Leto potem: V naslednjih štirih letih bomo podvojili realizacijo

Avtor: Martina Budal | Objava: 09.10.2013

Na lanskem izboru je komisijo prepričal Albert Erman. Zanimalo nas je, kakšno je bilo preteklo leto zanj in njegovo podjetje.


Albert Erman: »Čez noč lahko hitro zasiješ s kakšnim izdelkom, potem pa hitro ugasneš. Spodbujajmo mlade, ampak rabim nekoga, ki dolgoročno odpira delovna mesta, ki ne bo jutri umrl, ki dolgoročno vlaga v razvoj in tudi stalno raste.«

Ob predstavitvi Alberta Ermana v naši reviji pred letom dni smo zapisali, da daleč od oči javnosti že 25 let vodi eno od redkih podjetij za proizvodnjo magnetov v Evropi, ki je preživelo spopad z globalno konkurenco. Še več, Magneti Ljubljana niso zastarela proizvodnja, ampak razvojno usmerjeno podjetje, ki posluje v tehnološko izredno zahtevni panogi, ki se ji obeta svetla prihodnost. Tudi danes v Magnetih ni kaj bistveno drugače, Erman z iskricami v očeh in energijo mladostnika smelo načrtuje nove poslovne podvige.

 

Leto dni je, kar smo se z vami pogovarjali o poslovanju Magnetov. V kakšni kondiciji ste danes?

Od leta 2009 smo investirali 6,5 milijona evrov, kar je kar veliko za tako malo podjetje. Ker konkuriramo za nepovratna sredstva, letos računamo, da bomo vložili še kakšnih 600.000 evrov. Program AlNico (magneti iz zlitine aluminij-nikelj-kobalt), ki je še leta 2001 predstavljal 90 odstotkov proizvodnje, nam močno pada. To je bil naš paradni konj, ki nam je padel pod 50 odstotkov. Mi pa kljub temu količine proizvedenih magnetov povečujemo skoraj za 30 odstotkov letno. Poleg tega dobivamo novo opremo, ki jo je treba skalibrirati in pripraviti infrastrukturo, kar je treba financirati iz tekočih virov, zato trenutno dobički niso taki, kot bi bili sicer. Računamo, da bomo v naslednjih štirih letih zrasli od sedanjih 15 milijonov na 30 milijonov evrov prometa. Kar pomeni, da bomo povečali proizvodnjo za več kot enkrat. Količine bodo vedno večje, ker so magneti vedno manjši.

 

Izredno rastemo in opažamo, da nekateri ljudje ne obvladujejo svojega posla, ko se obseg dela močno poveča. Iščemo in zaposlujemo veliko mladih in visoko usposobljenih ljudi. Rastemo in računamo, da bo ciklus investicij in prestrukturiranja na nove izdelke do konca naslednjega leta speljan. Za rast bomo morali zaposliti 50 ljudi. Ko včasih poslušam, koliko država daje Renaultu za zaposlovanje - nam ne da nihče nič. Pa bi lahko veliko več delovnih mest odprli. Drugo pa je, da imamo veliko pripomniti na progresivnost dajatev. Da so višje plače bolj obremenjene, je grozljivka.

 

Kako to vpliva na vaše poslovanje?

Delavca, ki ima visoko izobrazbo, ne moremo toliko plačati, kot si dejansko zasluži. Ker je predrag. Več denarja kot podjetjem poberejo, manj je za investicije, za razvoj, za hitrejšo rast, za razvoj novih delovnih mest. Če nekoga izčrpavate z davki, s čim bo vlagal? Si pa na trgu, kjer ti konkurira Vietnamec, ki ima 20 evrov plače na mesec. Pa preživi to!

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *