Klasični kombiji

Avtor: Primož Lemež | Objava: 09.07.2011

Klasični kombiji se večinoma uporabljajo za prevoz tovora, veliko manj za prevoz potnikov. To velja predvsem za tiste največje, ki se jih še sme voziti z vozniškim dovoljenjem »B« kategorije.


Mercedes vito mixto 116 cdi je praktičen in predvsem deloven avto, hkrati pa kot mercedes lep, natančno izdelan in delno prestižen.

Teh je brez dvoma veliko, verjetno največ na naših cestah. Res pa je, da podjetje, ki ima tak avto, opravi veliko kilometrov. Zato imajo take avtomobile dostavljavci, hitra pošta, pa podjetja za lastne prevoze … To velja zlasti za lahke dostavnike za prevoz tovora. Precej manj je tistih za prevoz potnikov. In ja, največ LDV-jev (lahkih dostavnih vozil) je namenjenih prevozu tovora, bistveno manj pa prevozu potnikov.
 
Seveda je to logično: ob razvoju enoprostorskih avtomobilov, v katerih se lahko pelje več kakor pet potnikov, je potreba za prevoz ljudi nekoliko padla. Poleg tega so, če smo pošteni, ti avtomobili za vsakodnevno uporabo (tudi za družinsko) preveliki, preokorni, predragi, da bi si jih privoščili namesto osebnega avtomobila, samo zato, da bi, če bi imeli samo en avtomobil, nekaj privarčevali. Sploh če govorimo o velikosti avtomobila renault master, oziroma opel movano (takega smo imeli na kratkem preizkusu). Gre za tiste največje kombije, ki so prav na meji tistega, kar se še sme voziti z vozniškim dovoljenjem »B« kategorije. Torej za devet potnikov, vključujoč voznika, ali 3,5 tone skupne nosilnosti.
 
Za vsakodnevno uporabo so nekoliko primernejši manjši, krajši kombiji, kot so renault trafic ali opel vivaro tour, morda ford transit, falanga PSA in Fiatovi kombiji. Ta dva koncerna izdelujeta avtomobile skupaj, kar se seveda vidi že od daleč. Prav tako LDV izdelujeta skupaj Renault in Opel. No, če smo pri tej zadnji poslovni kombinaciji čisto pošteni, gre za Renaulte, ki se prelevijo v ople za potrebe Opla. Nič narobe, celo dobro, kajti s takimi kombinacijami postane cena za uporabnike sprejemljivejša (namenoma nisem zapisal »sprejemljiva«), tovarnam in trgovcem pa verjetno ostane nekaj več denarja. Preizkusili smo tudi »slovenskega« mercedesa vita. Slovenski je zato, ker ga je bilo spet treba prilagoditi naši zakonodaji. Gre za klasičen kombi, ki so mu odstranili zadnjo vrsto sedežev, za drugo pa namestili železno mrežo (ki mora biti pritrjena in ne sme biti snemljiva), zadnja stranska stekla pa so nadomestili s plastiko. Za tako predelan avtomobil lahko uveljavljate povračilo davka na dodano vrednost. Ob tem pa je taka rešitev še na moč praktična, razen če bi v LDV-ju morali peljati kak daljši predmet. Za osebne prevoze namreč le malokrat potrebuješ več kot 5 sedežev.
 
Mercedes vito mixto 116 cdi
 
Mercedes kot mercedes! Če gre za to znamko, mora biti tudi praktičen in predvsem deloven avto lep, natančno izdelan, vsaj delno prestižen … Če moraš svojo boljšo polovico peljati v opero, ti ne sme biti nerodno pred rdečo preprogo zlesti iz takega avtomobila, prav tako, kakor te ne sme biti strah sesti vanj v delavskem pajacu. Skratka, to je pravi avto, ki ga lahko dopoldne uporabljate za namene »s.p.«, popoldne pa za taksi službo za vaše otroke, da jih razvozite po vseh popoldanskih aktivnostih in zvečer z njim peljete ženo v tisto prej omenjeno opero.
 
Jasno, mercedes kot mercedes, s samo eno ročko ob volanu, medtem ko smo pri vseh drugih navajeni dveh (leve za smerne kazalce in še kaj, ter desne za brisalce in še kaj). No, pri Mercedesu vztrajajo pri eni in občutek imam, da samo zato, da me jezijo. Ampak, če je to edino, kar lahko grajam pri tem avtomobilu, je morda to res samo past.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *