Koliko stane učinkovita spletna stran

Avtor: Robert Rolih | Objava: 10.06.2003

Ste prepričani, da ste pravilno ocenili naložbo v izdelavo nove spletne strani? Spletna stran je namreč predvsem marketinško orodje, ki vam pomaga prodajati izdelke.



Ugotovili ste, da morate na internet. Konkurenca že ima svoje spletne strani in v časopisu ste prebrali, da je že vsako resno podjetje predstavljeno na internetu.

Torej se odločite. Najamete podjetje, ki vam ponuja paket »Super spletna stran« za 30.000 tolarjev, daste jim nekaj na hitro pripravljenega gradiva in spletna stran je čez nekaj dni pripravljena. Navdušeni torej pokličete vse znance in jim zaupate to noro novico.

Mine nekaj mesecev. Položaj z vašo spletno stranjo pa postaja vse bolj sumljiv. Vsi so vam obljubljali, da boste prek nje deležni povpraševanja in da jo bodo kupci častili na kolenih. Toda nič od tega se ni zgodilo. Nihče od kupcev, ki jih vprašate, kje so izvedeli za vas, vam ne reče, da vas je spoznal na internetni strani. Na naslov e-pošte, ki ste ga objavili na strani, niste dobili niti enega povpraševanja. Še vaši poslovni partnerji strani niso pohvalili.

Ali je to sploh mogoče?!?

Seveda je mogoče in to ste izkusili na lastni koži. Koncept nakupa paketne izdelave spletne strani torej nekako ne deluje najbolje. Žal pa ste prepozno ugotovili, da je podjetje, ki vam je ta paket ponudilo, posvetilo vaši strani le kakšno slabo uro. Verjetno je najelo kakšnega študenta, ki naj bi se spoznal na internet, da vam je vašo vsebino na hitro sestavil v lepo internetno stran.

Kaj na internetu deluje?

Paketi za 30.000 tolarjev torej ne delujejo. Morda torej delujejo spletne strani, ki so zelo drage? Tole vas bo zdaj zelo zmedlo Zaupam vam namreč lahko, da v Sloveniji obstajajo tudi podjetja, ki vam bodo brez slabe vesti, za milijon ali dva, naredila spletno stran, ki je le grafično bogatejša različica vaše paketno narejene strani. Dodali ji bodo pač nekaj lepe grafike in prečudovito uvodno animacijo v Flashu.

Stran pa vam še vedno ne bo prinašala nobenih rezultatov! Čudno, ne?

Zakaj večina spletnih strani ne deluje?

Razlog, zakaj obe opisani spletni strani ne delujeta, je enostaven. Poglejmo najprej v osnove vašega poslovanja. Imate podjetje. Izdelujete zelo dobre izdelke, nad katerimi so stranke navdušene. Ker bi radi prodali čim več izdelkov, pripravite nekaj pisem in jih razpošljete okrog. Zakaj ste to naredili? Hoteli ste pač povečati prodajo. Pismo je marketinški dokument, katerega naloga je, da vam pomaga prodajati vaše izdelke.

Nekaj podobnega je tudi vaša spletna stran. To je marketinško orodje, ki vam pomaga prodajati izdelke. Nič več, nič manj.

Žal pa obe podjetji, ki ste jih srečali v tem članku, spletne strani nista pojmovali kot marketinško orodje. Pri njih se je s spletno stranjo igral grafični oblikovalec (ali programer), ki je vašo oddano gradivo preprosto vstavil v svojo grafično podobo. In stran je bila končana. Nič čudnega torej, da vam ne prinaša rezultatov. Ali bi grafični oblikovalec ali programer znal prodajati vaše izdelke v trgovini? Kaj pa po telefonu? Verjetno ne. Kako potem pričakujete, da bo prodajal prek interneta?

Kaj vsebuje učinkovita spleta stran?

Vaš cilj je torej, da s pomočjo spletne strani povečate prodajo. Kaj mora torej projekt izdelave spletne strani vsebovati, da bo lahko ta cilj dosežen?

  • Osnovni pogoji
  • Priprava dobrega koncepta in določitev ciljev
  • Priprava vsebine in strukture strani
  • Posebej obdelana vhodno spletno stran
  • Besedila, ki so berljiva in marketinško obdelana
  • Marketing z e-pošto
  • Profesionalna grafična podoba
  • Dobra tehnična izvedba
  • Kako privabiti na stran prave obiskovalce?
Spletno stran potrebujete šele, ko imate v podjetju dober marketing. To pomeni, da veste, kakšne so vaše konkurenčne prednosti, kateri je vaš ciljni trg, kako se hočete pozicionirati in da imate izdelano marketinško strategijo. Iz lastnih izkušenj vam lahko povem, da čez 70 odstotkov podjetij, ki hoče spletne strani, nima dobre marketinške podlage za njeno izdelavo.Prva stopnja pri izdelavi spletne strani je, da si postavite cilje, ki jih želite na internetu zasledovati. To je lahko povečanje prodaje izdelka X za 10 odstotkov ali pridobitev 1000 naslovov e-pošte svojih potencialnih kupcev v enem letu.Nato potrebujete koncept, ki vam bo omogočil doseganje ciljev. Tu se navadno zgodba o uspehu na internetu ustavi, saj vam tehniki ne znajo svetovati uporabe dobrega koncepta. Potrebujete torej nekaj dobrih nasvetov glede strategije nastopa na internetu in koncepta strani.Vsebina strani je izrednega pomena za učinkovitost strani in za doseganje njenih ciljev. Če bo obiskovalce pritegnila vsebina in če bo napisana v primernem jeziku, potem s svojo stranjo ne morete zgrešiti. Pri tem morate ugotoviti, katera vsebina bo pritegnila prave obiskovalce na stran.Vhodna spletna stran je izjemnega pomena. Njena funkcija je podobna kot funkcija izložbe. Lahko torej pritegne potencialne kupce v trgovino ali pa ne. Pri izdelavi spletne strani velja tej točki še posebna pozornost. Največje napake, ki jih lahko tu naredite, so vključevanje animacij ali strani z velikimi slikami in izbiro jezika.Za pisanje besedil potrebujete pomoč strokovnjaka za direktni marketing in internetni marketing. Ta vam bo namreč znal pripraviti dobra besedila na strani, ki bodo bralce prepričala, da je ravno tisto, kar vi prodajate, najboljše. Za pisanjem besedil za internet je cela znanost, zato pazljivo izberite osebo, ki bo to počela.V Sloveniji je skoraj popolna neznanka, a je nedvomno najkoristnejša aplikacija interneta. V tem delu projekta boste torej določili, kako boste pridobivali dovoljenje kupcev, da jim pošiljate sporočila po e-pošti, in kaj boste potem počeli z njihovimi naslovi.Grafična podoba je tista, ki naredi na obiskovalca močan vtis. Od nje je odvisno, kakšen obraz kaže vaše podjetje v javnosti. Zato je profesionalna grafična podoba, ki se hitro nalaga, nujna za dosego kateregakoli cilja na internetu. Neprofesionalna podoba bo namreč uničila ves vaš trud, ki ga vlagate v stran. Podjetje, ki vam izvaja projekt, mora vedeti, kaj počne tudi na tehničnem področju. Preseneča me, da podjetja še vedno tudi tu počnejo toliko napak. Ena od največjih je uporaba okvirjev (frames), zato se prepričajte, da okvirji ne bodo uporabljeni na vaši strani.Na koncu potrebujete še svetovanje na področju, na katerega doslej niste niti pomislili. Na izdelano stran je treba privabiti še obiskovalce. Kako boste torej stran oglaševali, kako boste uporabili virusni marketing?

In cene?

Kakšna je torej cena za takšno stran? Če lahko večino prej omenjenih stvari naredite sami, je lahko izdelava strani zelo poceni. Potrebujete praktično le oblikovalca in programerja, ki vam jo bosta sestavila po vaših navodilih. Toda iz mojih izkušenj vam lahko povem, da v Sloveniji skorajda ni takšnih primerov. Potrebujete torej svetovanje za pripravo učinkovite strani in nato njeno izvedbo.

Prva stvar, ki se jo morate zavedati pri višini naložbe v stran, je, da je ta sestavljena iz treh delov:

- partnerjevo svetovanje in izvedba projekta,
- stroški vašega dela pri projektu,
- stroški marketinga za pritegnitev obiskovalcev.

Vzemimo malo podjetje s tremi redno zaposlenimi, ki nima preveč razvejene dejavnosti in na strani ne bo imelo nobene aplikacije, ki bi zahtevala dodatno delo programerjev. Gre torej za tehnično enostavno izvedljivo spletno stran, ki ima profesionalno grafično podobo in je marketinško dobro zastavljena.

Cena partnerjevega dela je pri tem od 300.000 tolarjev naprej. Pod to mejo ne boste dobili kakovostnega izvajalca, ki bo znal narediti vse opisano. Za kompleksnejše projekte je seveda cena še veliko višja.

Vaši stroški tudi niso zanemarljivi, saj morate upoštevati oportunitetne stroške. Izračunajte si torej, koliko časa boste porabili za pripravo gradiva, fotografiranje, pripravo slik izdelkov in druga opravila.

Na koncu morate prišteti še stroške oglaševanja, vpisovanja v iskalnike (porabljen čas za to), uporab tehnik virusnega marketinga, vzdrževanje strani itd.

Skupni stroški resnega nastopa so torej za malo podjetje najmanj okrog 600.000 do milijon tolarjev. Toda to vas ne sme skrbeti, saj bo stran, ki sem jo opisal, prinesla veliko večje donose, kot ste vanjo vložili.

Nasvet čez palec

Najmanjši strošek za enostaven, a dober nastop na internetu je približno 600.000 tolarjev - pod pogojem, da imate jasne marketinške cilje in da pridobite dobre sodelavce oziroma izvajalce.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *