaj ste izbrali prav to franšizo? Ker trgovino in njene izdelke poznam že več let, ker je že uveljavljena, ni potrebe po promociji kakovosti in uveljavljanju na trgu. Njihove franšizne trgovine sem že prej videla po nakupovalnih središčih v tujini in so mi vedno padle v oči. Ko sem raziskovala trg, se mi je ta trgovina zazdela primerna za Novo Gorico. Kako pa je delati v znani verigi, kot je Nara Camicie? Dober. Imaš občutek varnosti, pokritost hrbta, da stoji nekdo za tabo, da nisi sam. Dajo ti zaledje, ker veš, da prodajaš nekaj, kar je v redu, kar se prodaja po vsem svetu, da je uveljavljena blagovna znaka, ki je že toliko let na trgu. Kaj ponujajo franšizijem? Kako je z izobraževanji? Na začetku ti veliko pomagajo z nasveti pri izbiri novih kolekcij, količini, zalogah, postavljanju artiklov v izložbe ... Podrobno te poučijo o načinu delovanja in njihovih izdelkih, saj jim je v interesu, da dobro prodajaš. Pa tudi ko imaš vprašanja, težave, ti vedno pomagajo. Seveda moraš prej pristati na njihove pogoje poslovanja. Koliko prej se naročajo nove kolekcije? Z vstopom v EU so se stvari poenostavile tudi glede nabave. Kolekcije se naročajo za eno leto naprej. Tako da imajo vse leto za izpolnitev naročila. Nabavlja se štirikrat letno, štirikrat letno te povabijo na predstavitev novih kolekcij. Franšiziji izbirajo izdelke, ki gredo na podlagi naročil v proizvodnjo. Pri tem ti precej pomagajo in usmerjajo. Je pa tvoja odločitev, kaj boš naročila. Prodajaš, kar naročiš. Oni ti določajo le količino, koliko je minimalno naročilo glede na velikost kraja, število prebivalstva in velikost prodaje. Trgovina mora biti vedno založena. Kaj pa, če dobro prodajaš in ti zmanjka zaloge kakšnega modela? Brez težav narediš dodatno naročilo. Skladišče je v Trevisu v Italiji, tako da lahko grem tudi sama iskat. Osebno sem mesečno v stiku z odgovornim za naše področje, da vidim, kaj se dogaja. Ali lahko sami določate cene izdelkov? Ceno določajo oni. Od te lahko odstopaš za 7 odstotkov navzgor ali navzdol. Če so odstopanja večja, se to šteje kot nelojalna konkurenca do drugih trgovin, zato si jemljejo pravico, da ti vzamejo franšizo. Tako tudi zaščitijo svoje franšizne trgovine. So za delo v franšizni trgovini nujne poprejšnje izkušnje z delom v trgovini ali se lahko tudi kdo brez izkušenj spusti v posel? Pri Nari te poučijo o izdelku, kako ga prodajaš. O sami trgovini bolj malo. Dobro je, da si pogledaš osnove trgovine, to precej koristi. Ni trgovina samo to, da nabaviš in daš na police. Precej je »papirologije«. Ali ponujajo pomoč pri začetkih, če nimaš dovolj kapitala? So pripravljeni pomagati pri začetnih stroških z odlogom plačila? Mislim, da ne. Imeti moraš bančno garancijo. Brez tega se niti ne spuščajo v pogajanja. To je prvi pogoj. Sicer so glede poslovanja zelo korektni. Res pa je tudi odvisno, kaj od njih pričakuješ. Njim je cilj, da prodajaš čim več. Oni te k temu spodbujajo, ne pa ovirajo. Kakšen je vaš nasvet za uspeh v taki franšizni trgovini? Ključna je dobra lokacija. Mislim pa, da mora biti lastnik trgovine v njej tudi fizično prisoten, sicer ne veš, kaj se dogaja, ne poznaš mnenja strank. Vsaj štiri ure na dan je dobro, da si prisoten. V trgovini sem dobila celo stranko z Dunaja, ki naroča modele prek interneta. Za novo leto je bila v Gorici in se zaljubila v trgovino in njene izdelke (v Avstriji ni franšize Nara Camicie). Poslala sem ji katalog, ona pa meni naročilo po e-pošti. Ali razmišljate o odprtju e-trgovine? Zaenkrat še nimam svoje (www.sloveniaholidays.com/NARA-CAMICIE/index.html ). Me pa zelo mika in delam na tem, a se moram najprej pozanimati, ali lahko to izvedem pri lastnikih franšize. Nara sicer nima še svoje e-trgovine, glede tega Italijani vseeno malce zaostajajo za nami. Zdaj šele začenjajo posodabljati svoje komunikacijske kanale s sodobnimi komunikacijskimi sredstvi, kot je internet. Zdaj bomo lahko tudi franšiziji začeli nabavljati blago prek spleta. Kako pa je poskrbljeno za promocijo blagovne znamke? Ali to počno s sedeža podjetja? Promocija trgovine v lokalnem okolju je prepuščena franšizijem. Včasih, ko je bil generalni uvoznik za Slovenijo, je poskrbel za oglas v kakšni reviji. Sama oglašujem v reviji Gala v modnem kotičku. Oblačim pa tudi gospo na lokalni televiziji, TV Primorka. Franšiziji v glavnem poskrbimo vsak zase. Skupaj zaenkrat ne nastopamo. Franšiza Nara Camicie
Začetna naložba: 25.000 evrov za opremo (po 15 letih jo moraš obnoviti; v 3 do 5 letih naj bi se stroški naložbe povrnili) Prva zaloga: okoli 19.000 evrov (odvisno od velikosti lokala in velikosti kraja) Plačilni roki: 60 dni (pri tem so zelo strogi) Tovarna: Treviso Sedež: Milano Spletni naslov: www.naracamicie.com E-pošta: katarina.pisot@volja.net |
|