La Vie - s Kitajsko ali brez nje

Avtor: Nives Pahor | Objava: 11.04.2005

Slovenska blagovna znamka nosečniških oblačil išče prednost v kakovosti in manjših »butičnih« serijah.


Mojca Povh: Prednost slovenskega porekla bomo iskali v kakovosti in manjših »butičnih« serijah, ki jih Kitajska ne bo ponujala.

Pogovarjali smo se z Mojco Povh, modno kreatorko in vodjo marketinga iz družinskega podjetja La Vie, ki od leta 1986 trži in proizvaja nosečniška oblačila. La Vie je slovenska blagovna znamka, ki je v celoti proizvedena v Sloveniji.   

Kateri so vaši prodajni trgi?

Naše izvozne dejavnosti so bile do nedavnega omejene predvsem na hrvaški trg in na druge trge bivše Jugoslavije, tudi iz zaradi  bližine in že vzpostavljenih preteklih vezi z omenjenimi območji. Ti trgi pomenijo približno 90 odstotkov našega izvoza. Seveda se od maja 2005 Sloveniji odpirajo nove možnosti glede  diverzifikacije trgov, vendar spet na drugi strani odprtost našega trga privablja nove težave. Še zlasti se slednje nanaša na redke slovenske tekstilne proizvajalce. 

Ali načrtujete oziroma ste morda z vašo blagovno znamko že šli na kitajski trg?

Z evropskimi cenami proizvodnje to skorajda ni izvedljivo.  

Ali razmišljate o selitvi proizvodnje na Kitajsko?

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.
V tem trenutku in v tej fazi razvoja podjetja še ne. Ne morem pa z zanesljivostjo napovedati, da se v prihodnosti to ne bi moglo zgoditi.  

Kako sodite, da bo Kitajska vplivala na vaše poslovanje? Kako na tekstilno, oblačilno industrijo v Sloveniji?

Slovenskemu ali evropskemu tekstilcu/proizvajalcu se na to temo lahko zelo slabo piše, čeprav tovrstna cenejša konkurenca za nas ne prinaša bistvenih sprememb, saj se tako z izdelkom kot s ciljno skupino potrošnikov popolnoma oddaljujemo od klasičnega tekstila! Seveda ima Kitajska v tej vlogi velikanski potencial. Njena milijarda prebivalcev pomeni za slovenska proizvodna podjetja odlično priložnost za zunanje storitve ali outsourcing in s tem znižanje proizvodnih stroškov. Pri tem za naše podjetje ne vidim prednosti glede količin, bližine in stroškov prevoza. Slovenija je majhen trg. Tudi Evropa, pa čeprav na račun tržne niše, ki jo v tekstilni panogi zapolnjujemo z nosečniškimi oblačili. 

Kje so v nastalih tržnih razmerah priložnosti za vas?

Prednost slovenskega porekla bomo iskali v kakovosti in manjših »butičnih« serijah, ki jih Kitajska ne bo ponujala. Pri tem bo zelo pomembno vlogo odigral nadzor kakovosti, kar dosegamo prav z bližino proizvodnje.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *